וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הפיגור בסקרים אחרי ביידן: טראמפ החליף את מנהל הקמפיין

16.7.2020 / 9:18

פחות מארבעה חודשים לבחירות, הודיע נשיא ארה"ב כי בראד פרסקייל יוחלף בסגנו ביל סטפיין. אף שבאופן פומבי טראמפ מזלזל במצבו בסקרים, בשיחות סגורות הוא לחוץ מאוד. פרסקייל הואשם בפארסת העצרת באוקלהומה. סקר NBC: ביידן מוביל כבר ב-11%

בסרטון: לראשונה מאז פרוץ המגיפה, הנשיא טראמפ נראה כשהוא עוטה מסיכה/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ החליף הלילה (חמישי) את מנהל הקמפיין הוותיק שלו, לאור בשל הפיגור שלו בסקרים אחרי יריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן, פחות מארבעה חודשים לפני הבחירות לנשיאות. בפוסט שפרסם בפייסבוק, הכריז הנשיא כי בראד פרסקייל יוחלף בסגנו ביל סטפיין. פרסקייל יתמקד עתה בדגיטל ובאיסוף מידע.

השינויים בצוות היו על הפרק תקופה ארוכה. בשיחות פנימיות, פרסקייל הואשם בפארסה שקרתה בעצרת של הנשיא באוקלהומה בחודש שעבר, אחרי שזו משכה קהל קטן בהרבה משחזה. אחרי שהאירוע הפך למוקד הדבקה של נגיף הקורונה, נאלצו פרסקייל ובכירים אחרים בקמפיין שנכחו בו להיכנס לבידוד למשך שבועיים.

גורם המקורב לקמפיין אמר שטראמפ חרד מהסקרים - באחד מהם, של רשת NBC וול סטריט שפורסם הלילה, הפער של ביידן הוא דו-ספרתי, 11% - ו"פגע במטרה הגלויה ביותר שהייתה לו". הוא הוסיף כי פרסקייל היה "ישר לגבי האתגרים שעומדים בפני הנשיא".

דונלד טראמפ בטקס זיקוקים בהר ראשמור, ארצות הברית, 4 ביולי 2020. רויטרס
חיפש מטרה נוחה. טראמפ למרגלות הר ראשמור, בתחילת החודש/רויטרס

סטפיין, אסטרטג רפובליקני ותיק, היה מנהל פוליטי בבית הלבן לפני שעבר לצוות הקמפיין, והוא מוכר הן לנשיא והן לחתנו ג'ארד קושנר, שמשחק תפריד מרכזי יותר בקמפיין.

בהצהרתו, הודה טראמפ לפרסקייל ולסטפיין על מעורבותם בניצחונו ב-2016 וצפה כי הוא יזכה בכהונה שנייה.

"הפעם זה צריך להיות קל הרבה יותר משום שאנחנו עולים בסקרים במהירות, הכלכלה שלנו משתפרת, החיסונים והטיפולים יתחילו בקרוב, והאמריקנים רוצים רחובות וקהילות בטוחים", כתב הנשיא, שבאופן פומבי מבטל את הסקרים הרבים המראים שהוא מפגר אחרי ביידן. לפי סקר של רויטרס, הפער ביניהם הוא 10%.

בראד פרסקייל, מנהל הקמפיין של טראמפ, במסיבת עיתונאים באייווה, 3 בפברואר 2020. רויטרס
לא חשש להגיד לנשיא את דעתו. פרסקייל/רויטרס

מצבו של טראמפ בסקרים התדרדר השנה בשל התפרצות נגיף הקורונה בארצות הברית, שהיא הקשה ביותר בעולם, וגרמה למיליוני מובטלים. ביידן תוקף את טראמפ על כך שלא נקט צעדים דרסטיים יותר כדי לבלום את התפשטות הנגיף, שמזנק שוב במדינות רבות אחרי ניסיון לפתוח מחדש את הכלכלה.

הרפובליקנים מתקשים להתאפס לאור המגבלות על קיום אירועים גדולים, מה שמונע מטראמפ לערוך את עצרות הקמפיין המוכרות שלו. עדיין לא ברור כיצד תיערך הוועידה הרפובליקנית בפלורידה, כשנותר קצת יותר מחודש עד לתאריך המתוכנן לקיומה. פלורידה הפכה למוקד ההתפרצות הנוכחי, והרפובליקנים מתכננים להעביר את רוב הפעילות למקום פתוח. גם הדמוקרטים צמצמו את האירועים שלהם באופן משמעותי.

בשיחות פרטיות, יועציו של טראמפ מתחו ביקורת על כך שלקמפיין אין מסר מרכזי. עם זאת, הם אומרים כי לטראמפ יש חלק בכך, משום שהוא לא מטיל משמעת על הדרך להעברת הצעדים שהוא מתכנן לעשות אם יזכה בקדנציה נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully