וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי הספר והגנים בסיאול נסגרים בשל התפשטות הקורונה

בירת קוריאה הדרומית, שבה חיים כ-25 מיליון איש, מעבירה את הלימודים אל הבתים בשל זינוק במספר המקרים החדשים. הרשויות מזהירות כי הנגיף עשוי להתפשט מחדש, ולהוביל למגבלות שלא היו בגל הראשון

בווידאו: חיטוי בירת קוריאה הצפונית אחרי גילוי מקרה קורונה ראשון/צילום: רויטרס

קוריאה הדרומית הורתה היום (שלישי) על סגירת בתי הספר וגני בילדים באזור סיאול בשל המשך התפשטות נגיף הקורונה בעיר. כ-200 אנשי צוות ותלמידים נדבקו בסיאול רבתי בשבועיים האחרונים, והלמידה מרחוק תימשך עד 11 בספטמבר, כך לפי משרד החינוך. זאת, כשרשויות הבריאות מזהירות שקוריאה הדרומית נמצאת על סף גל תחלואה שני ברחבי במדינה.

כל התלמידים בסיאול רבתי, אזור שבו חיים יותר מ-25 מיליון איש, ילמדו אונליין, פרט למי שנמצא בשנה האחרונה בלימודי התיכון שלו ואמור לעבור מבחני כניסה לאוניברסיטה בדצמבר. בתי ספר שבהם לומדים פחות מ-60 תלמידים ובתי ספר לחינוך מיוחד יורשו לבחור אם להמשיך בלימודים הפרונטליים.

רבים ממוקדי ההדבקה החדשים קשורים לכמה כנסיות פרוטסטנטיות שחבריהן השתתפו בעצרת המונית בסיאול רק לפני כשבוע. "זה יהיה נמהר מדי לומר שהעקומה שוטחה", אמר סגן מנהל המרכז לבקרה על מחלות במדינה, קוון ג'ון-ווק במהלך תדרוך. יש עדיין סיכון גבוה להמשך העלייה במקרים".

מתחילת ההתפרצות, קוריאה הדרומית דיווחה על 310 מקרי מוות ועל 17,945 מאובחנים, לפי נתוני אוניברסיטת ג'ון הופקינס העוקבת אחרי המגיפה.

שיעור באחד מבתי הספר בסיאול, דרום קוריאה ברגע התפשטות נגיף הקורונה 8 ביולי 2020. רויטרס
סוף לשיעורים הפרונטליים. לימודים בבית ספר בסיאול/רויטרס

רוב בתי הספר במדינה נפתחו בהדרגה בין 20 במאי ל-1 ביוני אחרי בלימת הנגיף, וקוריאה הדרומית נחשבה לאחד מסיפורי ההצלחה העולמיים בהתמודדותה עם המגיפה. עם זאת, בשבועות האחרונים חלה עלייה בתחלואה, במיוחד בסיאול רבתי. ביממה החולפת אובחנו 280 מקרים חדשים - היום ה-12 ברציפות עם מספר תלת-ספרתי של חולים חדשים, אחרי תקופה ארוכה של פחות מ-30 מאובחנים ביממה.

בשל הזינוק במספר המקרים בסיאול, הרשויות בבירה הורו לראשונה על חבישת מסיכות במקומות ציבוריים, פתוחים וסגורים. בנוסף לכך, נסגרו כנסיות ומועדונים. הממשלה הזהירה כי אם מספר המקרים ימשיך לזנק, היא תאכוף אמצעי ריחוק חברתי נוקשים יותר. בין היתר, באמצעות סגירת בתי עסק רבים ברחבי המדינה, שנותרו פתוחים לאורך המגיפה.

עוד בוואלה!

דרום קוריאה מודה: אנחנו בעיצומו של גל קורונה שני

לכתבה המלאה

במקביל, שר הבריאות פארק נונג-הו קרא היום לאלפי רופאים שהחלו במחאה לשוב לעבודה. "אנחנו מבקשים בכל תוקף מהצוותים לשוב למתקנים הרפואיים, שם החולים ממתינים", אמר.

הרופאים מפגינים נגד שורת הצעות ממשלתיות, כמו תכנית להגדיל את מספר הסטודנטים לרפואה ב-4,000 במהלך העשור הקרוב. הממשלה אומרת כי התכנית הכרחית למערך בריאות הציבור למקרה של משברים כמו מגיפת הקורונה, אולם איגוד הרופאים אמר כי זה יוביל להצפה של השוק ויעשה מעט מאוד לתיקון הבעיות השיטתיות יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully