וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשכח ברכב במשך שעות: ילד בן 4 מת ממכת חום בדימונה

20.7.2020 / 22:02

בני המשפחה חזרו מהבריכה בשעות אחר הצהריים, וככל הנראה שכחו ברכב הסגור את הילד שנרדם. הוא נמצא כעבור שלוש שעות ללא הכרה ופונה לבית החולים סורוקה עם סימני מכות חום. לאחר שעות קבעו הרופאים את מותו. במקרה נוסף, בן שנתיים נשכח ברכב ברהט ומצבו בינוני

בווידאו: ילד בן ארבע מת לאחר שנשכח במכונית סגורה בדימונה/קרדיט: דן בונבידה

(בווידאו: זירת האירוע בדימונה, היום)

ילד בן ארבע מת היום (שני) לאחר שנשכח ברכב סגור למשך כשלוש שעות בדימונה. צוות מד"א מצא את הילד מחוסר הכרה, ופינה אותו במצב אנוש לבית החולים סורוקה שבבאר שבע תוך כדי פעולות החייאה, עם סימנים של מכת חום. כעבור שעות של ניסיונות החייאה קבעו הרופאים את מותו.

מבדיקה ראשונית עולה כי המשפחה חזרה לבית מהבריכה בשעה 16:00, והילד ככל הנראה נרדם ברכב מבלי שהם שמו לב. רק בסביבות השעה 19:00 הם הבחינו כי הוא לא בבית, יצאו החוצה ומצאו אותו ברכב הסגור כשהוא מחוסר הכרה.

ניידת משטרה בזירה בדימונה בה נשכח ילד ברכב סגור ב-20 ביולי 2020. דן בונובידה, אתר רשמי
הילד נמצא כעבור שעות - ופונה לבית החולים. הזירה בדימונה/אתר רשמי, דן בונובידה

חובש בכיר במד"א יונתן איפרגן סיפר כי "ראיתי את אחד השכנים מבצע פעולות החייאה בסיסיות בילד בהדרכה טלפונית ממוקד מד"א. התחלתי בפעולות החייאה מתקדמות וחיברתי את מכשיר המפעם (דפיברילטור). צוות טיפול נמרץ שהגיע למקום המשיך בפעולות החייאה מתקדמות, שכללו הנשמות, עיסויים ומתן תרופות וכן קירור עם מגבות ומים. הוא פונה לבית החולים תוך כדי המשך פעולות החייאה כשמצבו אנוש".

זהו המקרה השני היום של שכחת ילד ברכב. מוקדם יותר, נמצא ברהט תינוק בן שנתיים לאחר שנשכח אף הוא ברכב סגור. הוא חולץ במצב בינוני ועם סימני מכת חום. צוות מד"א העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים סורוקה.

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בעשור האחרון נשכחו או נלכדו 880 ילדים ברכב, 31 מהמקרים הסתיימו במות הילד.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים מסרה כי "שכחת ילד ברכב היא אחת התופעות המזעזעות. מחקרים מראים שזה קורה בכל קבוצות האוכלוסיה ולרוב מתרחש כתוצאה מסטרס, הסחת דעת או שינוי בשגרה". היא הוסיפה קריאה להורים: "אל תגידו 'לי זה לא יקרה'. אמצו הרגל מציל חיים: פתחו את הדלת האחורית בסוף כל נסיעה, התקשרו לבן או בת הזוג אחרי שאתם מגיעים ליעד או השאירו חפץ במושב האחורי".

(עדכון ראשון: 21:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully