וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמד הרפובליקני לשעבר הרמן קיין מת מקורנה אחרי שהיה בעצרת של טראמפ

30.7.2020 / 18:31

קיין, שהתמודד בפריימריז ב-2012, אובחן חיובי לנגיף אחרי שהשתתף בכינוס של נשיא ארה"ב באוקלהומה. "אנחנו שבורי לב"

בווידאו: יו"ר בית הנבחרים האמריקני מודיעה על חובת עטיית מסיכות בבית/עריכה: ניר חן

הרמן קיין, שהיה מועמד בפריימריז הרפובליקניים לנשיאות ארצות הברית ב-2012, מת מנגיף קורנה - כך נמסר היום (חמישי) באתר הרשמי שלו. קיין אובחן כחולה בסוף החודש שעבר, אחרי שהיה בעצרת של הנשיא דונלד טראמפ בטולסה, אוקלהומה. רבים מהנוכחים באירוע הצטופפו יחד, מבלי שחבשו מסיכה כדי למנוע את התפשטות הנגיף.

"אנחנו שבורי לב, והעולם הוא מקום דל יותר: הרמן קיין הלך להיות עם האל", נכתב בהצהרה שפורסמה באתרו. קיין בן ה-72 הוא אחד מהאמריקנים הבכירים ביותר שמתו מהנגיף. הוא היה מאושפז במהלך מרבית החודש האחרון בבית חולים באזור אטלנטה, ובחשבונות הרשת החברתית שלו סופקו עדכונים שוטפים על מצבו. ב-7 ביולי, נכתב בטוויטר שלו כי "הרופאים מנסים לוודא שרמות החמצן שלו תקינות". עוד נכתב, "זה וירוס קשה, המשיכו להתפלל בבקשה".

הרמן קיין, מתמודד רפובליקני על נשיאות ארה"ב. רויטרס
"הלך להיות עם האל". הרמן קיין, לשעבר מתמודד רפובליקני על נשיאות ארה"ב/רויטרס

הוא כינה את עצמו אדם ABC - ראשי תיבות באנגלית של אמריקני שחור ושמרני. על פי ההצהרה, רק לאחרונה החל לארח תכנית חדשה בטלוויזיה וקיווה להיות חלק מהקמפיין לנשיאות. קיין החל את הקריירה שלו כשעבד בתור אזרח בצי, ובהמשך עבד ברשתות מזון לפני שהיה למנכ"ל רשת פיצה "Godfather". הוא עלה לכותרות ב-1994 כשהתעמת עם הנשיא ביל קלינטון על ביטוחי הבריאות שעמם מתמודדים עסקים קטנים במהלך מפגש מקומי ששודר בטלוויזיה.

בתחילת התקופה שבה רץ לנשיאות נחשב קיין לפופולרי, אך מאוחר יותר מצא עצמו במרכז כמה טענות להטרדה מינית. למרות שהכחיש את ההאשמות נגדו, הפופולריות שלו סבלה עד מהרה והוא השעה את הקמפיין שלו. מיט רומני הפך בהמשך למועמד הרפובליקני במירוץ, שלא צלח גם כן, עם זכייתו של ברק אובמה בכהונה שנייה.

בשנת 2019 טראמפ בחן את האפשרות למנות אותו לחבר במועצת המנהלים של בנק הפדרל ריזרב, אך הוא משך את מועמדותו לאחר שכמה סנאטורים רפובליקנים סירבו לתמוך במינוי. עם זאת, מר קיין המשיך לגבות את טראמפ.

עוד בוואלה!

בית הנבחרים יחייב חבישת מסיכה אחרי שמחוקק רפובליקני נדבק בקורונה

לכתבה המלאה

מיט רומני ספד לקיין בחשבון הטוויטר שלו. "עצוב שהרמן קיין - אלוף אימתני בתחום העסקים, הפוליטיקה והמדיניות - הפסיד במאבקו עם הקורונה".

דוברת הבית הלבן, קיילי מקאני, כתבה בטוויטר: "הרמן קיין גילם את החלום האמריקני והיה הסמל הטוב ביותר לרוח האמריקנית. אנחנו לעולם לא נשכח את מורשת החסד, הפטריוטיות והאמונה שלו".

רונה מקדניאל, יו"ר המפלגה הרפובליקנית, ספדה לו. "אנא התפללו למען כל משפחת קיין", צייצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully