וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בארה"ב: צעיר החלים מקורונה - ונדבק שוב באורח קשה יותר

עודכן לאחרונה: 29.8.2020 / 9:47

בן 25 מנבאדה אובחן שנית כחיובי לנגיף, והפעם פיתח תסמינים חמורים יותר מהידבקותו הראשונה. חוקרים הדגישו כי מדובר ככל הנראה במקרה נדיר, שלא ניתן להסיק ממנו מסקנות לגבי התנהגות הווירוס, אך הבהירו: ייתכן שחשיפה ראשונית לנגיף לא מעניקה חסינות מלאה

בווידאו: התפרצות קורונה בקיבוץ כפר עזה/צילום: שי מכלוף, עריכה: ניר חן

חוקרים בארצות הברית הודיעו אתמול (שישי) כי זיהו, לראשונה במדינה, חולה קורונה שהחלים ונדבק מחדש בנגיף - כך לפי מחקר שטרם נבדק על ידי מומחים חיצוניים.

הדוח, שהתפרסם באינטרנט, תיאר צעיר בן 25 המתגורר ברינו שבמדינת נבאדה שנמצא חיובי לנגיף באפריל לאחר שחווה תסמינים קלים. הוא חלה שוב במאי ופיתח מחלה חמורה יותר שנגרמה על ידי הנגיף.

"מחקר זה מהווה ככל הנראה דוגמה מובהקת להדבקה חוזרת. זיהומים חוזרים הם אפשריים - מה שכבר ידענו, מכיוון שהחסינות לנגיף לעולם לא בטוחה ב-100%", אמר עורך המחקר קריסטיאן אנדרסון, פרופסור לאימונולוגיה ומיקרוביולוגיה במכון "סקריפס" שבקליפורניה.

בדיקות קורונה מתוך הרכב בפיניקס שבאריזונה, ארצות הברית. 27 ביוני 2020. AP
הצעיר חלה שנית. בדיקת קורונה באריזונה/AP

מקרים של הדבקה מחדש התגלו בעבר במקומות אחרים בעולם, אך עלו שאלות בנוגע למידת הדיוק של הבדיקה. מוקדם יותר השבוע, דיווחו חוקרים מאוניברסיטת הונג קונג על גבר בן 33 שהחלים באפריל ממקרה חמור של קורונה ואובחן כעבור ארבעה חודשים עם זן אחר של הנגיף.

חוקרים מאוניברסיטת נבאדה, בית הספר רינו לרפואה ומהמעבדה לבריאות הציבור של המדינה מסרו כי הצליחו להראות, באמצעות בדיקות מתקדמות, כי כל אחד ממקרי ההידבקות של הצעיר נבע מזן אחר של הנגיף. הם הדגישו כי הדבקה מחדש בווירוס היא ככל הנראה נדירה, אך הוסיפו שהממצאים רומזים על כך שחשיפה ראשונית לנגיף אינה מסתיימת בחסינות מלאה עבור כולם.

עוד בוואלה!

המומחה של הבית הלבן: הפצה מוקדמת של חיסון לקורונה עלולה להיות מסוכנת

לכתבה המלאה

"אנחנו לא יודעים באיזו תדירות מתרחשים זיהומים חוזרים וכיצד זה עשוי להשתנות עם הזמן", אמר אנדרסון. לדבריו, "לפני שיהיו לנו מחקרים נרחבים יותר שיבהירו שאלות אלו, אין ביכולתינו לסכם מה משמעות מקרה יחיד של הדבקה מחדש לחסינות מפני קוביד-19 וחיסון עתידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully