וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורונה מתפשטת באמריקה הלטינית: שיא במספר המתים בברזיל ובמקסיקו

שתי המדינות, שנשיאיהן מקלים ראש בנגיף, חוו את היממות הקשות ביותר שלהן מאז תחילת ההתפרצות. מספר המתים בברזיל כבר הגיע ל-12,400, השישי בגובהו בעולם. בארה"ב חוששים מבריחה ממקסיקו אל שטחה

רויטרס

ברזיל ומקסיקו חוו את היממה הקטלנית ביותר שלהן מאז תחילת התפרצות מגיפת הקורונה, שממשיכה להתפשט ביבשת אמריקה.

משרד הבריאות בברזיל דיווח כי ביממה החולפת מתו 881 איש, ומניין המתים עלה ל-12,400, השישי בגובהו בעולם, על פי נתוני אוניברסיטת ג'ון הופקינס. מספר הנדבקים הוא 177,589, השביעי בגובהו בעולם.

נשיאה הימני קיצוני של ברזיל ז'איר בולסונארו מנסה להמעיט בחומרת האיום מהנגיף, וטוען בדומה לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שהשבתת הכלכלה מסוכנת יותר ממנו. למרות הגידול בקצב המתים והנדבקים, הוא קרא למושלי המדינות לפתוח מחדש עסקים כמו סלוני יופי, מכוני כושר ומספרות, בטענה שהם עסקים חיוניים. כמה מהם אמרו שהם יסרבו לכך והם עשויים להגיע לבתי המשפט.

"בולסונארו הולך לעבר הצוק ורוצה לקחת את כולנו יחד עמו" כתב מושל ריו דה ז'נרו, ווילסון וויזל.
הפופולריות של בולסונארו צנחה מאז תחילת המשבר בשל שורת שערוריות. חוסר שביעות הרצון ממנו עלתה ליותר מ-55% לפי סקר שפורסם אתמול, בהשוואה ל-47% בינואר.

טיפול בחולי קורונה באחד מבתי החולים בסאו פאולו, ברזיל 12 במאי 2020. רויטרס
טיפול בחולי קורונה באחד מבתי החולים בסאו פאולו, אתמול/רויטרס

במקסיקו, אושרו אתמול 1,997 מקרים חדשים לצד 353 מקרי מוות - המספר היומי הגבוה ביותר מאז תחילת ההתפרצות. בסך הכול, מספר הנדבקים עלה ל-38,324 ומספר המתים הרשמי הוא 3,926. על פי תחקיר ניו יורק טיימס, הממשלה של הנשיא השמאלי אנדרס מנואל לופס אוברדור אינה מכלילה מאות עד אלפי מקרי מוות נוספים.

המצב במקסיקו מדאיג את ארצות הברית, שבה מספר המתים והנדבקים הגבוה ביותר בעולם. החשש הוא שאזרחי המדינה יברחו לכיוון הגבול עם המצב יחמיר. על פי הערכות הממשל האמריקני, כ-1.5 מיליון אזרחים אמריקנים חיים במקסיקו, רובם פנסיונרים.

אתמול הזהיר ד"ר אנתוני פאוצ'י, המומחה הבכיר ביותר בממשל האמריקני למגיפות, כי מניין המתים מהנגיף בארצות הברית הוא ככל הנראה גבוה יותר מזה הרשמי. הוא הזהיר מפני "השלכות חמורות" אם המגבלות יוסרו מהר מדי. מניין המתים בארצות הברית, על פי הנתונים, הוא 82,339. כמיליון וחצי איש נדבקו.

בפרו, הרשויות אמרו כי 189 מתוך 350 הרופאים הנאבקים בנגיף בעיר איקיטוס, שבאמזונס, נדבקו בווירוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully