וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הנבחרים יחייב חבישת מסיכה אחרי שמחוקק רפובליקני נדבק בקורונה

היו"ר פלוסי הזהירה כי מי שלא יעמוד בתקנות יסולק מהאולם, אחרי שלואי גוהמרט אובחן חיובי לנגיף לפני שהיה אמור להתלוות לנסיעה של טראמפ. הוא הרבה להסתובב ללא מסיכה בגבעת הקפיטול ואמר כי ייתכן שהמסיכה היא זו שגרמה לו להידבק

בווידאו: יו"ר בית הנבחרים האמריקני מודיעה על חובת עטיית מסיכות בבית/עריכה: ניר חן

בית הנבחרים של ארצות הברית הורה לכל החברים ואנשי הצוות לחבוש מסיכות, אחרי שמחוקק רפובליקני שסירב לכסות את פניו בזמן שהסתובב בגבעת הקפיטול נדבק בנגיף הקורונה.

בהכרזתה, הודיעה הלילה (חמישי) יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי הדמוקרטית כי מי שיפר את הכללים, יוצא מהאולם על ידי משמר בית הנבחרים, אך ניתן יהיה להסיר את המסיכות בזמן הנאומים. זאת, אחרי שאתמול אובחן חבר בית הנבחרים לואי גוהמרט, רפובליקני מטקסס, חיובי לנגיף. הוא אמור היה להתלוות באותו היום לנשיא דונלד טראמפ.

"היו"ר מצפה מכל החברים ואנשי הצוות לציית לדרישה הזו כסימן לכבוד לבריאותם, ביטחונם ושלומם של אחרים הנוכחים באולם הזה ובאזורים הסמוכים", אמרה פלוסי, שהזהירה כי היא תראה בחומרה כל הפרה של התקנה הזו.

נכון להיום, ידוע על עשרה חברי קונגרס - שלושה דמוקרטים ושבעה רפובליקנים - שאובחנו חיוביים לנגיף, שגבה את חייהם של יותר מ-150 אלף אמריקנים.

יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי עם מסיכה בגבעת הקפיטול בוושינגטון, 29 ביולי 2020. רויטרס
"מצפה מכל החברים ואנשי הצוות לציית לדרישה". פלוסי/רויטרס

אחרי הבדיקות, גוהמרט בן ה-66, שנמצא בכהונתו השמינית, חזר למשרדו כדי ליידע את צוותו באופן אישי על התוצאות, כשהפעם הוא עטה מסיכה. עם זאת, הוא עדיין הטיל ספק ביעילותה ואמר כי ייתכן שהיא זו שגרמה להדבקתו.

"אני לא יכול שלא לתהות אם על ידי עטיית המסיכה, שמתי כמה חיידקים - איזה וירוס - במסיכה ונשמתי את זה", אמר חבר בית הנבחרים לערוץ KETK.

גוהמרט ובר יוצאים מדיון בקונגרס ללא מסיכות

ביום שלישי הוא הסיר שוב ושוב את המסיכה שלו במהלך פגישה, שנמשכה קרוב לחמש שעות, עם התובע הכללי וויליאם בר. השניים תועדו משוחחים בסמיכות, כשהם אינם חובשים מסיכות. משרד המשפטים הודיע כי התובע הכללי יעבור בדיקות בעבקות הגילוי כי גוהמרט נדבק בנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully