וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעירה נלקחה לחקירה כשילדיה נותרו ללא השגחה, ומואשמת בתקיפת שוטרת

10.9.2020 / 18:20

תושבת עפולה טוענת כי עוכבה לצורך חקירה בתיק בו הייתה עדה בלבד, בעת שבילתה בבריכה עם שני ילדיה. היא מחתה על כך ובעקבות זאת פרץ עימות בינה לבין שוטרת, במהלכו שפכה עליה כוס וודקה. בהמשך הוגש נגדה כתב אישום - אותו היא מבקשת לבטל. המשטרה: "ילדיה נשארו בהשגחה"

-

בימים אלה מתנהל משפט נגד צעירה מעפולה המואשמת בתקיפת שוטרת בעפולה. הנאשמת, אם לשני ילדים בת 27, טוענת כי כלל לא תקפה את השוטרת. אולם מעבר למחלוקת על סעיף האישום, האירועים שהובילה למפגש האלים לכאורה מעוררים סימני שאלה בנוגע להחלטת הפרקליטות להגיש בסופו של דבר כתב אישום. כעת, מבקשות הנאשמת ועורכת דינה כי נוכח אותם סימני שאלה, כתב האישום יבוטל.

המקרה אירע בסוף חודש אוגוסט בשנה שעברה. הצעירה הגיעה לבריכה עירונית בעפולה יחד עם ילדיה בני שלוש ושש, ובשלב מסוים הגיעו לבריכה שוטרים בלבוש אזרחי, שלא הציגו עצמם כשוטרים, ואמרו לצעירה שבכוונתם לעכב אותה לצורך חקירה בתיק שבו לא הייתה חשודה, אלא עדה בלבד.

כמו כן, הם ביקשו ממנה את הטלפון שלה, לצורך בדיקתו כחלק מחקירת האירוע שלגביו נתבקשה בעבר להעיד - זאת חרף העובדה שלא הציגו לה צו חיפוש מכשירים. משלא נמצא הטלפון, לקחו אותה השוטרים לביתה ולבית אמה, כדי לאתר את המכשיר.

בריכת גורדון, תל אביב, 14 ביולי 2020. ראובן קסטרו
הילדים נותרו בבריכה ללא השגחה/ראובן קסטרו

הצעירה טוענת כי היא נלקחה מהבריכה מבלי שיכלה לדאוג לכך שילדיה יישארו במקום תחת השגחה וכשלגופה בגד ים בלבד. לנוכח השארת ילדיה הקטנים ללא השגחתה, התעורר עימות בין הנאשמת לבין שוטרת בניידת.

את הנאשמת מייצגת עורכת הדין סיגל טרונך מהסנגוריה הציבורית. לדבריה, נאמר לה בשלב הזה כי הנאשמת מעוכבת לחקירה.

בכתב האישום נטען כי הנאשמת קיללה את השוטרת בתוך ניידת המשטרה, שפכה עליה כוס וודקה, חבטה בה בעינה ועיקמה את אצבעות ידה השמאלית. הנאשמת מצידה טענה כי היא הותקפה על ידי השוטרת ופעלה מתוך הגנה עצמית.

עוד בוואלה!

השוטר "תפר תיק" לאזרח שהתלונן, וירצה עבודות שירות

לכתבה המלאה

אולם מעבר למחלוקת על האישום בתקיפה, הסנגורית מעלה שורה של שאלות בנושא האירועים שהובילו לכתב האישום. "מלכתחילה התנהלות השוטרים הייתה בעייתית; ראשית, לא ברור למה הדחיפות והבהילות בבואם של שוטרים לבריכה ציבורית, לצורך עיכוב הבחורה לגביית עדות לארוע שהיא הייתה רק עדה לו, ומדוע השוטרים, שלא היו לבושים במדים, לא אמרו לה מראש את סיבת בואם?", תהתה.

עו"ד טרונך הוסיפה כי לשוטרים לא היה צו מעצר או צו חיפוש כשלקחו את הצעירה לדירתה ולדירת אמה. עוד שאלה, מדוע גרמו לה השוטרים לצאת איתם מהבריכה כשהיא לבושה בבגד ים בלבד. לפי טענתה, גם כשעוכבה ונלקחה לתחנת המשטרה היא עדיין הייתה רק עם בגד ים לגופה, כולל במהלך החקירה.

המשטרה: "ילדיה של הנאשמת נשארו בהשגחת משפחתה"

לפי המשטרה, "השוטרים הגיעו למקום כדי לקחת את הפלאפון של הנאשמת לצורכי חקירה בתיק של עבירות חמורות. הפלאפון לא היה בהישג ידה של הנאשמת והם עיכבו אותה לצורך הבאתו מביתה. בניגוד לנטען, ילדיה נשארו במקום בהשגחת משפחתה הקרובה".

"הנאשמת תקפה את השוטרת כשהיא נתנה אגרוף לפניה, השתוללה, שפכה עליה כוס משקה, עיקמה את אצבעותיה בניסיון להכניסה לניידת ולבסוף אף ניסתה להימלט. נגד הנאשמת מתנהל הליך משפטי לאחר שהוגש נגדה כתב אישום באמצעות הפרקליטות בגין תקיפת שוטר", הוסיפו במשטרה.

במשרד המשפטים הכחישו את הטענה כי ילדיה של הנאשמת נותרו לבדם בבריכה. "מכל מקום, נדגיש, כי כל הראיות והעובדות הרלוונטיות נבחנו לעומק והובאו בחשבון בטרם קבלת ההחלטה על הגשת כתב האישום", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully