וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: אני מקבל תדרוכים, רוסיה מנסה להתערב בבחירות

18.7.2020 / 22:23

סגן הנשיא לשעבר אמר כי הוא החל לקבל תדרוכים מודיעיניים, ולדבריו נאמר לו כי מוסקבה ממשיכה לבחוש בבחירות, כפי שעשתה ב-2016. גם סין מנסה לערער על אמינות ההליך. "רוסיה תשלם מחיר כבד אם אבחר לתפקיד", הזהיר. טראמפ טוען שהכול "תרמית" נגדו

(בווידאו: ביידן נגד טראמפ: נכנע במלחמה מול הקורונה)

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, ג'ו ביידן, אמר כי הוא החל לקבל תדריכים מודיעיניים, שבהם נאמר לו כי רוסיה ממשיכה לנסות להתערב בבחירות בנובמבר. ביידן אמר לתומכיו במהלך אירוע מקוון לאיסוף תרומות כי גם סין פועלת על מנת "שנאבד אמון בתוצאות" של הבחירות בנובמבר.

"אנחנו יודעים זאת עוד מקודם, ואני מבטיח לכם שאני יודע זאת עכשיו, כי עכשיו אני מקבל שוב תדרוכים. הרוסים עדיין עסוקים בלעשות דה-לגיטימציה להליך הבחירות שלנו. זאת עובדה", אמר סגן הנשיא לשעבר. הוא הזהיר כי אם רוסיה תמשיך להתערב, היא תשלם "מחיר אמיתי" אם ינצח בבחירות בנובמבר את הנשיא הרפובליקני דונלד טראמפ. לא ברור מתי החל בידן לקבל את התדרוכים המודיעיניים, אך זה שגרתי עבור מועמדים לנשיאות. בקמפיין שלו לא הגיבו לפניות בנושא.

ג'ו ביידן באירוע בחירות בדלאוור, 30 ביוני 2020. AP
מבטיח לפעול נגד מוסקבה. ביידן/AP

לפני פחות מחודש, ב-30 ביוני, אמר ביידן שלא הוצעו לו תדרוכים מסווגים ו"ייתכן מאוד" שהוא יבקש כאלו, אחרי הדיווחים שטראמפ לא פעל לפי דיווחי המודיעין כי רוסיה הציבה פרסים כספיים על ראשיהם של כוחות אמריקניים באפגניסטן. ביידן, שכיהן שמונה שנים בתור סגנו של ברק אובמה, מתח ביקורת על טראמפ לאור הדיווחים ולפיהם הוא לא קורא את תדרוכי המודיעין שלו.

שירותי המודיעין האמריקניים קבעו כי רוסיה ניסתה לסייע לטראמפ בבחירות 2016. מוסקבה מכחישה זאת, וטראמפ עצמו מתאר זאת כ"תרמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully