וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל טראמפ למדינות: היערכו להפצת חיסונים נגד קורונה כבר בסוף אוקטובר

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב הודיע לגורמי הבריאות כי החיסון יועבר למדינות השונות, כשיש להתכונן גם למצב שבו "האספקה תהיה מוגבלת". על פי התכנון, תינתן עדיפות עליונה לחיסון צוותים רפואיים, עובדים חיוניים, עובדי סיעוד ושיקום וכן אנשי הביטחון הלאומי

בווידאו: טראמפ מכריז על שימוש בפלזמה לטיפול בחולי קורונה/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן הודיע אמש (רביעי) לגורמי בריאות הציבור בארצות הברית כי עליהם להיערך להפצת חיסון נגד נגיף הקורונה בסוף חודש אוקטובר או בתחילת נובמבר. בנוסף, סופקו תרחישי תכנון שיעזרו למדינות השונות ברחבי ארצות הברית להיערך לקראת הפצת החיסון.

התרחישים שפרסם המרכז לבקרת מחלות כוללים גם תכניות הנוגעות למצבים בהם "אספקת החיסונים תהיה מוגבלת". בנוסף, נכתב כי תינתן עדיפות למתן חיסונים לאוכלוסיות מסוימות, הכוללות צוותים רפואיים, עובדים חיוניים, עובדי סיעוד ושיקום וכן צוותי הביטחון הלאומי.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עוטה מסכה בסיור במטה הלאומי של הצלב האדום האמריקני בוושינגטון. 30 ביולי 2020. AP
"אספקת החיסונים תהיה מוגבלת". הנשיא טראמפ/AP

שלושה מסמכים נשלחו לפקידי בריאות הציבור בכל המדינות בארצות הברית ב-27 באוגוסט. תוארו בהם תרחישים מפורטים להפצת חיסונים של שתי חברות מועמדות, מבלי לציין את שמן, שכל אחת מהן תידרש לספק מנות חיסון לבתי החולים, למרפאות הניידות ולמתקנים אחרים פעם בכמה בשבועות.

ההנחיה ציינה כי בנוסף לאוכלוסיות המפורטות כבעלות עדיפות לקבלת חיסונים, גם אנשים בגילאי 65 ומעלה, כמו גם אנשים מ"אוכלוסיות מיעוטים ואתניים" וכל הקהילות הידועות בסיכון גדול יותר להידבק בנגיף ולחלות במחלות קשות, יקבלו קדימות.

עוד בוואלה!

לראשונה בארה"ב: צעיר החלים מקורונה - ונדבק שוב באורח קשה יותר

לכתבה המלאה

האקדמיות הלאומיות למדעים, הנדסה ורפואה חשפו ביום רביעי תכנית בת 114 עמודים בחסות המרכז למניעת מחלות והמכונים הלאומיים לבריאות, שהציעו מערכת מורכבת לארבעה שלבים לעדיפות.

המרכז ציין בהנחיתו כי "מינונים מוגבלים של חיסון עשויים להיות זמינים בתחילת נובמבר 2020". עוד נמסר כי אלו הן עדיין השערות בלבד. "החיסון מתפתח ולא בטוח, ותרחישים אלה עשויים להתפתח ככל שיהיה מידע נוסף", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully