וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-1,300 ביממה: שיא של חודשיים במספר המתים מקורונה בארה"ב

29.7.2020 / 11:45

שש מדינות - טקסס, קליפורניה, פלורידה, ארקנסו, אורגון ומונטנה - רשמו שיא במספר המתים היומי שלהן. המספר הכולל הוא הגבוה ביותר מאז מאי

בווידאו: טראמפ מחדש את תדרוכי הקורונה ומעודד עטיית מסיכות/רויטרס

שש מדינות בדרומה של ארצות הברית ובמערבה רשמו ביממה החולפת שיא במספר המתים, כשבטקסס, אחת מהן, גם נחצה רף 400 אלף הנדבקים. חמש המדינות הנוספות הן קליפורניה, ארקנסו, פלורידה, אורגון ומונטנה. לפי חישוב של רויטרס, בסך הכול, יותר מ-1,300 איש מתו מהווירוס בכל ארצות הברית ביממה האחרונה, המספר הגבוה ביותר מאז מאי.

בקליפורניה, גורמים במערכת הבריאות אמרו כי ההיספנים, שהם קצת יותר משליש מכלל תושבי המדינה המאוכלסת ביותר בארצות הברית, מהווים 56% מכלל הנדבקים ו-46% מהמתים. מוקד מרכזי הוא בסנטרל ואלי, אזור חקלאי עם אוכלוסייה לטינית גדולה, שם העומס על בתי החולים הולך וגובר. 171 איש מתו בקליפורניה מהנגיף אתמול.

בפלורידה, 191 איש מתו ביממה החולפת, ובטקסס הגיע מספר המאובחנים ל-401,477, אחרי יותר מ-6,000 מקרים חדשים. רק בשלוש מדינות אחרות - קליפורניה, פלורידה וניו יורק - יש יותר מ-400 אלף מקרים מאובחנים. הן ארבע המדינות המאוכלסות ביותר בארצות הברית כולה.

אישה חובשת מסיכה בלוס אנג'לס, קליפורניה, 24 ביולי 2020. רויטרס
המספרים ממשיכים לעלות. אישה חובשת מסיכה בלוס אנג'לס/רויטרס

בקליפורניה ובטקסס דיווחו על ירידה במספר המאושפזים הכללי, בזמן שד"ר אנתוני פאוצ'י, המומחה המוביל למגיפות בארצות הברית, ראה סימנים לכך שייתכן שהמגיפה הגיעה לשיאה בדרום ובמערב, בעוד שבמקומות אחרים - אוהיו, אינדיאנה, טנסי וקנטקי - נמצאים על סף התפרצויות חדשות.

העליה במקרי המוות והנדבקים ניפצה את התקוות המוקדמות לכך שהמדינה עברה את הגרוע מכל במשבר הכללי, שהחריב עסקים רבים והותיר מיליוני אמריקנים מובטלים.

המגמה הולידה דיון ער על פתיחה מחודשת של בתי הספר בשבועות הקרובים. הנשיא דונלד טראמפ וחברי ממשלו דוחפים לחזרת התלמידים לכיתות, בעוד מורים וגורמים ברשויות המקומיות קראו לעבור ללמידה מקוונת.

רנדי ווינגרטן, נשיא פדרציית המורים האמריקנית, אמר במהלך כנס וירטואלי ש"אנחנו נילחם בכל החזיתות למען ביטחונם של התלמידים והמחנכים שלהם. זאת השעה ה-11, אנו זקוקים למשאבים עכשיו".

עוד בוואלה!

היועץ לביטחון לאומי של טראמפ נדבק בקורונה

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעדכון קורונה יומי, 29 ביולי 2020.. --, רויטרס
"אף אחד לא אוהב אותי". טראמפ, הלילה/רויטרס, --

סוכנות החינוך בטקסס, המפקחת על החינוך הציבורי במדינה, אמרה כי היא תשלול מימון לבתי ספר שמעכבים את קיומם של שיעורים פיזיים בשל המלצות רשויות הבריאות המקומיות הקשורות למגיפה.

התובע הכללי בטקסס, קן פקסטון, פרסם הנחיות לפיהן רשויות הבריאות אינן יכולות להורות על סגירת בתי ספר, וכי זו החלטה של גורמי החינוך. זאת אחרי שבכירי מערכות הבריאות המקומיות בערים הגדולות ביותר בטקסס, כולל יוסטון ודאלאס, הורו לאחרונה לדחות את השיעורים בכיתות.

בוושינגטון, כמה רפובליקנים בסנאט הביעו התנגדות לחבלית הסיוע בסך טריליון דולר שהציעה מפלגתם יום קודם לכן.

"אני לא מלווה עוד טריליון דולר", אמר הסנאטור הרפובליקני רנד פול לעיתונאים.

הדמוקרטים, מצדם, דחו את התוכנית משום שלטענתם היא מוגבלת מדי לעומת הצעתם בגובה שלושה טריליון דולר, שאותם העבירו בבית הנבחרים בחודש מאי. כמה רפובליקנים אמרו כי החבילה יקרה מדי.

במהלך התדרוך היומי שלו, טראמפ אמר הלילה כי הוא לא תומך בכל החלקים בחבילת הסיוע של הרפובליקנים בסנאט, ולא פירט. "יש גם דברים שאני מאוד תומך בהם", אמר. "אבל ננהל משא ומתן".

טראמפ רטן גם על אחוזי התמיכה הגבוהים בפאוצ'י והתבדח ש"אף אחד לא אוהב אותי". הנשיא מתקשה לשפר את מעמדו לקראת הבחירות בנובמבר. "זה רק בגלל האישיות שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully