וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר בלימת התפשטות הקורונה, אירופה פותחת מחדש את הגבולות

מדינות היבשת נאלצו לסגור את שעריהן בשל המגיפה, וההחלטה הפרידה בין רבים שנהגו לבלות יחדיו. כחודשיים לאחר ההתפרצות, גרמניה, שוויץ, אוסטריה וצרפת מאפשרות איחוד משפחות בגבולות, ובחודש הבא תפתח איטליה את שעריה

צילום: רויטרס

גרמניה, שוויץ, אוסטריה וצרפת יחלו בהקלות במגבלות הקורונה, לקראת פתיחה מחודשת של גבולותיהן החל מ-15 ביוני. כל ארבע המדינות סגרו את הכניסה והיציאה מהמדינה על מנת לבלום את התפשטות הנגיף, ועשרות אלפי בני אדם נאלצו לשוב על עקבותיהם כשהגיעו לגבול. תנועת הרכבות נעצרה, כבישים חוצי מדינות נסגרו, והושבתו הטיסות. גם באיטליה הוחלט על פתיחת הגבולות בתחילת יוני, יחד עם חזרה מלאה לשגרה.

ביבשת שהתגאתה בגבולות הפתוחים בין המדינות השוכנות בה, לא ניתן היה להעלות על הדעת מגבלות מסוג כזה. המעבר בין 26 המדינות באזור שנגן היה חופשי לחלוטין, ונסיעות מברלין לבאזל, ז'נבה לפריז, או וינה לציריך היו אירוע יומיומי ומובן מאליו. הגבלות הקורונה פגעו ביישובי הגבולות באופן קשה במיוחד. ב"משולש באזל" בו נפגשות גרמניה, צרפת ושוויץ, העסקים המקומיים תלויים זה בזה, ואלפי אנשים חוצים את הגבולות מדי יום.

קרויצלינגן, גבול גרמניה-שוויץ. גבולות באירופה נפתחים מחדש כחלק מהקלה במגבלות הקורונה, 16 במאי 2020. רויטרס
נפגשו שוב אחרי חודשיים. תושבי שוויץ וגרמניה בגבול בין המדינות/רויטרס

אלו שמקומות העבודה שלהם נותרו פתוחים עדיין יכלו לעבור את הגבול, אך מרבית התושבים ביישובים אלה, שהיו רגילים לבלות בשתיים או אפילו שלוש מדינות ביום, מצאו עצמם מוגבלים למדינה אחת בלבד, ורבים מהם אף נפרדו מבני משפחה קרובים או בני זוג עמם לא יכלו להיפגש בתקופה זו.

בתחילת מאי, כשהחלה הירידה בהתפשטות הנגיף, החלו המדינות לדון בפתיחה מחודשת. עם זאת, אף ממשלה לא רצתה להיות הראשונה שתנקוט בצעד כזה, אך אף מדינה גם לא רצתה לשמור על גבולותיה סגורים אם השכנות יפתחו את שעריהן. לכן, הוסכם על פתיחה מחודשת של הגבולות הפנימיים באזור, כמו אלה שבין גרמניה, צרפת, שוויץ ואוסטריה, במהלך משותף וזהיר, צעד אחר צעד.

עוד בוואלה!

בגלל הקורונה, באירופה מחליפים את התחבורה הציבורית באופניים

לכתבה המלאה
נוסעים בשדה התעופה של ברצלונה לאחר הפתיחה מחדש של הגבולות בספרד, 16 במאי 2020. רויטרס
הגבולות נפתחים מחדש/רויטרס

על מנת לעבור את הגבול, כל אדם יצטרך למלא טופס שמסביר מדוע הוא רוצה לנסוע, ואת מי הוא מתכוון לבקר. כלומר, עבור תיירים, נופשים, או חובבי השופינג - הגבולות יישארו סגורים. התושבים יאלצו להוכיח שיש להם משפחה או בני זוג במדינה השכנה, מה שעשוי להיות לא פשוט.

קרויצלינגן, גבול גרמניה-שוויץ. גבולות באירופה נפתחים מחדש כחלק מהקלה במגבלות הקורונה, 16 במאי 2020. רויטרס
הגבולות יישארו סגורים עבור תיירים. המחסום בעיירה קראוזלינגן שבגרמניה/רויטרס

להחלטה על פתיחת הגבולות יש משמעות עצומה עבר תושבי העיירות קונסטנץ בגרמניה וקראוזלינגן בשוויץ. עיירות אלה הפכו עם השנים לאחת. רחובות יכולים להיות שייכים שוויץ בקצה האחד, ולגרמניה בקצה השני. כשהוקמו הגדרות והמחסומים על מנת לאכוף את ההגבלות, זה גרם למורת רוח עבור רבים מהם, ולשברון לב עבור חלקם. השכונות היו חלוקות. זוגות שהתגוררו משני צידי הגבול מצאו עצמם בנפרד, ובני משפחה שגרו באותו הרחוב כבר לא יכלו לבקר זה את זה.

במקום זאת, הם התקבצו בסמוך לגדר המפרידה, כדי לדבר ולהחליף חוויות. וכך, במהרה, הגדר התמלאה בפרחים, פתקים ותמונות של לבבות שבורים.

ראש עיריית קראוזלינגן, תומאס נידרברגר, אמר "אנו באמת רואים כאן חלל מגורים משותף, כך שיש הרבה מאוד קשרים חוצי גבולות, ובמכה אחת, קשרים אלו הפכו ל'אסורים'".

קרויצלינגן, גבול גרמניה-שוויץ. גבולות באירופה נפתחים מחדש כחלק מהקלה במגבלות הקורונה, 16 במאי 2020. רויטרס
שבו להיות עיירה אחת. הסרת הגדר בין קונסטנץ בגרמניה וקראוזלינגן בשוויץ/רויטרס

באיטליה, שהייתה בין מוקדי ההתפרצות הקשים ביותר באירופה, הממשלה חתמה על צו המתיר כניסות ויציאות למדינה החל מ-3 ביוני. החל ממועד זה, תושבים גם יוכלו לנסוע בחופשיות ברחבי המדינה. אמנם אזורים מסוימים דחפו להקלה מוקדמת יותר בהגבלות הקורונה, אך ראש הממשלה ג'וזפה קונטה התעקש לעשות זאת באופן הדרגתי ואיטי, על מנת למנוע גל הדבקה שני.

במהלך של פתיחת הגבולות בתחילת יוני, הממשלה מקווה להציל את עונת הקיץ, במהלכה האיטלקים בדרך כלל נוסעים לחופשות השנתיות שלהם. יחד עם פתיחת הגבולות, כלל המשק יחזור גם הוא לשגרה, תוך הקפדה על כללים והנחיות לשמירה על היגיינה וריחוק חברתי. זאת, כשבמקביל רשויות הבריאות יפקחו על המצב כדי לוודא שהמצב בשליטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully