וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צונאמי של קורונה הגיע לצפון איטליה, ומחק עמו דור שלם

7.6.2020 / 20:07

בלי תאריך לידה, בלי תאריך פטירה, בתי הקברות באזור מלאים באנשים שמתו לבדם. עתה, עם ההקלות בסגר, מגיעות המשפחות לפרידה מאוחרת. מסע בלב ארץ שבורה

קברים של מתים מנגיף הקורונה בעיירה נמברו, איטליה, מאי 2020. CNN, צילום מסך
השרידים יוצאו אם מישהו יגיעו לדרוש את הגופות. קברים בעיירה נמברו/צילום מסך, CNN

חלקה 87 שוכנת בפינה חשופה של בית הקברות המרכזי של מילאנו. כאן, החפירות באדמה עדיין טריות עבור קברים חדשים, 120 בסך הכול.

צלב לבן ופשוט מסמן כל קבר, ואליו מחוברת פיסת נייר עם שם משפחה - לפעמים בראשי תיבות, לפעמים עם שם פרטי. אין תאריך לידה, אין תאריך מוות. עובדי בית החולים מניחים פרח מפלסטיק על כל אחד מהקברים.

כאן נטמנים מתים מנגיף הקורונה, שגופותיהם לא נדרשו על ידי אף אחד. גורם בבית הקברות, שדיבר בעילום שם, אמר כי רובם אנשים מבוגרים שמתו בבתי אבות. לרבים מהם לא היו משפחות. בכמה מקרים, משפחותיהם של המתים לא הצליחו לדרוש את הגופות בשל הסגר.

בשיא ההתפרצות של המגיפה, לרשויות במוקדים המרכזיים באיטליה לא הייתה ברירה אלא לקבור את המתים בצורה כזו. אם משפחותיהם יגיעו לדרוש את הגופות עם תום המגיפה, השרידים יוצאו מהקברים וייטמנו מחדש. כמו במרבית המקרים במגיפה הזו, אלו שנקברו כאן מתו לבדם.

צפו בכתבה של CNN

קרלה פורפיריו רצתה נואשות להיות עם אמה ברגעיה האחרונים. לפני התפרצות הקורונה, היא ביקרה את אמה מיכאלה בת ה-85, שהייתה חולה באלצהיימר, במוסד סיעודי במילאנו.

לאחר שהמקום הפסיק את הביקורים עם התפשטות הנגיף, פורפיריו אמרה שהיא התקשרה בכל יום כדי להתקשר ולשאול על אמה. בכל יום הצוות הבטיח לה שהיא בסדר.

היא סבורה שבמוסד לא עדכנו אותה כשאמה לא חשה בטוב. היא התקשרה למקום ב-5 באפריל, ואז עודכנה שהיא מונשמת ומקבלת מורפיום. למחרת, היא מתה.

"מה שכל כך טראגי עבור אלו שאיבדו את יקיריהם הוא שלא יכולנו להיות לידם בימים האחרונים כשהם סבלו", אמרה פורפיריו לרשת CNN בקול חנוק. "הם היו זקוקים ליד של יקיריהם". היא אמרה שהמוסד, פלצולו-דון גנוצ'י, שם את אמה יחד עם חולים קלים בקורונה, שלבקשת הממשלה לא פונו לבתי החולים הקורסים תחת העומס. כשהיא מחתה על כך, נאמר לה שלא היה עוד מקום במוסד.

המוסד מסר בהצהרה ל-CNN כי הוא פעל בהתאם לנהלים של הרשויות ביחס לטיפול במקרי הקורונה, אולם הוא לא התייחס ישירות לטענותיה של פורפיריו.

עוד בוואלה!

סערה באיטליה: האם הרשויות מעוותות את נתוני הקורונה כדי לא לשוב לסגר?

לכתבה המלאה
קרלה פורפיריו, שאמה מתה מנגיף הקורונה בבית אבות בצפון איטליה, מאי 2020. CNN, צילום מסך
"לא יכולנו להיות לידם בימים האחרונים כשהם סבלו". קרלה פורפיריו/צילום מסך, CNN

הרשויות באיטליה חוקרות סדרת הפרות של התקנות בבתי האבות ברחבי המדינה, אולם במוסד אמרו שהם מאמינים שהחקירה תעלה שפעלו כנדרש. ממשלת מחוז לומברדיה אמרה שהיא לא מגיבה על הנושא, משום שהחקירה נמשכת.

לפחות 15 מתקנים נסגרו והמטופלים שלהם הועברו למקומות אחרים על ידי כוח שיטור הבריאות האיטלקי בשל העובדה שהם לא מילאו אחר התקנות, כמו חלוקת ציוד מגן לצוותים או הקצאת אזורי בידוד למי שנחשד כנשא קורונה. 61 איש הופנו לרשויות המשפטיות, ו-157 אחרים נקנסו בסכום כולל של יותר מ-72 אלף אירו.

כמו רבים שיקיריהם מתו בבתי אבות בשל הקורונה, פורפיריו זועמת. "אנחנו ב-2020 וזה עדיין קורה? אלו תמונות שמזכירות את השפעת הספרדית שפרצה לפני מאה שנה. ואנחנו באותו מצב?", שאלה.

קברים טריים בבית קברות בעיר מילאנו, איטליה, מאי 2020. CNN, צילום מסך
החלקה התמלאה במהירות. קברים בבית קברות במילאנו/צילום מסך, CNN

ג'יאקומו בופלי, בן 84, מת ב-11 במרץ. חבריו ומשפחתו הצליחו להיפרד ממנו אחרי חודשיים, בטקס צנוע בכניסה לבית הקברות של העיירה נמברו.

"אף פעם לא נטשנו אותך, לעולם לא ננטוש אותך, משום שתמיד תהיה בלבנו", ספדה לו בתו, ניקולטה. בהמשך היא אמרה ל-CNN כי עובדת במקום סיפרה שכל החלקה הייתה ריקה לפני תחילת המגיפה, ועתה היא מלאה.

"זה כאילו שצונאמי פגע בנו, במיוחד באנשים המבוגרים ביותר", אמרה ניקולטה.

בלומברדיה כבר חשים את האביב. בעיירות ובערים במחוז התושבים החלו ליהנות ממזג האוויר ומהחירות המחודשת שלהם, עם צמצומו של הסגר.

ועדיין, שלא כמו בחלקים אחרים באיטליה שבהם המגיפה היכתה חזק פחות, הצער מורגש באוויר של לומברדיה.

בפה סברגניני, שכותב טורים עבור העיתון קוריירה דלה סרה, חי בעיירה קרמה, שנפגעה קשה במגיפה. "זה כל כך עצוב. בכל פעם שאני פותח את מדור מודעות האבל בעיתון המקומי, אני מגלה כל כך הרבה אנשים שמתו. דור שלם נמחק".

(עדכון ראשון: 12:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully