וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במיליון שקלים וחצי: נשיא התאחדות התעשיינים לשעבר מואשם בעבירות מס

22.7.2020 / 12:53

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה לבית המשפט כתב אישום נגד שרגא ברוש, וכן שני רואי חשבון. על פי החשד, הם רימו את פקיד השומה באמצעות הגשת מסמכים שיכירו בחברה בבעלותו כחברה משפחתית לצורך הטבות מס

בווידאו: בר וציפי רפאלי בבית המשפט השלום בתל אביב/צילום: יותם רונן

הפרקליטות הגישה היום (רביעי) כתב אישום נגד נשיא התאחדות התעשיינים לשעבר שרגא ברוש, וכן נגד רואי החשבון מיכאל בר לבב ושארישוב בן ברוך, בגין עבירות מס ומרמה.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מיסוי וכלכלה לבית משפט השלום בתל אביב, הנאשמים השתמטו מתשלום מס בסך 1,554,626 שקלים, באמצעות הגשת דוח כוזב המציג את החברה בבעלותו של ברוש כמשפחתית.

שרגא ברוש ואחיו יריב ברוש החזיקו במניות החברה א.ל.ע.א השקעות בע"מ, כל אחד ב-50% ממניות החברה. החברה החזיקה במניות חברת עושרד גז טבעי בע"מ, שהוקמה לשם עיסוק בקניית גז טבעי מאסדת הקידוח תמר ומכירתו ללקוחות.

במהלך שנת 2015, מכרה חברת א.ל.ע.א חלק ממניותיה בחברת עושרד - מכירה שהניבה רווח הון בסך של יותר משמונה וחצי מיליון שקלים. על פי פקודת מס הכנסה, חברה שחבריה הם בני משפחה וששלושה חודשים מיום היווסדה הוגשה בקשה להכיר בה כחברה משפחתית, יחולו עליה הוראות מיסוי מיוחדות, שעיקרן היותה "שקופה" וחישוב המס יתבצע אצל בעל המניות עצמו.

יו"ר התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, אילת, 9 בפברואר 2017. דוברות התאחדות התעשיינים, מערכת וואלה! NEWS
הואשם בעבירות מס. נשיא ההתאחדות לשעבר, ברוש/מערכת וואלה! NEWS, דוברות התאחדות התעשיינים

לו הייתה חברת א.ל.ע.א חברת משפחתית הייתה לה הטבת מס בגין רווחי ההון. לפי כתב האישום, במועד שאינו ידוע במדויק לאחר חודש יוני 2015, החליטו ברוש ובר לבב, רואה החשבון של החברה, לרמות את פקיד השומה על ידי יצירת מצג כוזב לפיו הוגשה בקשה להכיר בחברה כחברה משפחתית במועד.

לצורך כך, זייפו השניים, בצוותא, שלושה מסמכים שתכליתם הייתה להציג מצג לפיו הוגשה הבקשה בתוך 3 החודשים ממועד היווסדה של החברה. השניים הגישו מסמכים לפקיד השומה אשר כוללים את המסמכים המזויפים. ברוש ורואי החשבון בר לבב פנו כמה פעמים לפקיד השומה, וביקשו להכיר בחברה כמשפחתית על בסיס המסמכים המזויפים.

ב-18 בינואר 2017, הגישו ברוש ובר לבב לרשות המיסים דוח שנתי על הכנסות החברה לשנת 2015, בחתימת ברוש, שאליו צורף דוח כספי מבוקר על ידי רואי החשבון בר לבב. בדוח נכתב כי החברה נרשמה כחברה משפחתית. עקב הפניות וההצהרות ותוכנן הכוזב, סווגה החברה כמשפחתית. בן ברוך, ששימש כרואה החשבון של שרגא ברוש, מואשם שהגיש את דוחותיו האישיים למס הכנסה.

עוד בוואלה!

נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש חשוד בהעלמת מס ב-1.5 מיליון שקל

לכתבה המלאה

ב-29 בדצמבר הגיש ברוש דוח על הכנסות ליחיד לשנת 2015, ובדוח זה הופיע מצג שלפיו החברה הינה חברה משפחתית. מדובר בדוח כוזב, מאחר שבמועד הגשתו החברה לא נרשמה כחברה משפחתית וברוש, בר לבב ובן ברוך ידעו על כך. מכתב האישום עולה כי בן ברוך ערך את הדוח והגישו על בסיס שיחה עם בר לבב, שהדריך אותו כיצד לפעול ובה נאמר לו כי נושא ההכרה בחברה כמשפחתית - בטיפול. המס אותו היו צריכים לשלם החברה ובעלי מניותיה הינו בסך 4,315,338 שקלים. המס המופחת ששולם, עקב המרמה, הנו בסך 2,760,712 שקלים בלבד.

כך, בתום החקירה שבוצעה על ידי פקיד שומה חקירות-תל אביב ברשות המסים, הוחלט להאשים את ברוש, החברה שבבעלותו ובר לבב בעבירות מרמה בכוונה להתחמק מס, בזיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר בנסיבות מחמירות ובקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. כמו כן, בן ברוך מואשם בעריכת דוח וידיעות לא נכונים ללא הצדק סביר.

עו"ד איריס ניב-סבאג ממשרד שינמן-נגב-ניב, המייצגת את ברוש, מסרה כי "שרגא ברוש פעל בתום לב וישנן טענות משפטיות ועובדתיות מהותיות התומכות בכך. טענותיו אלה יובאו בפני בית המשפט והן יובילו למסקנה כי פעל כחוק ולא עבר כל עבירה. שרגא ברוש יוכיח את חפותו בבית המשפט".

עו"ד פרופ' קנת מן, אמר בשמו של בן ברוך כי "מר בן ברוך פעל באופן תקין, תוך מילוי חובותיו כרואה חשבון, ועמדתו מקובלת על רואי חשבון בכירים שבדקו את הנושא. אין הצדקה להגשת כתב אישום נגדו".

עדכון ראשון: 10:47

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully