וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "שלח ראוי להנהיג, אשאר במפלגה גם אם ייבחר"

3.9.2020 / 9:30

יו"ר יש עתיד ציין כי במפלגה בוחנים אפשרויות לקיום פריימריז או ועידה שתקבע את זהות העומד בראשה, זאת לאחר שח"כ עפר שלח הכריז כי בכוונתו להתמודד מול לפיד על התפקיד. "יש עתיד היא מפעל חיי, בוודאי שאשאר", אמר

בווידאו: יו"ר הקואליציה מאיים להדיח את שלח מראשות הוועדה לביקורת המדינה/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אמר הבוקר (חמישי) כי יישאר במפלגה גם אם לא יעמוד בראשה. זאת, לאחר דרישתו של ח"כ עפר שלח לפתוח את המפלגה לפריימריז והכרזתו כי יתמודד על ראשותה מול לפיד. "שלח ראוי להנהיג, אשאר במפלגה גם אם ייבחר", אמר לפיד בריאיון לתכנית "דקל-לוינסון" בכאן רשת ב'. "יש עתיד היא מפעל חיי. יש סדרה של אנשים שיכולים להנהיג את המדינה, בוודאי שאשאר".

לדברי לפיד, במפלגה בוחנים את האפשרות של קיום פריימריז או הקמת ועידה אבל הדבר לא יתרחש מיד. "מפלגה זה לא משהו שאתה משנה מהיום להיום", אמר. "התחלנו תהליך עם כמה חברי כנסת וראשי המטות של המפלגה לבדוק את האפשרויות של דמוקרטיזיציה. אנחנו בוחנים אותן".

בהמשך אמר לפיד כי לא נעלב מהצהרתו של שלח, שנחשב גם כחברו האישי. "זה חלק מהחיים הפוליטיים".

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד במהלך נאומו במליאת הכנסת 24 באוגוסט 2020. אורן בן חקון, אתר רשמי
"בוודאי שאשאר". לפיד/אתר רשמי, אורן בן חקון

ח"כ שלח אמר אתמול בשיחות סגורות כי המפלגה זקוקה לשינוי. "יש עתיד בראשות יאיר לפיד נמצאת במבוי סתום, גם אלקטורלית וגם פוליטית", אמר שלח. "הצעתי ללפיד לצאת למהלך של פריימריז לפני יומיים אבל לא קיבלתי ממנו תשובה. יש עתיד זקוקה לשינוי בהתנהלות, באמירות ובהנהגה".

ח"כ שלח הסביר את החלטתו לקרוא תיגר על לפיד בריאיון לחדשות 12. "אני מתכוון לנצח במאבק על הבחירות המקדימות, לנצח את הפריימריז - ולהוביל את יש עתיד למהפך שלטוני", הצהיר. "בלי דמוקרטיה במפלגה אי אפשר להבליט את הנבחרת של יש עתיד ולעשות את כל מה שצריך כדי לעשות אלטרנטיבה שלטונית".

הוא הוסיף כי "המפלגה לא רשומה על שמו של לפיד בטאבו. הודעתי לחברי יש עתיד שבכוונתי להישאר במפלגה אבל לא בכוונתי להפסיד, אני נשאר ביש עתיד ונאבק על זה עד שזה יקרה".

עוד בוואלה!

עפר שלח לאחר הדרישה לפריימריז: "המפלגה בראשות לפיד הגיעה למבוי סתום"

לכתבה המלאה
ח"כ עפר שלח בדיון בועדה לביקורת המדינה, 03 באוגוסט 202. עדינה ולמן דוברות הכנסת, אתר רשמי
"המפלגה הגיעה למבוי סתום". ח"כ שלח/אתר רשמי, עדינה ולמן דוברות הכנסת

מקורבי לפיד הביעו אכזבה מהדרך בה שלח בחר להודיע על דרישתו לקיים בחירות פנימיות במפלגה. לדבריהם, "זה כשנתיים מתנהל תהליך פנימי של בחינת האפשרות לקיים בחירות פנימיות במפלגה, ושלח בחר לקרוא תיגר פומבית במקום להמשיך בדיאלוג ושיתוף פעולה".

בהודעתו על הכוונה לקיים את ההליך עוד לפני הבחירות הבאות, כתב שלח כי "בימים האחרונים הצגתי ליאיר לפיד את הצורך הדחוף בחידוש פניה של יש עתיד. זה חייב להתחיל מבחירות מקדימות מיידיות ופתוחות לתפקיד יו"ר המפלגה". הוא הוסיף: "אני אתמודד, ואשמח אם יהיו אחרים. בלי זה, לא נהיה אלטרנטיבה ולא ננצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully