וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות החום: שיבושים באספקת החשמל ברחבי הארץ

תושבים ברמת גן, טבריה, נס ציונה ויישובים רבים ברחבי הארץ מדווחים על שיבושים ארוכים באספקת החשמל לזמן ממושך. בחברת החשמל טענו כי מדובר בתקלות נקודתיות הנגרמות בעקבות גל החום הכבד, וכי הזמן הממוצע לטיפול הוא 3 שעות. "אין תקלת ייצור", הדגישו

בוידאו: כ-40 אלף מטיילים פקדו את אתרי הטבע, למרות החום הכבד/צילום: איימן ברגס, איתי ליבוביץ ושרית פאלצי רשות הטבע והגנים, עריכה: אסף דרורי

אזרחים ברחבי הארץ מדווחים הערב (שישי) על תקלות נרחבות באספקת החשמל. בהודעה שפרסמה החברה בטוויטר נטען כי זמן הטיפול הממוצע בתקלות הוא שלוש שעות, אולם תושבים רבים מלינים על שהייה ממושכת בעלטה וללא אספקה סדירה, בשיאו של גל החום השורר ברחבי הארץ.

במהלך היום חלו שיבושים באספקה בערים רבות ברחבי הארץ, בהן רמת גן, שדה נחמיה, רמת גן וירושלים. בנס ציונה, חולון, באר יעקב, טבריה ובמגדל המושבה, מדווחים התושבים על שהייה ממושכת ללא חשמל גם בשעות הערב.

הערכות חברת החשמל למזג האוויר הסוער 7 בינואר 2019. דוברות חברת החשמל, אתר רשמי
"התקלות בעקבות מזג האוויר"/אתר רשמי, דוברות חברת החשמל

בחברת החשמל מסבירים כי המקור לתקלות הוא מזג האוויר והחום הקיצוני. "קיימים כמה מוקדי הפרעות ברשת הגורמים לשיבושים באספקת החשמל הסדירה", צוין בהודעת החברה ברשתות החברתיות. "צוותי חברת החשמל פועלים לתיקון ההפרעות. צפי החזרת האספקה הסדירה בממוצע הינו כשלוש שעות, אך עלול להימשך יותר, בהתאם לאופי ההפרעה".

גורמים בחברה אמרו לוואלה! NEWS כי מדובר בתקלות נקודתיות, הניכרות ברמת הבניין והרחוב, ולא ברמה האזורית. "ממוצע הטיפול הוא כשלוש שעות, אך ישנם אירועים שנמשכים שעות ממושכות בשל צורך להחלפת רכיבים כבדים וכיוב". הם הבהירו כי "ככלל, חברת החשמל מטפלת קודם כל בהפרעות שיש להן השפעה על מספר לקוחות רחב יותר, כך שלעיתים משך הטיפול בתקלות של נתיכים ביתיים או פאזות בבניין, ארוך יותר". הוא הדגיש כי: "אין בעיית ייצור".

עוד בוואלה!

חייל בן 19 מת במסיבת טבע בדרום, שמונה עוכבו לחקירה

לכתבה המלאה
מתרחצים בהרי ירושלים 30 באוגוסט 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
שיאי החום נשברו. מתרחצים בהרי ירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

זה כמה לילות ששיאי החום נשברים ברחבי הארץ. אתמול היה הלילה החם ביותר מאז החלו מדידות בארץ ישראל. מהשירות המטאורולוגי נמסר כי בירושלים לא ירדה הטמפרטורה אתמול בלילה מתחת ל- 31.5 מעלות צלזיוס ובכך נשבר שיא כל הזמנים של 30.5 מעלות מינימום בלילה, שנרשם ביוני 1942. באשר לחודש ספטמבר כולו, שיא המינימום הקודם בירושלים 28.7 מעלות, ב-2015.

בבית דגן המינימום אתמול בלילה היה 28.9 מעלות, מה ששובר את השיא לכל השנה של 28.4 מעלות מאוגוסט 2015 (לספטמבר 27.9 מעלות מ-2015). בצפת, בהר כנען, לא ירדו הטמפרטורות אתמול בלילה אל מתחת 30.3 מעלות, שיא לילי חדש השובר את שיא הלילה של 30.0 מעלות מאוגוסט 2010 (לספטמבר 27.6 מעלות מ-2015). בנגבה נמדדו 28.1 מעלות והשיא המוחלט לכל השנה 28.0 מעלות מאוגוסט 2015 (לספטמבר 27.4 מעלות מ-2015).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully