וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה חודש: הממשלה תתכנס לישיבה שבועית ביום שלישי הבא

הישיבה תתקיים לאחר שבועות ארוכים שבהם בוטלה בשל נתק בין הליכוד לכחול לבן, והיא צפויה לעסוק בתוספות תקציביות למאבק במגיפת הקורונה. טרם הושגו הושגו הסכמות בין הצדדים במחלוקות על המינויים הבכירים ותקנון עבודת הממשלה, שמנעו כינוס הממשלה בחודש האחרון

בוידאו - ראש הממשלה בנימין נתניהו בתום קבינט הקורונה/צילום: לע"מ

הממשלה תתכנס ביום שלישי הבא בצהריים לישיבה משותפת לראשונה מזה חודש - כך הודיעה הבוקר (שישי) לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת, במקום הישיבה שהייתה מתוכננת להתקיים ביום ראשון. הדיון צפוי לעסוק בתוספות תקציב למאבק בקורונה.

הישיבה נקבעה למרות שעדיין לא הושגו הסכמות בין הליכוד וכחול לבן על נושאי המחלוקת של המינויים הבכירים ותקנון עבודת הממשלה - שמנעו את כינוס הממשלה בחודש האחרון. אולם, הממשלה חייבת לאשר עד ה-13 בספטמבר את המתווה לחלוקת התקציבים התוספתיים שאושרו במסגרת ההחלטה לדחות את מועד אישור התקציב ולמנוע בחירות. לדברי גורמים בקואליציה, אין עדיין הסכמות בין הליכוד וכחול לבן גם על אופן חלוקת התקציבים.

מלכתחילה, כחול לבן החריגו את נושאי הטיפול בקורונה מביטול ישיבות הממשלה, ובחודש האחרון כבר התקיימה ישיבה אחת שבה אושרו תקציבים ותכניות של משרד האוצר בנושא, למרות המשבר הקואליציוני.

בנימין נתניהו ובני גנץ בישיבת ממשלה, 28 ביולי 2020. מרק ישראל סלם/פלאש 90, אתר רשמי
ישיבת הממשלה האחרונה לפני חודש/אתר רשמי, מרק ישראל סלם/פלאש 90

בשבוע שעבר בוטלה הישיבה עקב "פגישות מדיניות" שיתקיימו באותו יום עם הגעתו של שליח הבית הלבן, ג'ארד קושנר, לביקור בישראל. בשבוע שלפני כן ישיבת הממשלה לא התקיימה בגלל המשבר הקואליציוני והיעדר הסכמות בין הליכוד וכחול לבן על תקנון עבודת הממשלה.

עוד בוואלה!

קריאת התיגר המפתיעה של עפר שלח פותחת את הדלת לארגון מחדש של השמאל

לכתבה המלאה

בליכוד דורשים לאשר בממשלה החלטה שמקפיאה את כל המינויים הבכירים עד להקמת ועדה משותפת לשתי המפלגות, שתדון בשינוי שיטת המינויים הבכירים.

בכחול לבן מסרבים לאשר את הקפאת המינויים מבלי שהממשלה תאשר את התקנון, שכולל בתוכו את מנגנון הפריטטיות שנועד לפצות על הפער במספר השרים בין שני הגושים ועל כך שלליכוד יש יותר שרים מאשר בכחול לבן. המחלוקת הזו כמעט ומנעה את קבלת הפשרה ואת אישור החוק להארכת מועד אישור התקציב, אך בסופו של דבר נתניהו וגנץ החליטו לתמוך בחוק ולמנוע בחירות מבלי להגיע להסכמות בנושאים הללו, והמחלוקת בעניינם עדיין נמשכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully