וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן הזהיר בשיחות סגורות: "טראמפ ינסה לעכב את הבחירות לנשיאות"

המועמד הדמוקרטי המוביל טען בערב לגיוס כספים כי נשיא ארה"ב מתכוון לדחות את הבחירות, המתוכננות להתקיים ב-3 בנובמבר. לפי החוק, אף נשיא אינו יכול לדחות את הבחירות ללא התערבות הקונגרס. לדבריו, "רק כך הוא חושב שהוא יוכל לנצח". בקמפיין טראמפ השיבו: "קונספירציות"

ביידן עורר סערה בראיון לרדיו: "שוקל למי להצביע? אז אתה לא שחור", 23 במאי 2020/--

המועמד הדמוקרטי המוביל ג'ו ביידן הזהיר כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ינסה לדחות את הבחירות לנשיאות בנובמבר - כך דווח הלילה (חמישי) בעיתון ה"גרדיאן" הבריטי. ביידן, סגן הנשיא לשעבר בממשל אובמה, אמר בערב לגיוס כספים לקמפיין, שנערך באינטרנט: "זכרו את דברי, אני חושב שהוא הולך לנסות לעצור את הבחירות איכשהו, לבוא עם איזה רעיון מדוע לא ניתן לקיים אותן".

על פי החוק, לאף נשיא אין את יכולת לדחות את הבחירות לנשיאות. כדי לשנות את התאריך, דרושה התערבות של הקונגרס. טראמפ לא הודיע על תכניות לעיכוב הבחירות, שמתוכננות להתקיים ב-3 בנובמבר, אך שתי המפלגות העלו מכך דאגה. הנשיא הפגין פעם אחר פעם חוסר הבנה לגבי גבולות הכוח הביצועי שלו, במיוחד כשמדובר בשימור של עצמו בשלטון.

התפרצות נגיף הקורונה העלתה חששות בארצות הברית לגבי קיום ההצבעה באופן בטוח. רבים הציעו להרחיב את ההצבעה בדואר. טראמפ השתמש בתדריכי העיתונאים על הקורונה כדי להעלות טענות כוזבות נגד הצבעה דרך הדואר, שאותה כינה "מושחתת" ו"מסוכנת".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מבקר יחד עם סגן הנשיא מייק פנס כשהם מסיירים במתקן של נאס"א עם מלניה טראמפ וקארן פנס לפני שחזו בשיגור רקטה ששיגרה שני אסטרונאוטים לתחנת החלל הבינלאומית. 28 במאי 2020. רויטרס, רויטרס
טראמפ מבקר במתקן נאס"א, הלילה/רויטרס, רויטרס

מוקדם יותר החודש, קרא טראמפ לאנשי מפלגתו להילחם במאמצים להרחבת ההצבעה בדואר. "הרפובליקנים צריכים להילחם בכל מה שקשור להצבעה בדואר", צייץ טראמפ. "הדמוקרטים תומכים בזה, משום שיש בזה פוטנציאל אדיר להונאת בוחרים. השיטה הזאת לא מסתדרת טוב בשביל הרפובליקנים".

בערב גיוס הכספים, התייחס ביידן גם לדיווח ב"וושינגטון פוסט" על חוסר רצונו לממן את שירות הדואר האמריקני, ועל מאמציו לכפות שינויים במבנה הכספי שלו, העלולים לפגוע באפשרות של הצבעה בדואר. "דמיינו שהוא באמת לא יממן את שירותי הדואר. עכשיו, בשביל מה זה בשם אלוהים? מלבד לעשות כל מה שביכולתו כדי להקשות על אנשים להצביע", האשים ביידן. "רק כך הוא חושב שהוא יכול לנצח".

עוד בוואלה!

טראמפ על הריגת העצור השחור במיניאפוליס: "הוריתי ל־FBI לחקור"

לכתבה המלאה
ג'ו ביידן מגיע לטקס יום הזיכרון האמריקני, כשהוא עוטה מסיכת פנים. 25 במאי 2020. אי-פי, AP
ג'ו ביידן בטקס יום הזיכרון האמריקני/AP, אי-פי

התפרצות נגיף הקורונה שינתה מהיסוד את קמפיין 2020. במקום עצרות המוניות, המועמדים מנהלים את הקמפיין מהבית. בתקופה שבה הבחירות נטו לשלוט בסיקור החדשותי, העיתונאים עסוקים בעיקר בדיווחים על כמויות הנדבקים והמתים היומיות.

ביידן שיתף את המשתתפים באירוע בכך שהוא מודאג מהתערבות בבחירות על ידי רוסיה ושני "שחקנים מרכזיים" נוספים, מבלי לפרט על מי הוא מדבר. "אני מבטיח לכם שהרוסים התערבו בבחירות שלנו, ואני מבטיח לכם שהם יעשו זאת שוב, עם שני שחקנים גדולים אחרים", טען ביידן כשהוא מתייחס לבחירות הקודמות לנשיאות, של שנת 2016. "אתם יכולים להיות בטוחים שהרוסים ינסו להתערב".

בתגובה לדבריו של ביידן, בקמפיין של טראמפ השיבו כי "אלה תולדות הקונספירציות הבלתי עקביות של מועמד אבוד שאיבד קשר עם המציאות". עוד הוסיפו כי "אולי הוא החמיץ גם את הידיעה על כך שהתיק הידוע לשמצה על ההתערבות הרוסית לכאורה, נערך עם דיסאינפורמציה רוסית. זוהי הקנוניה הרוסית האמיתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully