וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום קוריאה עצרה את מנהיג הכנסייה שממנה התפשטה הקורונה

1.8.2020 / 11:20

לי מאן-הי, העומד בראש כנסייה עם יותר מ-200 אלף מאמינים, מואשם באחריות להתפרצות הגדולה ביותר במדינה, וליותר מ-5,200 נדבקים. זאת לאחר שטען כי הנגיף הוא "מעשה שטן" ומנע את העברת המידע על החולים לחוקרים האפידמיולוגיים

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

הרשויות בקוריאה הדרומית עצרו היום (שבץ) מנהיג של פלג נוצרית מסתורי, העומד במרכז ההתפרצות החמורה ביותר של נגיף הקורונה במדינה, בחשד להסתרת מידע חיוני מהחוקרים האפידמיולוגיים ועבירות נוספות.

המנהיג, לי מאן-הי, עומד בראש "כנסיית שינצ'נוג'י של ישו", וחשוד כאחראי ליותר מ-5,200 נדבקים בנגיף - 36% מכלל המקרים במדינה. התובעים טוענים כי בן ה-89 קשר קשר עם מנהיגים אחרים בפלג על מנת למנוע העברת מידע לרשויות בתקופת השיא של התפרצות הקורונה, והעביר את המסר ליותר מ-200 אלף מאמינים.

מנהיג הפלג הנוצרי לי מאן-הי, קוריאה הדרומית, 2 במרץ 2020. רויטרס
מקושר ליותר מ-5,200 נדבקים. לי מאן-הי/רויטרס

לי, שתיאר את הקורונה בתור "מעשה שטן" שנועד לעצור את גדילת הפלג, וחשוד כי הסתיר פרטים על החברים בו ועל מקומות המפגש שלהם. לפי סוכנות הידיעות יונהאפ, הוא עשה זאת בזמן שהרשויות ניסו להתחקות אחר נתיבי ההדבקה בנגיף, בחודש פברואר.

לי חשוד גם במעילה בכ-5.6 מיליארד וון (15.9 מיליון שקלים) מכספי הכנסייה, שבכ-5 מיליארד מהם השתמש לכאורה לבניית אתר נופש.

הפלג הצהיר כי לי חשש מדרישת הממשלה למתן פרטים אישיים על החברים בו, אך מעולם לא ניסה להסתיר פרטים כלשהם. הוא נעצר מיד לאחר שבית המשפט במחוז סוואן, הנמצא דרומית לסיאול, אישר את הצו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully