וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על טיל "אטלס": ארה"ב שיגרה לחלל את המטוס הסודי למשימה נוספת

X-37, שמעט מאוד פרטים ידועים עליו, המריא מבסיס חיל האוויר בקייפ קנוורל. הוא אמור לערוך ניסויים בטכנולוגיות חדשות וחשאיות. "אמריקה חזקה"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן
שיגור של המטוס החשאי X-37B מבסיס קייפ קנוורל, קליפורניה, 17 במאי 2020. רויטרס
התכנית הושקה ב-1999. שיגור הטיל, אתמול/רויטרס

חיל האוויר של ארצות שיגר אתמול (ראשון) בהצלחה את המטוס הסודי X-37B למשימה חשאית, יממה אחרי שמזג אוויר סוער עיכב את שיגורו על גבי רקטת "אטלס 5" מבסיס קייפ קנוורל, קליפורניה. השיגור הוקדש לצוותים הרפואיים שנפגעו ממגיפת הקורונה, ועל כן השיגור של הטיל נכתב "אמריקה חזקה".

כלי הטיס, שידוע גם בשם כלי רכב ניסויי בחלל (OTV), ישגר לוויין לחלל וכן יערוך ניסויים בטכנולוגיה חדשה. זאת המשימה השישית של המטוס הסודי, והפנטגון סיפק מעט מאוד פרטים על יכולותיו. המשימה הנוכחית אמורה לכלול מספר שיא של ניסויים. אחד מהם יהיה לבחון את השפעתה של קרינה על זרעים וחומרים אחרים.

תכנית X-37B הושקה ב-1999. המטוס מזכיר את החלליות שהיו בשימוש של נאס"א עד שהופרשו ב-2011. הוא יכול לגלוש בחזרה דרך האטמוספירה ולנחות על מסלול, כפי שהמעבורות יכלו.

מתרחצים צופים ב- X-37B מבסיס קייפ קנוורל, קליפורניה, 17 במאי 2020. רויטרס
מתרחצים בחוף סמוך צופים בשיגור המטוס, אתמול/רויטרס

המטוס נבנה על ידי בואינג והוא משתמש בפנלים סולריים. אורכו תשעה מטרים, עם מוטת כנפיים של כארבעה מטרים ומשקל של קרוב ל-5,000 ק"ג. הטיסה הראשונה שלו הייתה באפריל 2010 והוא חזר לכדור הארץ אחרי שמונה חודשים.

המשימה האחרונה שלו הסתיימה באוקטובר, אחרי 780 יום בחלל. בסך הכול, המטוס היה מחוץ לכדור הארץ יותר משבע שנים. אורך המשימה הנוכחית לא ידוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully