וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמורת 35 אלף דולר ללילה: תיירים יוכלו לטוס לתחנת החלל הבינ"ל

נאס"א הכריזה שתפתח את שערי תחנת החלל הבינלאומית לשתי טיסות מסחריות בשנה. האסטרונאוטים שעל סיפון המעבורות יוכלו לבקר למשך של עד 30 יום בתחנה, לאחר שבעבר אסרה סוכנות החלל כל שימוש מסחרי בה. הצעדים מהווים צעד ראשון לקראת הפרטה מלאה של תחנת החלל

צילום: רויטרס

סוכנות החלל האמריקנית נאס"א הודיעה היום (שישי) כי היא תאפשר לתיירים בטיסות מסחריות לחלל לבקר בתחנת החלל הבינלאומית החל משנת 2020. בשלב זה, יתאפשרו עד שתי טיסות מסחריות לחלל שיוכלו לעשות זאת בשנה, אמרה רובין גייטנס סגנית המנהל של תחנת החלל הבינלאומית במסיבת עיתונאים בניו יורק.

"נאס"א פותחת את תחנת החלל הבינלאומית לאפשרויות עסקיות ושיווק האפשרויות האלה, כפי שלא עשינו מעולם קודם לכן", אמר בכיר הסוכנות, מנהל הכספים ג'ף דוויט, בניו יורק. נאס"א הכריזה שאסטרונאוטים פרטיים יוכלו לבקר בתחנה למשך של עד 30 יום.

לקריאה נוספת:
נאס"א חושפת: מצאנו את שברי החללית "בראשית"
נאס"א: הניסוי של הודו מאיים על תחנת החלל הבינלאומית
יוסטון, יש לנו בעיה: החליפות לא מתאימות, והליכת החלל הנשית בוטלה

תחנת החלל הבינלאומית. ShutterStock
נאס"א תחייב את התיירים בתחנה עבור שירותי מזון, אכסון ותקשורת/ShutterStock

נאס"א שכרה את שירותיהן של החברות בואינג ו-SpaceX לצורך הטיסות, והן שיקבעו את הרכב צוות הנוסעים בטיסות הללו ויוודאו שהאסטרונאוטים יעמדו בתנאים הבריאותיים ויעברו את האימונים הנחוצים לצורך הטיסה. הטיסות יתקיימו במעבורות אמריקניות. על פי דיווח של הוושינגטון פוסט, נאס"א תחייב את התיירים עבור מזון, אכסון ותקשורת בתחנה - תעריף שצפוי להגיע לכ-35 אלף דולר ללילה.

בעבר אסרה נאס"א כל שימוש מסחרי בתחנת החלל ואסרה על אסטרונאוטים לקחת חלק בכל מחקר למטרות רווח. הצעדים הללו מהווים את המהלך הראשון לקראת הפרטה מלאה של תחנת החלל הבינלאומית, כאשר בשנה שעברה פרסם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ החלטה תקציבית הקוראת להפסקה מלאה של מימון התחנה על ידי ממשלת ארה"ב החל משנת 2025. חלקה הראשון של התחנה שוגר לחלל בשנת 1998, והיא מאויישת החל מנובמבר 2000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully