וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנאס"א חוקרים חשד לפשע ראשון בחלל

אן מקליין, שהייתה אמורה להשתתף בהליכת החלל הכלל נשית הראשונה, נחקרה בחשד שהיא נכנסה בניגוד לחוק לחשבונות הבנק של גרושתה. זאת בזמן שהיא הייתה במשימה בתחנת החלל הבינלאומית

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

סוכנות החלל האמריקנית (נאס"א) חוקרת חשד שאסטרונאוטית בתחנת החלל הבינלאומית נכנסה בצורה לא חוקית לחשבון הבנק של הגרושה שלה, במה שיכול להיות הפשע הראשון שבוצע מחוץ לכדור הארץ.

ביום שישי דווח בניו יורק טיימס כי אן מקליין סיפרה לחוקרים שהיא נכנסה לחשבון הבנק במהלך המשימה בת חצי השנה שלה בתחנת החלל, שבה היא התכוננה להליכת החלל הכלל הנשית הראשונה, שבסופו של דבר לא יצאה אל הפועל.

בת זוגה לשעבר, קצינת המודיעין בחיל האוויר לשעבר סאמר וורדן, הגישה תלונה נגדה על גניבת זהות, אולם היא אמרה שהיא לא הבחינה בשום תנועה כספית מהחשבון. בהמשך, הוריה של וורדן הגישו תלונה נוספת והאשימו את מקליין בכניסה לא חוקית לרישומים הפיננסיים של בתם כחלק מ" קמפיין מניפולטיבי ומתוכנן היטב" לזכות במשמרות על בנה של וורדן.

"ליוטנט קולונל אן מקליין מחזיקה בעבר צבאי עשיר, היא טסה בעיראק והיא אחת האסטרונאטיות הבכירות של נאס"א, נמסר בהודעה רשמית. "היא עשתה עבודה נהדרת במשימת נאס"א האחרונה שלה בתחנת החלל הבינלאומית. כמו עם כל עובד אחר, נאס"א לא מגיבה על סוגיות אישיות או של כוח אדם".

האסטרונאוטית אן מקליין לפני המראתה לתחנת הבינלאומית, 3 בדצמבר 2018. AP
האשימה את בת זוגה לשעבר בתקיפה. אן מקליין/AP

ראסטי הארדין, עורך דינה של מקליין, אמר כי היא מכחישה בתוקף שהיא "עשתה משהו שאינו כשורה" והוסיף כי "היא משתפת פעולה עם החקירה באופן מלא". לדבריו, מקליין פיקחה על החשבון מתוך דאגה לבנה של וורדן, שאותו היא גדלה עמה ביחד, כשהיא השתמשה בסיסמה לחשבון שבו הן השתמשו בזמן שהיו ביחסים.

"אני די הזדעזעתי שהיא הלכה כל כך רחוק, ידעתי שזה לא בסדר", אמרה וורדן לניו יורק טיימס. היא הוסיפה כי לשכת הסחר הפדרלית, שאליה היא הגישה את התלונה, טרם הגיבה.

עוד דווח כי חוקרים מלשכת המפקח הכללי של נאס"א שוחחו עם השתיים. מקליין טענה בתשאול שעברה תחת שבועה כי היא המשיכה בנוהג שאותו וורדן אישרה בעבר לטיפול בחשבונות המשפחה.

השתיים התגרשו בשנה שעברה, אחרי ארבע שנות נישואים, בעקבות טענות של מקליין ולפיהן וורדן תקפה אותה. וורדן אמרה לניו יורק טיימס כי היא מאמינה שהטענות היו חלק מניסיון ממושך של מקליין לזכות במשמרות על הבן שלה. וורדן הכחישה את הטענות על התקיפה, והתיק נסגר. וורדן גילה את הכניסות לחשבון הבנק שלה רק כמה חודשים אחרי טענות התקיפה, כשמקליין כבר הייתה בחלל.

נאס"א מסרה לניו יורק טיימס כי ההאשמות נגד מקליין לא היו גורם בהחלטה של הסוכנות לבטל את הליכת החלל הכלל נשית. בסוכנות הדגישו כי הם לא מודעים לביצוע פשע כלשהו בתוך תחנת החלל הבינלאומית.

  • עוד באותו נושא:
  • נאס"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully