וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלל יחכה: נאס"א דחתה את שיגור החללית הפרטית בגלל מזג האוויר

27.5.2020 / 23:20

נאס"א תכננה לשגר שני אסטרונאטים אמריקנים לתחנת החלל הבינלאומית בקפסולת "צוות הדרקון" של היזם איילון מאסק, במסגרת המשימה המאויישת הראשונה שממריאה מארה"ב מזה תשע שנים. ההמראה, שאמורה הייתה לבשר על עידן חדש בתעשיית החלל, נדחתה לבסוף ליום שבת

צילום: רויטרס

נאס"א דחתה הערב (רביעי) את שיגור החללית הפרטית של חברת SpaceX, הראשונה שממריאה מארצות הברית מזה תשע שנים, בגלל תנאי מזג האוויר. החללית אמורה הייתה להמריא ממרכז החלל של נאס"א בפלורידה, עם שני אסטרונאוטים אמריקנים בדרך לתחנת החלל הבינלאומית.

קפסולת החלל "צוות דרקון" של החברה שבבעלות היזם איילון מאסק, אמורה הייתה לשגר את האסטרונאוטים דאג הארלי ובוב בנקן. שיגור הרקטה "פלקון 9" תוכנן לצאת לדרכה בשעה 16:33 (23:33 שעון ישראל) מאותו כן שיגור שממנו שוגרה החללית האחרונה של נאס"א ב-2011, אך נדחה ליום שבת. ההחלטה לדחות את ההמראה הוכרזה כ-17 דקות לפני ההמראה.

האסטרונאוטים דוגלאס ג. הרלי ורוברט בנקן
רגע לפני שיגור החללית של ספייס אקס בפלורידה, ארה"ב, 27 במאי 2020.. רויטרס
האסטרונאוטים הרלי ובנקן, היום/רויטרס

עבור מאסק, SpaceX ונאס"א, טיסה בטוחה אמורה להוות ציון דרך בחיפוש אחרי דרך לייצר חלליות רב-שימושיות, שיהפכו את המסע מחוץ לכדור הארץ לנגיש יותר.

"אני ובוב עבדנו על התכנית הזו במשך חמש שנים, יומם ולילה", אמר בשבוע שעבר הארלי, בן 53, שהגיע עם בנקן, בן 49, אל מרכז החלל על שם קנדי. "זה היה מרתון בהרבה מובנים, וזה מה שאתה מצפה מפיתוח רכב חלל עבור בני אדם שיכול להגיע אל תחנת החלל הבינלאומית ולחזור ממנה".

עוד בוואלה!

על טיל "אטלס": ארה"ב שיגרה לחלל את המטוס הסודי למשימה נוספת

לכתבה המלאה
הכנות לשיגור במרכז החלל קנדי, פלורידה, 26 במאי 2020. רויטרס
הכנות לשיגור במרכז החלל, אתמול/רויטרס

נאס"א, המקווה ליצור שוק חלל מסחרי, העניקה 3.1 מיליארד דולר ל-SpaceX ו-4.5 מיליארד דולר לבואינג כדי שיפתחו קפסולות חלל מתחרות, כשהיא בוחנת מודל המאפשר לה לרכוש מושבים עבור אסטרונאוטים משתי החברות. עם זאת, בואינג צפויה לשגר את הצוות הראשון שלה רק בשנה הבאה.

בשבוע שעבר נתן מנהל נאס"א ג'ים ברידנסטיין "אור ירוק" להמראה אחרי בדיקות אחרונות של המנועים.

(עדכון ראשון: 22:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully