וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ש בודקת את תקרית פגיעת רימון ההלם בילדה במאה שערים בי-ם

במסגרת התקרית, שאירעה בסוף השבוע בשכונת מאה שערים בירושלים, הושלך הרימון במהלך עימותים בין תושבי המקום והשוטרים על רקע האיסור על קיום תפילות. ילדה בת תשע נפגעה באורח קל בתקרית, ו-12 בני אדם נעצרו

בווידאו: רימון הלם משטרתי פגע ופצע ילדה במאה שערים/צילום:יאיר לוי פלורליסט, חיים גולדברג, כיכר השבת, עריכה: עמית שמחה

מח"ש פתחה בבדיקה של התקרית, במסגרתה הושלך רימון בשכונת מאה שערים בירושלים שפגע בילדה - כך נמסר היום (ראשון). בשלב זה מדובר בבדיקה ראשונית, ולא בחקירה.

התקרית אירעה לאחר שעימותים פרצו בין עשרות מתושבי שכונת מאה שערים בירושלים ובין המשטרה בליל חמישי, בעקבות האיסור על עריכת תפילות במרחב הפתוח בשל התפשטות הקורונה. המפגינים השליכו אבנים וביצים לעבר הכוחות, והביאו לפציעתם של שלושה שוטרים. בתגובה, זרקו השוטרים רימון הלם לפיזור ההפגנה, שפגע בפניה של ילדה בת 9 ופצע אותה קל. בתום ההפגנה עצרה המשטרה 12 מפגינים.

זיסל הילדה ממאה שערים שנפצעה מרימון הלם בהפגנה מול שוטרים - ה-16 לאפריל 2020. חיים גולדברג, כיכר השבת, אתר רשמי
הילדה שנפגעה מהרימון/אתר רשמי, חיים גולדברג, כיכר השבת

מהמשטרה נמסר אז בתגובה לאירוע כי ההפגנה בשכונה הייתה אלימה וקשה. "נטלו בה חלק עשרות פורעים שיידו אבנים, ברזלים, ביצים ומכל הבא ליד לעבר השוטרים תוך קריאות וגידופים קשים". עוד נטען כי "השוטרים פיזרו את המתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות ולא הבחינו בהימצאותה של האם והילדה בעין הסערה. במהלך ההתפרעות וכתוצאה מהאלימות הקשה נפצעו שלושה שוטרים, שאחת מהן אף פונתה לטיפול לבית חולים לטיפול רפואי".

"במהלך הפעילות נעצרו 12 פורעים שהובאו לחקירה וכנגד אחרים הוגשו דוחות במקום", נמסר, "ראוי ונכון לגנות את הפרת החוק ההמונית והבוטה, את התקיפה החמורה נגד השוטרים שפועלים במסירות ותוך סיכון חייהם למען בריאות הציבור".

עוד בוואלה!

במהלך עימותים: בת 9 נפגעה מרימון הלם משטרתי במאה שערים, 3 שוטרים נפצעו

לכתבה המלאה

התקרית עוררה כעס רב בקרב ההנהגה הפוליטית של המגזר החרדי. "קשה להישאר אדיש נוכח המראות הקשים בהן נפגעה ילדה מזריקת רימון בתוך שכונת מאה שערים", אמר שר הבריאות יעקב ליצמן. "תקיפת שוטרים היא מעשה חמור המנוגד לחוק ולהלכה, ויש לגנותו בכל פה, אך עם זאת, חייבים למנוע השתוללות משטרתית, שימוש בכוח מופרז וזריקת רימוני הלם בתוך שכונה צפופה, מלאה בילדים קטנים המסכנת חיי אדם, מייצרת שנאה ופועלת לאיבוד הסדר הציבורי".

עוד הוסיף ליצמן כי "על המשטרה להכיר את אופי האוכלוסיה, לפעול באיזון נכון ולמנוע הלהטת הרוחות. זה לא מה שהיה הלילה. יש להידבר עם נציגי הקהילות והאוכלוסיה בשטח שברובה מתנגדת לאלימות, נשמעת להוראות ורוצה בחיי שגרה ושקט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully