וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השתלטו על מאות חברות: עשרות חשודים בעבירות מס במאות מיליוני שקלים

מהחקירה עולה כי 30 בני אדם לקחו חלק ברשת מאורגנת שהצליחה להערים על רשם החברות באמצעות תצהירים ומסמכים מזויפים, בהונאה שהיקפה מאות מיליוני שקלים. על פי החשד, בבעלות כמה מהמעורבים תחנות דלק שסיפקו מוצר מהול בניגוד לחוק. רשות המסים: "לא בחלו בשום אמצעי"

בווידאו: מבצע "תן גז" לחשיפת רשת שהשתלטה על חברות בתחום האנרגיה/צילום: דוברות משטרת ישראל

30 בני אדם נעצרו או עוכבו לחקירה הבוקר (שני) בחשד למעורבותם בעבירות מיסוי והלבנת הון בהיקף מאות מיליוני שקלים. במהלך החקירה נחשף כי המעורבים לקחו חלק ברשת מאורגנת דרכה הצליחו להערים על מנגנוני רשם החברות באמצעות תצהירים כוזבים והגשת מסמכים מזויפים, ולהשתלט על בעלותן של מאות עד אלפי חברות שונות ברחבי הארץ בתחומי האנרגיה והדלקים.

בחצי השנה האחרונה, מחלק ההונאה והיחידה הכלכלית ביחידה המרכזית של משטרת ירושלים, בשיתוף פעולה עם רשות המסים, רשם החברות במשרד המשפטים ומשרד האנרגיה, ניהלו חקירה סמויה בעקבות החשדות. הבוקר הפכה החקירה לגלויה, כשהמשטרה פשטה יחד עם הרשויות על בתיהם ועסקיהם של החשודים והקפיאה נכסי נדל"ן, רכבי יוקרה וחשבונות בנק.

במשטרה פועלים לאתר חברות נוספות שנפלו קורבן כחלק מההונאה, וקראו לבעלי חברות ברחבי הארץ לבחון את הסוגיה מול רשת החברות ולהגיש תלונה במידת הצורך.

פעילות המשטרה במהלך מבצע "תן גז". דוברות משטרת ישראל
מבצע הפשיטה, הבוקר/דוברות משטרת ישראל

על פי החשד, המעורבים הצליחו להערים על מנגנוני רשם החברות תוך הגשת תצהירים כוזבים ומסמכים מזויפים, על מנת להשתלט הצהרתית על הבעלות של מאות וייתכן אלפי חברות ולרשום אותן על שמם. כמו כן, עשו לכאורה שימוש במסמכים המעידים על בעלותם בחברות, על מנת לפתוח חשבונות בנק וקבלת אשראי באופן המקביל לחשבונות החברה המקוריים.

בהמשך, החשודים הוציאו חשבוניות פיקטיביות בשם החברה תוך ביצוע עסקאות בשווי מוערך של מאות מיליוני שקלים, ובדרך זו אף הונו החשודים את הרשויות וגרפו לכיסם מיליוני שקלים.

במהלך החקירה נמצא כי בבעלות כמה מהחשודים תחנות דלק בכמה ערים. בנוסף, עלה כי חלק מהדלקים שנסחרו על ידי החשודים וסופקו לציבור התגלו כמהולים בחומרים נוספים בניגוד לחוק. בעקבות זאת עלה החשד כי נגרמו נזקים לכלי רכב של מאות אזרחים.

עוד בוואלה!

פורשה ואנשי קש: 9 מואשמים בהקמת ארגון הימורים שגלגל עשרות מיליונים

לכתבה המלאה
ניידת משטרה. ראובן קסטרו
נכסים הוקפאו במהלך פשיטה על בתיהם ועסקיהם של החשודים/ראובן קסטרו

"בהתאם לחשד, מדובר בפרשיה חמורה לפיה חברו גורמים עבריינים יחד עם בעלי מקצועות חופשיים ובכללם עורך דין ורואי חשבון, וביצעו עבירות של קיזוז והפצת חשבוניות מס פיקטיביות בניגוד לחוק מע"מ ופקודת מס הכנסה, וכן עבירות על חוק איסור הלבנת הון במאות מיליוני שקלים בענף הסולר והדלקים", אמרו ברשות המסים. "על פי החשד מבצעי העבירות גנבו חברות לגיטימיות והשתמשו ביישות המשפטית הלגיטימית ללא ידיעתם של בעלי החברות, בהוצאת חשבוניות מס פיקטיביות והכנסתם לספריהם שלהם. החשודים לא בחלו בכל אמצעי והכינו דוקומנציה פיקטיבית ואף השתמשו בה לצורך הלבנת הכספים שהתקבלו כתוצאה מהפרי האסור של העבירות שביצעו".

ממשרד האנרגיה נמסר בתגובה כי "במסגרת מבצע הפיקוח המשולב הובילו מפקחי וחוקרי מינהל הדלק במשרד האנרגיה, את תהליך בחינת איכות הדלק ותפיסת הדלק בתחנות ובאתרים בהם קיים חשד לביצוע ערבובים ומהילות. מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה ימשיך ויבצע בקרות בכלל תחנות הדלק בישראל כך שאזרחי ישראל יהנו מדלק תקני העומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר".

מעורכי הדין קובי ואורי גולדמן המייצגים חלק מהנחקרים נמסר כי "החקירה היא אמנם גדולה, אך מניסיוננו, חקירות כאלה מסתיימות בקול ענות חלושה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully