וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: ראש הממשלה ובכירים אחרים יתוחקרו על הטיפול בקורונה

תובעים מיוחדים מהעיר ברגמו, אחד ממוקדי המגיפה הקשים ביותר, בודקים מדוע לא הוכרז על "אזור אדום" בשלב מוקדם יותר בשתי עיירות. הרשויות במחוז לומברדיה והממשלה מחליפות האשמות. "אני לא דואג", אמר קונטה, שהוסיף כי הוא לא תחת חקירה. 34 אלף איש מתו מקורונה במדינה

רויטרס

ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה ושרי הבריאות והפנים יתושאלו על ידי תובעים מיוחדים שחוקרים את טיפול הממשלה במגיפת הקורונה. קונטה אמר היום (רביעי) כי הוא יתושאל ביום שישי והדגיש בפני כתבים מחוץ ללשכתו ברומא כי הוא "לא דואג". לדבריו, "אנחנו נדבר בשישי ואני אעביר את כל העובדות שאני מודע להן". קונטה הוסיף כי הוא עצמו לא תחת חקירה.

החקירה נפתחה על ידי התביעה בעיר הצפונית ברגמו, אחד המוקדים שנפגעו בצורה הקשה ביותר מהנגיף, שממנו מתו יותר מ-34 אלף איש במדינה. החוקרים מתמקדים במיוחד בשאלה מדוע הממשלה לא אכפה "אזור אדום" בעיירות נמברו ואלצנו, כשהרשויות המחוזיות והממשלה מחליפות האשמות ביניהן.

ראש ממשלת איטליה, ג'וזפה קונטה, 20 במאי 2020. רויטרס
"לא דואג". קונטה עם מסיכה, בחודש שעבר/רויטרס

צוות החוקרים, בהובלת התובעת מריה כריסטינה רוטה, כבר תשאל את ראש מחוז לומברדיה, אטיליו פונטנה, ואת שר הבריאות המחוזי ג'וליו גאלרה, שהתעקשו שהיה זה תפקידה של הממשלה הלאומית לקבוע אם להשבית אזורים מסוימים. ברגמו היא חלק ממחוז לומברדיה.

עוד בוואלה!

צונאמי של קורונה הגיע לצפון איטליה, ומחק עמו דור שלם

לכתבה המלאה

האזור האדום הראשון הוכרז סביב העיירה קודונו 24 שעות אחרי שרופאים אבחנו חולה שנושא את הנגיף. בהמשך, הוטלו מגבלות דומות על עשר עיירות אחרות, בהמשך על חלקים נרחבים מצפון המדינה עד לסגר כלל ארצי.

העיירה קודונו נסגרה ב-21 בפברואר. לומברדיה ו-14 אזורים במחוזות הסמוכים ונטו, פיידמונט ואמיליה רומניה הוכנסו לסגר ב-8 במרץ, וכל איטליה יומיים לאחר מכן.

על פי דיווחים באיטליה, גאלרה אמר לרוטה כי כבר ב-23 בפברואר היה ברור שיש מקרים רבים בעיירות נמברו ואלצנו, אבל הממשלה לא פעלה. קונטה אמר באפריל כי "אילו לומברדיה רצתה בכך", היא הייתה יכולה להכריז "אזורים אדומים" בשתי העיירות.

התובעים יתחקרו גם את ראש הבריאות הלאומי של איטליה, סילביו ברוספרו, ויועץ ארגון הבריאות העולמי לממשלת איטליה, וולטר ריקיארדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully