וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ש: תיק פגיעת הרימון בילדה במאה שערים יועבר להליך משמעתי

עודכן לאחרונה: 24.8.2020 / 13:27

במסגרת התקרית שאירעה באפריל, במהלך עימותים בין כוח משטרה לתושבי השכונה, רימון הלם פגע בזיסל מרגליות בת השמונה. בתום בדיקת מח"ש, הוחלט להעביר את התיק למשטרה "לבחינה משמעתית בדבר הנהלים ושימוש ברימוני הלם בקרב אוכלוסייה אזרחית"

בווידאו: רימון הלם משטרתי פגע ופצע ילדה במאה שערים/צילום:יאיר לוי פלורליסט, חיים גולדברג, כיכר השבת, עריכה: עמית שמחה

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הודיעה היום (שני) כי החליטה להעביר להליך משמעתי את התיק שבחן את התקרית, בה נפגעה זיסל מרגליות, ילדה בת שמונה, מרימון הלם שהשליכו שוטרים בשכונת מאה שערים בירושלים. זאת, בתום בחינה של התיק, שארכה ארבעה חודשים. על העברת התיק להליך משמעתי פורסם לראשונה אתר "כיכר השבת".

התקרית, שהתרחשה בחודש אפריל האחרון וכללה עימותים בין השוטרים לתושבי השכונה ברקע האיסור על עריכת תפילות במרחב הפתוח במסגרת מגבלות הקורונה, התרחשות בשעות הלילה המאוחרות. המפגינים השליכו אבנים וביצים לעבר הכוחות, והביאו לפציעתם של שלושה שוטרים. בתום ההפגנה עצרה המשטרה 12 מפגינים.

זיסל הילדה ממאה שערים שנפצעה מרימון הלם בהפגנה מול שוטרים - ה-16 לאפריל 2020. חיים גולדברג, כיכר השבת, אתר רשמי
זיסל בת ה-8, שנפגעה מהרימון/אתר רשמי, חיים גולדברג, כיכר השבת

על פי הודעת המחלקה, בבדיקה עלה כי הדרגים המוסמכים לכך במשטרה אישרו להשתמש ברימון הלם, בעקבות הפרות סדר ופגיעה בכוחות המשטרה, "ולאחר שניסיונות לטפל בהתפרעות ולפזר את ההתקהלות לא צלחו". כתוצאה מכך, נטען, אחד מרימוני ההלם שהופעלו פגע במדרכה, התגלגל ופגע לבסוף בילדה.

"לאחר בחינת מכלול הנסיבות החליטה מח"ש להעביר את התיק למשטרת ישראל לבחינה משמעתית בדבר הנהלים ושימוש ברימוני הלם בקרב אוכלוסייה אזרחית", נמסר מטעם דוברות משרד המשפטים.

עוד בוואלה!

קוסמטיקה במקום טיפול שורש: הרפורמה החגיגית במח"ש לא עוסקת בבעיה האמיתית

לכתבה המלאה

משרד עו"ד וינרוט ושו"ת, המייצג את משפחת הילדה, הודיע כי ביקש לקבל לידיו את חומר החקירה, כדי להחליט אם להגיש ערר על ההחלטה שלא לפתוח בהליכים פליליים נגד השוטרים המעורבים באירוע. "מח"ש מסרה לנו היום את החלטתה, במסגרתה הבהירה שלא ניתן לעבור לסדר היום על האירוע החמור, ושהטיפול בשוטרים שהיו מעורבים באירוע יימשך בוועדת המשמעת. אנחנו נמשיך לעקוב באדיקות אחר הטיפול של כלל הגורמים הרלוונטיים בתיק, על מנת לוודא שיופקו הלקחים המתאימים ושאירוע דומה לא יישנה חלילה", נמסר.

התקרית עוררה אז כעס רב בקרב ההנהגה הפוליטית של המגזר החרדי. "קשה להישאר אדיש נוכח המראות הקשים בהן נפגעה ילדה מזריקת רימון בתוך שכונת מאה שערים", אמר שר הבריאות דאז יעקב ליצמן. "תקיפת שוטרים היא מעשה חמור המנוגד לחוק ולהלכה, ויש לגנותו בכל פה, אך עם זאת, חייבים למנוע השתוללות משטרתית, שימוש בכוח מופרז וזריקת רימוני הלם בתוך שכונה צפופה, מלאה בילדים קטנים המסכנת חיי אדם, מייצרת שנאה ופועלת לאיבוד הסדר הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully