וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשתות קפה, להתפלל, להסתפר: איטליה חוזרת לחיים אחרי חודשיים של סגר

18.5.2020 / 14:42

לאור ההתייצבות במשבר, בתי הקפה, הכנסיות והמספרות נפתחו מחדש תחת מגבלות שנועדו למנוע הידבקות בקורונה. כמרים נדרשים לחבוש מסיכות וכפפות בעת חלוקת לחם הקודש, ולגימת הקפוצ'ינו נעשית תוך שמירת מרחק

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

האפיפיור פרנציסקוס פתח היום (שני) מחדש את בזיליקת סנט פיטר והכנסיות הקתוליות באיטליה ערכו מיסות לראשונה אחרי יותר מחודשיים, עם ההקלות במגבלות שנועדו לעצור את התפשטות מגיפת הקורונה. במסגרתן, נפתחו מחדש גם מסעדות, מספרות וחנויות.

האפיפיור ערך מיסה פרטית במנזר סמוך שם קבור האפיפיור יוחנן פאולוס השני, לציון יום הולדתו המאה. הבזיליקה, שעברה חיטוי ביום שישי, נפתחה מחדש בהמשך לציבור. שלטים באנגלית ובאיטלקית הורו לבאים לשמור על מרחק של מטר וחצי אחד מהשני, לחבוש מסיכות ולחטא את ידיהם

פתיחת בתי קפה במילאנו לאחר הקלות הממשל ברקע האטת התפשטות נגיף הקורונה 18 במאי 2020. רויטרס
לוגמים, בזהירות. בית קפה ברומא, היום/רויטרס

ברחבי המדינה, הכנסיות חידשו את התפילות תחת תקנות נוקשות שגובשו בין הממשלה לבין אנשי הדת. הכמרים יורשו להתנהל לאורך רוב התפילה ללא מסיכות, אבל עליהן לחבוש אחת, כמו גם כפפות, בעת חלוקת לחם הקודש שאותו יתנו ביד ולא בפה.

אתמול קרא האפיפיור לאזרחי איטליה לשמור על התקנות החדשות כדי להגן על בריאותם, אולם לפי דיווח של כתב אחד שהיה הבוקר בבזיליקה בוותיקן, לפחות כומר אחד לא עטה כפפות או מסיכה בזמן שחילק את לחם הקודש.

עוד בוואלה!

לאחר בלימת התפשטות הקורונה, אירופה פותחת מחדש את הגבולות

לכתבה המלאה
האפיפיור פרנציסקוס, במהלך תפילה בוותיקן 18 במאי 2020. רויטרס
קרא למאמינים לשמור על הכללים. האפיפיור, היום/רויטרס

המקום נותר באופן טכני פתוח במהלך הסגר, שהחל במרץ, אולם רק עבור תפילה פרטית. מעט מאוד אנשים הגיעו לאור האבטחה הכבדה שנועדה למנוע את ההתאספויות בכיכר שבחוץ. הוותיקן טרם הכריז מתי האפיפיור ישוב לשאת את הדרשות שלו מהבימה המרכזית, כשמאז מרץ הוא בעיקר ערך טקסים בכנסייה כמעט ריקה והעביר דרשות בשידור חי באיטרנט או בטלוויזיה. עם תחילת המיסות הגדולות בימי ראשון והחגים, יימדד חומם של הבאים למקום.

"זה יום יפה ומרגש"

היום שבו לפקוד את בתי הקפה לקוחות שלגמו את כוס הקפוצ'ינו שלהם מהבר, אף שהם שמרו מרחק מלקוחות אחרים. "לא עבדתי במשך חודשיים וחצי. זה יום יפה, יום מרגש", אמר ולנטינו קזנובה, ברמן בבית קפה בפיאצה דל פופולו שבמרכז רומא.

כמעט 32 אלף איש איטלקים מתו מהנגיף מאז תחילת ההתפרצות ב-21 בפברואר, מניין המתים השלישי בגובהו בעולם אחרי ארצות הברית ובריטניה. איטליה הייתה המדינה הראשונה באירופה שהטילה סגר ארצי בתחילת מרץ, והחלה בהקלות רק ב-4 במאי, עם פתיחת מפעלים ופארקים.

היום עשתה איטליה צעד משמעותי לעבר חזרה לשגרה, עם ביטול מגבלות הנסיעה בתול המחוזות, אישור למפגשים בין חברים ופתיחת ומסעדות בתנאי שהשולחנות נמצאים במרחק של שני מטר אלו מאלו.

במספרות, הטלפונים צלצלו ללא הפסקה. "יש לי כבר 150 תורים, כולם דחופים מאוד, כולם מתעקשים שעליהם להיות ראשונים ברשימה", אמרה סטפניה זיגיוטו, ספרית באתר הנופש קורמאיור שבהרי האלפים. "היומן מלא לשלושת השבועות הקרובים".

עם זאת, בעלי עסקים רבים חוששים שהפתיחה המחודשת לא תפתור במהירות את הבעיות הרבות שלהם. תושבים רבים עדיין נשארים בבתיהם לאור המשך החשש מהנגיף והתיירים הזרים, החיוניים לכלכלה המקומית, אינם קיימים.

פתיחת מספרה במילאנו לאחר הקלות הממשל ברקע האטת התפשטות נגיף הקורונה 18 במאי 2020. רויטרס
הטלפונים לא מפסיקים לצלצל. מספרה במילאנו, היום/רויטרס

הממשלה אמרה כי היא תפתח את גבולות המדינה עם שכנותיה ותאפשר נסיעה חופשית בין האזורים החל מ-3 ביוני, אך אף אחד לא צופה נהירה פתאומית.

משרד האוצר צופה כי הכלכלה תתכווץ השנה ב-8% לפחות, המיתון העמוק ביותר של המדינה מאז מלחמת העולם השנייה. ראש הממשלה ג'וזפה קונטה אמר בסוף השבוע שהוא לוקח "סיכון מחושב" עם ביטול המגבלות הנוקשות.

על אף שנרשמה הבוקר תנועה רבה יותר בכבישי הערים הגדולות בהשוואה לתקופה האחרונה, נראה שחלק מהתושבים עדיין מהססים לשוב להרגלים הישנים שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully