וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעיר השחור שנורה בוויסקונסין בידי שוטר דיבר לראשונה: "כואב לי לנשום"

6.9.2020 / 23:07

ג'ייקוב בלייק בן ה-29 שנורה בגבו על ידי שוטר סיפר על הכאבים מהם הוא סובל מאז הירי, ממנו הוא עדיין מנסה להתאושש. "יש לי כאבים בגב ובבטן שלי. כואב לנוע מצד לצד", אמר בלייק בסרטון שפרסם עורך דינו כשבועיים לאחר הירי

בווידאו: ביידן נפגש עם תושבים בויסקונסין וסיפר על השיחה עם ג'ייקוב בלייק/צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

ג'ייקוב בלייק, הגבר השחור בן ה-29 שנורה בגבו על ידי שוטר לבן בוויסקונסין, מסר היום (ראשון) הודעה ראשונה בקולו ממיטת בית החולים, בשעה שהפגנות המחאה לצדק גזעי ונגד אלימות משטרתית ממשיכות ברחבי ארצות הברית.

בסרטון שפורסם בטוויטר תיאר בלייק, לבוש בחלוק ירוק של בית חולים, את הכאבים מהם הוא סובל לאחר הירי, שהותיר אותו משותק מהמותניים ומטה. "יש לי כאבים בגב ובבטן הארורה שלי", אמר. "כואב לנשום, כואב לישון, כואב לנוע מצד לצד, כואב לאכול", הוסיף בלייק בסרטון אותו פרסם עורך דינו, בן קראמפ.

הירי בבלייק, שאירע ב-23 באוגוסט, הצית מחדש את גל המחאה נגד הגזענות והאלימות המשטרתית בארצות הברית, שפרצה בחודש מאי, כשגבר שחור אחר, ג'ורג' פלויד, מת לאחר ששוטר במיניאפוליס כרע על צווארו במשך כמעט תשע דקות.

ההפגנות התרחשו במקביל לטלטלות נרחבות שהושפעו מההשלכות החברתיות והכלכליות של מגיפת הקורונה, שממנה מתו כמעט 190 אלף בני אדם בארצות הברית - מספר המתים הגבוה בעולם. ההפגנות תפסו מקום גם בקדמת הקמפיין של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, המנסה להיבחר מחדש ב-3 בנובמבר.

ג'ייקוב בלייק מדבר לראשונה ממיטתו בבית החולים. 6 בספטמבר 2020. אי-פי, AP
ג'ייקוב בלייק מדבר לראשונה ממיטתו בבית החולים/AP, אי-פי

בסוף השבוע כ-2,000 מפגינים התפרעו ברוצ'סטר שבניו יורק, בעקבות מותו של דניאל פרוד, גבר שחור שמת במפגש אלים עם שוטרים. תשעה בני אדם נעצרו ושלושה שוטרים טופלו בבתי חולים מקומיים בגלל פציעות שנגרמו במהלך העימותים עם המפגינים.

בלואיוויל שבקנטקי, תומכים חמושים של המשטרה התייצבו למול מפגינים שחורים לאירוע שכמעט התדרדר לאלימות אף הוא. לואיוויל הפכה אף היא למוקד מחאה בעקבות מותה של ברונה טיילור, אישה שחורה בת 26 שנהרגה במרץ על ידי שוטרים שפרצו לדירתה באמצעות מה שמכונה צו מעצר "ללא נקישה בדלת", שלא דרש מהם להזדהות.

עימותים אלימים אירעו גם בעיר פורטלנד שבאורגון, שם מפגינים יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר שוטרים, שהגיבו בירי גז מדמיע. לפחות אדם אחד נפצע ויותר מ-50 מהמפגינים נעצרו. פורטלנד נותרה אף היא נקודה חמה, עקב פריסת הכוחות הפדרליים שם ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully