וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה באיטליה: האם הרשויות מעוותות את נתוני הקורונה כדי לא לשוב לסגר?

מומחים במדינה הפנו אצבע מאשימה למחוז לומברדיה, שנפגע באופן הקשה ביותר עם 16 אלף מתים, בטענה ש"דברים מוזרים עלו מהנתונים". הם אמרו כי המחוז שחרר אנשים חולים ומיעט לערוך בדיקות, "כאילו יש הכרח לשמור על מספרים ברמה מסוימת". הרשויות הגיבו: האשמות חמורות ביותר

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

בעוד איטליה מנסה להתאושש ממשבר הקורונה, מומחים טוענים כי כמה מחוזות במדינה זייפו את נתוני התחלואה בנגיף כדי שלא יוטל עליהם סגר בשנית. נינו קרטבלוטה, מומחה לבריאות, סבור כי מחוזות אלה רצו להימנע מהמהומות שייווצרו אם יוטל סגר נוסף, אחרי פתיחתה מחדש של המדינה.

לומברדיה, האזור שנפגע באופן הקשה ביותר, היה אחד מהמחוזות שנחשד בזיוף, אך הרשויות בו דחו את ההאשמות ואיימו להגיש תביעה. "מדובר בהאשמות חמורות מאוד, פוגעות ומעל לכל אינן תואמות את האמת", אמרו בלומברדיה.

בתוך כך, מומחים הזהירו את הממשלה האיטלקית מפני מגבלות הקורונה המתכוננות ל-3 ביוני, מה שיאפשר לאיטלקים לנוע בחופשיות ברחבי הארץ לראשונה זה שלושה חודשים. גם תיירים יורשו לשוב אל המדינה. עם זאת, הממשלה שמרה לעצמה את הזכות להטיל סגר במקומות מסוימים, שבהם עדיין קיימת סכנה גבוהה להדבקה.

לונה פארק סגור במנטובה שבמחוז לומברדיה בעקבות הקורונה, 7 מרץ 2020. רויטרס
פארק סגור במחוז לומברדיה, איטליה, בחודש מרץ/רויטרס

"יש חשד סביר שכמה מחוזות משתמשים בטריקים כדי שלא יזדקקו לסגר", אמר קרטבלוטה, ראש מכון "גימבה" להפצת מידע בריאותי, בריאיון לרדיו. לגבי לומברדיה, הוא אמר כי "יותר מדי דברים מוזרים עלו מהנתונים בשלושת החודשים האחרונים", כולל אנשים ששוחררו מבתי החולים בטענה כי הבריאו, למרות שהם עדיין חולים.

עוד אמר קרטבלוטה כי היו עיכובים חריגים בשחרור הנתונים מלומברדיה, גם לאחר סיומה של תקופת השיא במחוז. לדבריו, בוצעו בה הרבה פחות בדיקות, כאילו היא נמנעת מלחשוף מקרי הידבקות חדשים. "זה כאילו היה סוג של הכרח לשמור על מספרים ברמה מסוימת", טען בריאיון.

עוד בוואלה!

לשתות קפה, להתפלל, להסתפר: איטליה חוזרת לחיים אחרי חודשיים של סגר

לכתבה המלאה
גונדולות  פעילות ברקע פתיחת העסקים לראשונה מאז הטלת מגבלות הקורונה בוונציה, איטליה - ה-30 למאי 2020. רויטרס, רויטרס
גונדולות פעילות ברקע פתיחת העסקים מאז הטלת מגבלות הקורונה בוונציה, איטליה/רויטרס, רויטרס

חרף ההכחשה הנמרצת מטעם הרשויות בלומברדיה, בעיתון האיטלקי הנפוץ "סטמפה" נכתב כי בשבועות האחרונים, עשרות וירולוגים "מגנים את חוסר העקביות בנתונים משום שהם ממעיטים מהיקף נתוני ההדבקה".

לואיג'י תומא, מומחה למחלות זיהומיות, אמר לעיתו "מסג'ראנו" בסוף השבוע האחרון, כי היה "משהו לא בסדר בהתחקות אחר הנגיף ובמעקב" בלומברדיה, אך גם בפיימונטה ובליגוריה.

"מוקדם מדי לקבל החלטה"

נשיא ארגון הבריאות האיטלקי, פרופ' וולטר ריצ'ארדי, אמר כי "יש עילה רצינית לחשוד בכך שבאזורים מסוימים הנתונים אינם אמינים". בריאיון לעיתון "רפובליקה" ביום שישי האחרון, אמר ריצ'ארדי כי "מוקדם מדי לקבל החלטה" לגבי אלו אזורים יוכלו להיפתח מחדש. לדבריו, מחוז לומברדיה היווה סיכון מיוחד מכיוון שעדיין היו בו "20 אלף איש שחלו בנגיף, כמו גם מקרים ללא סימפטומים".

על רקע זה, שלושה מחוזות בדרום - קמפניה, סרדיניה וסיציליה - איימו כי לא יאפשרו לאזרחים מצפון המדינה להיכנס אליהם. על פי נתונים רשמיים, יותר מ-33 אלף איש מתו מהנגיף באיטליה, מתוכם כמעט 16 אלף מלומברדיה, ו-232 אלף איש חלו בנגיף. המחוז רשם 382 מקרי הידבקות חדשים מאז יום חמישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully