וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל: השריפות באמזונס באוגוסט - הגרועות ב-10 השנים האחרונות

3.9.2020 / 2:23

מדען האחראי על הנתונים במדינה עדכן כי בשל שגיאה בלווין של נאס"א, סופקו תחילה נתונים לא מלאים לגבי השריפות ביער. "לאחר שתתוקן הבעיה, סביר להניח שנראה עלייה של 1%-2%". במהלך החודש שעבר מסר המרכז האחראי על הנתונים כי חלה ירידה של 5% בשריפות לעומת השנה שעברה

בווידאו: שריפות באמזונס בברזיל/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

השריפות ביער האמזונס בברזיל בחודש אוגוסט הן הגרועות ביותר בעשור האחרון, וכי יש לתקן את הנתונים על כמות השריפות ביער - כך אמר אמש (רביעי) המדען האחראי על הנתונים בברזיל. כלי התקשורת במדינה דיווחו לפני כן כי השריפות באזור יערות הגשם ירדו ב-5% בחודש אוגוסט, זאת בהתבסס על נתונים שגויים הנמצאים באתר סוכנות מחקר החלל הממשלתית "אינפה".

אלברטו סטצר, מדען בכיר ב"אינפה", העוסק בהפקת נתוני השריפות הרשמיים, אמר כי הדיווח על נתונים סופיים התעכב בגלל שגיאה בלוויין של נאס"א. "אולם לאחר שתתוקן בעיה זו, סביר להניח שהיא תראה כי השריפות גדלו בין 1% ל-2% בחודש אוגוסט 2020 בהשוואה לאותו חודש לפני שנה", אמר.

עשן ולהבות משריפות שפרצו ביערות האמזונס בברזיל. 27 באוגוסט 2020. רויטרס
"גדלו בין 1% ל-2% בחודש אוגוסט". עשן ושריפות באמזונס/רויטרס

משרד המדע והטכנולוגיה, המפקח על סוכנות מחקר החלל, לא הגיב בשלב זה לאמירותיו של סטצר. ממשרדו של הנשיא ז'איר בולסונארו סירבו להגיב, והפנו את השאלות למשרד סגן הנשיא, המילטון מוראו, שאחראי על נושא השריפות באמזונס. מלשכתו של מוראו לא נמסרה תגובה גם כן. גם בדוברות המשרד לאיכות הסביבה במדינה סירבו להגיב בשלב זה.

העלייה בשריפות בחודש אוגוסט 2019, שהביאה לשיא של תשע שנים, עוררה זעקה מצד מנהיגי העולם והציבור שזעמו על כך שברזיל לא עושה מספיק כדי להגן על יערות הגשם הגדולים בעולם. תומכי סביבה ומדענים אמרו כי בולסונארו אשם בהחלשת ההגנות הסביבתיות ובקריאה לפיתוח האמזונס, חיזוק כורתים בלתי חוקיים וספקולנטים קרקעיים לפינוי היער.

האמזונס ספגה כמויות אדירות של פחמן דו חמצני כתוצאה מריבוי השריפות ומדענים טוענים כי הגנתה חיונית לריסון שינויי האקלים.

עוד בוואלה!

הקיץ הגיע, ויער האמזונס בברזיל שוב בוער

לכתבה המלאה
נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו במסיבת עיתונאים בארמון פלנלטו בברזיליה. 13 באוגוסט 2020. רויטרס
הפנה את השאלות למשרד סגן הנשיא. בולסונארו/רויטרס

לפני כשבועיים פרסם מרכז "אינפה" באתר האינטרנט שלו הערה, לפיה הייתה בעיה בלוויין "אקווא" של נאס"א שמייצר את נתוני השריפות, וכתוצאה מכך הנתונים לא היו מלאים מאז ה-16 באוגוסט. נאס"א פרסמה באופן דומה הודעות באתר שלה המזהירות מפני בעיות בלוויין.

סטצר אמר כי "אינפה" חיפשה מקורות נתונים אלטרנטיביים על מנת לתקן את הבעיה, והעריך כי ייקח שבוע עד שבועיים לפרסום הנתונים הסופיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully