וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחיתות בחסות הקורונה: 10 עובדי בריאות בסיציליה נעצרו בחשד לשוחד

מתאם היחידה המקומית למאבק בנגיף ועובדי ציבור נוספים חשודים בקבלת שוחד באמצעות ציוד רפואי ומכרזים בשווי 1.8 מיליון אירו. על פי החשד, הם העלימו עמלות בהיקף של 5% ממכרזים ציבוריים. קולונל ביחידת הכספים: "אנשי עסקים חסרי מצפון עשו הכול כדי להשיג חוזים"

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

משטרת סיציליה עצרה את מתאם היחידה המקומית למאבק בקורונה ועוד תשעה עובדי בריאות ציבוריים באי, בחשד כי קיבלו שוחד באמצעות ציוד רפואי ומכרזים ציבוריים. חוזי המכרזים, שהונפקו עוד בשנת 2016, נאמדים בהיקף של כמעט 600 מיליון אירו.

ראש עיריית פלרמו, לאולוקה אורלנדו, כינה את המקרה "מערכת שחיתות חמורה ביותר". על פי החשד, העצורים העלימו עמלות בהיקף של 5% מהמכרזים הציבוריים. לפי כלי תקשורת באיטליה, מהחקירה עולה כי שווי השוחד מוערך ב-1.8 מיליון אירו.

מתאם היחידה, אנתוניו קנדלה, מצוי כעת במעצר בית. פאביו דמיאני, העומד בראש רשות הבריאות של העיר טראפני, נעצר גם הוא ונמצא בחזקת המשטרה.

שוטרים על סוסים ברומא, ה-1 למאי. רויטרס, רויטרס
שוטרים עם מסיכות ברחובות רומא, מאי/רויטרס, רויטרס

איטליה, ובייחוד מחוז לומברדיה שבצפון, הייתה בין המדינות שנפגעו באופן הקשה ביותר כתוצאה מנגיף הקורונה. המגיפה העמידה את מוכנותם של שירותי הבריאות באיטליה למבחן בסוגיות של צוותים רפואיים, תקציבים וציוד. שופט בית משפט בפלרמו הורה גם על פשיטה על שבע חברות בלומברדיה וסיציליה, ועל החרמת כספים בהיקף של 160 אלף אירו.

עוד בוואלה!

לשתות קפה, להתפלל, להסתפר: איטליה חוזרת לחיים אחרי חודשיים של סגר

לכתבה המלאה
מחווה לקורובת הקורונה בנאפולי, איטליה 21 במאי 2020. רויטרס
מחווה לקורבנות נגיף הקורונה בנאפולי, איטליה. היום/רויטרס

הקולונל ג'יאנלוקה אנג'ליני מיחידת הכספים במשטרת איטליה אמר כי הם גילו "מרכז כוח אמיתי, בו נמצאו עובדי ציבור שאינם ישרים, אנשי עסקים חסרי מצפון ויזמים שהיו מוכנים לעשות הכול כדי להשיג חוזים בשווי של מיליונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully