וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דגימות מהביוב הראו: הקורונה הגיעה לאיטליה לפני שסין דיווחה עליה

19.6.2020 / 18:50

דגימות משפכים שנאספו מהערים מילאנו וטורינו ב-18 בדצמבר כללו עקבות של הנגיף, מה שמצביע על התפשטותו בצפון המדינה הרבה לפני מה שהיה ידוע עד כה

רויטרס

מדענים באיטליה מצאו עקבות של נגיף הקורונה במי ביוב שנאספו מהערים מילאנו וטורינו כבר בדצמבר האחרון. הממצאים מצביעים על כך שהווירוס כבר התפשט בצפון איטליה לפני שסין דיווחה על המקרה הראשון שלה.

מכון הבריאות הלאומי של איטליה בחן 40 דגימות ממי ביוב שנאספו מאתרים לטיפול בשפעים בצפון המדינה, בין אוקטובר האחרון לפברואר. מחקר שפורסם אתמול (חמישי) בערב העלה כי בדגימות שנלקחו משתי הערים ב-18 בדצמבר נצפתה נוכחות של הווירס.

"המחקר הזה עשוי לעזור לנו להבין את תחילת התפשטות הווירוס באיטליה", אמרה ג'וזפינה לה רוזה, מומחית למי שפכים במכון, ואחת ממחברות המחקר. המגיפה גבתה את חייהם של יותר מ-40 אלף איטלקים, והמדינה עדיין נמצאת בתהליך יציאה מסגר ממושך.

מחקרים קטנים שנעשו על ידי קבוצות מדענים בהולנד, צרפת, אוסטרליה ומקומות אחרים מצאו כי ניתר לאתר בביוב את הנגיף שגורם למחלת הקוביד-19, ומדינות רבות מתחילות להשתמש בדגימות ממי שפכים כדי לעקוב אחרי התפשטות המחלה.

עובדי רפואה מתמגנים באמצעות מחליפה מנגיף הקורונה ברומא, איטליה 1 באפריל 2020. רויטרס
איטליה היא אחת המדינות שנפגעו הכי קשה בעולם. רופאים ברומא, אפריל/רויטרס

ראיות נוספות ממדינות אחרות חיזקו את ההשערה שלפיה ייתכן שהווירוס התפשט בעולם עוד לפני שסין דיווחה לראשונה על מחלה חדשה ב-31 בדצמבר.

"ייתכן שהנגיף כבר התפשט באיטליה, אבל זה (המחקר) שלעצמו לא מספר לנו אם הזיהוי המוקדם היה המקור למגיפה הגדולה באיטליה, או שזה קרה מאוחר יותר", אמר רואולנד קאו, אפידמיולוג וטרינרי ופרופסור למדעי המידע מאוניברסיטת אדינבורו שבסקוטלנד.

בחודש שעבר גילו מדענים חולה קורונה שנדבק כבר ב-27 בדצמבר, כחודש לפני שהמדינה אישרה את המקרה הראשון בשטחה.

לה רוזה אמרה כי למרות הימצאות הדגימות, לא ניתן להסיק מכך באופן אוטומטי כי "שרשראות ההדבקה המרכזיות שהובילו להתפתחות המגיפה במדינה שלנו מקורם במקרים הראשונים האלו". דגימות עם שרידים של הנגיף נמצאו במי השפכים בבולוניה, במילאנו ובטורינו בינואר ובפברואר, בעוד שבדגימות מאוקטובר ומנובמבר לא נמצאו עקבות.

המכון אמר כי הוא מתכנן להשיק מחקר פיילוט בחודש הבא כדי לעקוב אחרי מי ביוב באתרים הנחשבים למוקדי תיירות.

(עדכון ראשון: 17:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully