וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום קוריאה מודה: אנחנו בעיצומו של גל קורונה שני

22.6.2020 / 11:36

ההתפרצות המחודשת במדינה שזכתה לשבחים על שעצרה את המגיפה נקשרה לסוף שבוע בחודש שעבר באזור סיאול. מספר המקרים החדשים היה בחודש האחרון דו-ספרתי, אך ביממה האחרונה ירד לראשונה מתחת ל-20. "התחזיות טעו"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

רשויות הבריאות בקוריאה הדרומית הודו היום (שני) בפעם הראשונה כי הן בעיצומו של "גל שני" של נגיף הקורונה שמקורו באזור הבירה הצפופה שלה. זאת אחרי שעד לאחרונה הן אמרו שהגל הראשון מעולם לא הסתיים. ואולם, ביממה הקודמת דווח על 17 מקרים חדשים בלבד, בפעם הראשונה זה כמעט חודש שבה יש פחות מ-20 מאובחנים חדשים ביום. יום קודם לכן היו 48 מאובחנים, וביום שקדם לו 67.

ההתפרצות החדשה מקורה בחופשת סוף שבוע בתחילת החודש שעבר, וסיאול רבתי, שלא הייתה חלק משמעותי מהגל הראשון, עתה נמצאת במוקד.

בסוף פברואר, דיווחה קוריאה הדרומית על שיא של יותר מ-900 מקרים ביום, וזו הייתה ההתפרצות הגדולה ביותר בעולם של הנגיף מחוץ לסין. בזכות מעקב אינטנסיבי ובדיקות מאסיביות, המספרים צנחו בסוף אפריל לכמה מקרים בודדים חדשים מדי יום וקוריאה הדרומית זכתה לשבחים בינלאומיים על הצלחתה מול המגיפה הקטלנית.

עוטים מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה במקדש בודהיסטי בסיאול, דרום קוריאה 22 ביוני 2020. AP
מתפללים עם מסיכות במקדש בודהיסטי בבירה, היום/AP

עם זאת, מיד לאחר שהמדינה הכריזה על הקלת המגבלות בתחילת מאי, חל זינוק במספר החולים החדשים, בין היתר בשל הידבקות בין צעירים שביקרו במועדונים ובברים בסיאול במהלך סוף שבוע.

"בתחילה הערכנו שגל שני יתחיל בסתיו או בחורף", אמר מנהל המרכזים לבקרה ולמניעת מחלות, ג'ונג און-קיונג. "התחזית שלנו הייתה שגויה. כל עוד אנשים ימשיכו להיות במגע קרוב עם אחרים, אנחנו מאמינים שההדבקות יימשכו".

ראש עיריית סיאול, פארק וון, אמר כי המספרים היומיים עשויים להישאר נמוכים מספיק כדי לשלוט במצב, אך אם שיעורי הנדבקים שאובחנו בעיר בימים האחרונים יימשכו, הם עשויים להגיע בקרוב מאוד למאות מקרים ביום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully