וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ לביטחון לאומי של טראמפ נדבק בקורונה

27.7.2020 / 17:36

הבית הלבן מסר כי אין כי כל סיכון לחשיפה של רוברט אובריאן בפני הנשיא או סגנו פנס. טראמפ: "לא פגשתי אותו לאחרונה". אובריאן הוא הגורם הבכיר ביותר בממשל שאובחן עד עתה כחיובי לנגיף

בווידאו: טראמפ מחדש את תדרוכי הקורונה ומעודד עטיית מסיכות/רויטרס

(בווידאו: טראמפ מחדש את תדרוכי הקורונה ומעודד עטיית מסיכות)

היועץ לביטחון לאומי בארצות הברית, רוברט אובריאן, נדבק בנגיף הקורנה - כך הודיע היום (שני) הבית הלבן, אך הוא הבהיר כי אין כל סיכון לחשיפה שלו בפני הנשיא דונלד טראמפ או סגן הנשיא מייק פנס.

"יש לו תסמינים קלים והוא בודד את עצמו ועובד ממקום מאובטח מחוץ למתחם", נמסר בהצהרת הבית הלבן. "עבודת המועצה לביטחון לאומי נמשכת ללא הפרעה".

מהבית הלבן נמסר כי אנשי הצוות נבדקים באופן קבוע לנגיף, ואובריאן הוא הבכיר ביותר שנמצא חיובי. איש צבא המשרת בבית הלבן נדבק בנגיף במאי וכך גם דובר התקשורת של סגן הנשיא.

כשנשאל על כך, אמר טראמפ כי הוא לא פגש ביועץ לביטחון לאומי לאחרונה וכי הוא לא יודע מתי הוא נמצא חיובי. גורם בממשל אמר כי אובראיין, בן 54, לא היה במגע עם הנשיא במשך כמה ימים. גורם אחר אמר כי הוא היה בבית הלבן בשבוע שעבר.

היועץ לביטחון לאומי החדש רוברט אובריאן ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, 19 באוגוסט 2019. רויטרס
הקורונה מגיעה לתוך הבית הלבן. אובריאן לצד טראמפ/רויטרס

גורם אחד אמר כי ההכרזה תפסה חלק מאנשי הצוות בבית הלבן בהפתעה, משום שלא היה שום מזכר פנימי על כך. בשל הבדיקות הקבועות, גורמים בבית הלבן לא עוטים באופן קבוע מסיכות בזמן שהם עובדים באגף המערבי.

יועצו הכלכלי של טראמפ, לארי קודלואו, אמר לכתבים כי נראה שמצבו של אובריאן קל. "אני מאמין שהבת שלו נדבקה לפניו", אמר.

אובריאן, שנכנס לתפקידו בספטמבר האחרון כשהחליף את ג'ון בולטון, נסע לפריז מוקדם יותר החודש כדי לייצג את ארצות הברית במצעד יום הבסטיליה. הוא נפגש שם עם הנשיא עמואל מקרון. גורם בממשל אמר כי לאובריאן התלווה סגנו, מאט פוטינגר, יחד עם כמה יועצים נוספים וקבוצה קטנה של כתבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully