וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל בן 19 מת במסיבת טבע בדרום, שמונה עוכבו לחקירה

עודכן לאחרונה: 5.9.2020 / 10:40

הצעיר פונה משמורת פורה במצב קשה לבית החולים סורוקה לאחר שסבל מפגיעות חום, ככל הנראה בעקבות שתיית אלכוהול מופרזת. בבית החולים החלו הרופאים בניסיונות לייצב את מצבו, אך נאלצו לקבוע את מותו. המשטרה עכבה את מארגני המסיבה. צה"ל: "ההודעה הועברה למשפחה"

בווידאו: זירת התמוטטות הצעיר במסיבת טבע בדרום/צילום: מד"א

חייל בן 19 מת אתמול (שישי) ממכת חום, לאחר ששהה באזור שמורת פורה שבצפון הנגב. הצעיר, אריאל יואב צפריר מברקן, הובא לחניון הסמוך, משם פונה על ידי צוות מד"א לבית החולים סורוקה בבאר שבע. עם הגעתו, החלו הרפואים בניסיונות לייצב את מצבו, אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותו. מדובר צה"ל נמסר כי החייל מת בנסיבות אזרחיות וכי ההודעה הועברה למשפחתו.

במשטרה חושדים כי מצבו של הצעיר נגרם לאחר ששתה אלכוהול עם חברים במסיבת טבע, זאת חרף תנאי מזג האוויר הקשים. השוטרים עיכבו לחקירה שמונה בני אדם, בהם מארגני האירוע. במהלך הבדיקה, השמונה הובילו את החוקרים לעומק השטח המיוער בו התקיימה המסיבה, על מנת שלא ניתן יהיה להבחין בה.

במהלך התחקור הראשוני של האירוע התברר כי בסמוך לשעה 09:00 בבוקר התקבל דיווח במוקד המשטרה מאזרח שמתגורר בקיבוץ רוחמה על כך שבאזור מתקיימת מסיבת טבע. במשטרה אמרו כי עם קבלת הדיווח יצאו ניידות לאזור, אך לא הצליחו לאתר את מקור הרעש.

אריאל יואב צפריר בן ה-19 מהיישוב ברקן, הצעיר שהתמוטט ומת במסיבת טבע בשמורת פורה בנגב. 5 באוגוסט 2020. פייסבוק, אתר רשמי
"הלכת למסיבה שממנה לא חזרת". אריאל יואב צפריר/אתר רשמי, פייסבוק

ענת, אמו של אריאל, ספדה לו בחשבון הפייסבוק שלה. "יום אחד אתה חושב שאתה קם ליום מקסים ושגרתי, אבל מישהו שם למעלה מחליט אחרת", כתבה. "אוי אלוהים אוי, איך לקחת לנו את האוצר היקר מכל? תמיד היית ילד שמח ומתוק שעוזר ושם לב לכל הפרטים. הלכת למסיבה שממנה לא חזרת. הכאב גדול מנשוא, החור הזה בלב שאין מה שימלא אותו. אני כבר מתגעגעת אלייך".

הוא הותיר אחריו הורים ושלושה אחים.

ניידות בזירת האירוע בו נמצא צעיר בן 19 באורח אנוש כתוצאה ממכת חום באוזר שמורת הטבע פורה. 04 בספטמבר 2020. איחוד הצלה
הצעיר פונה במצב קשה לבית החולים סורוקה. זירת האירוע בו נמצא בן ה-19, אתמול/איחוד הצלה

"כשהגענו לחניון הובילו אותנו לרכב פרטי", סיפר ג'וש ויינשטיין, פרמדיק מד"א. "הצעיר שכב במושב האחורי כשהוא מחוסר הכרה וחם מאוד למגע. מיד התחלנו בטיפול רפואי מציל חיים שכלל קירור וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו נוזלים, הנשמות, עיסויים ומתן תרופות ופינינו אותו במצב קריטי תוך המשך ביצוע פעולות החייאה לבית חולים".

ניידות בזירת האירוע בו נמצא צעיר בן 19 באורח אנוש כתוצאה ממכת חום באוזר שמורת הטבע פורה. 04 בספטמבר 2020. איחוד הצלה
שכן התלונן על רעש, אך המוקד לא נמצא. שמורת פורה, אתמול/איחוד הצלה

במקביל, גבר ואישה נפגעו גם הם באורח קשה ובינוני ממכת חום בצפון הארץ. גבר כבן 50 נפגע באורח קשה ממכת חום ברחוב אח"י אילת בקריית שמונה. צוותי מד"א העניקו לו טיפול רפואי במקום ופינו אותו לבית החולים זיו בצפת כשהוא מורדם ומונשם.

פרמדיקית מד"א יובל לוי סיפרה כי "כשהגענו לרחוב אזרחים סיפרו לנו שהגבר שכב על המדרכה זמן ממושך והם התקשרו למד"א כי הוא לא הגיב להם. ביצענו בדיקות רפואיות ראשוניות בשטח, הוא היה חם מאוד למגע והכנסנו אותו במהירות לאמבולנס שקורר מראש בעזרת מזגן. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל קירור ומתן נוזלים ופינינו אותו לבית חולים כשהוא מורדם ומונשם ומצבו קשה ולא יציב".

ניידות בזירת האירוע בו נמצא צעיר בן 19 באורח אנוש כתוצאה ממכת חום באוזר שמורת הטבע פורה. 04 בספטמבר 2020. איחוד הצלה
פורה, אתמול/איחוד הצלה

אישה בת 57 נפגעה באורח בינוני ממכת חום בנחל אל על שבגולן. צוות מד"א העניק לה טיפול רפואי ופינה אותה במסוק לבית החולים פוריה.

"אנשי יחידת החילוץ גולן חילצו אלינו אישה בהכרה מלאה עם סימני מכת חום לאחר שחשה ברע במהלך מסלול", סיפרה פרמדיקית מד"א אוראל מדי. "הענקנו לה טיפול רפואי מתקדם שכלל קירור ומתן נוזלים והזנקנו את מסוק מד"א שנחת בסמוך ופינה אותה לבית החולים כשמצבה יציב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully