וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איחוד משפחות אחרי חודשיים: איטליה מתחילה לצאת מהסגר הארוך בעולם

4.5.2020 / 13:58

עם הרבה בלבול ופחדים, חלק מכוח העבודה במדינה שב לפעילות אחרי השבתה ממושכת, ובני משפחה הורשו להיפגש סוף סוף. עם זאת, הממשלה הדגישה כי המשך ההקלות יהיו הדרגתיות ובהתאם למגמות הקורונה. "לא בטוח שנשרוד גל שני", הזהיר אחד התושבים ששב לעבודה

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

איטליה החלה היום (שני) בהקלה על הסגר הממושך ביותר באירופה, כשכ-4.5 מיליון איש הורשו לשוב לעבודתם אחרי כמעט חודשיים ומשפחות הורשו להתאחד מחדש. חלק מהתושבים התלוננו שהחזרה לשגרה אטית מדי, בעוד שאחרים חששו כי שאננות תוביל לגל חדש. רבים נהנו לקבל חלק מחייהם הישנים בחזרה.

"התעוררתי ב-5:30 והייתי כה נרגשת", סיפרה מריה אנטוניטה גלוצו, שלקחה את נכדה בן השלוש לטיול בפארק ברומא - הפעם הראשונה שבה הם ראו זו את זה בחודשיים האחרונים. היא אמרה שנכד צמח בגובהו בתקופה שבה לא ראתה אותו. "זה נפלא".

בכבישים נרשמה תנועה ערה יחסית לתקופה האחרונה, אבל הכבישים היו עדיין דלילים יותר בהשוואה לפברואר, בטרם הכתה מגיפת הקורונה במדינה. אלו שיצאו מבתיהם נצמדו לחוקי ההרחקה החברתית. "אנחנו רואים הגיון בריא בשלב ההתחלתי הזה", אמר מאסימו אימפורטה, קצין משטרה ברומא. "לא ראינו אנשים בלי מסיכות, לא ראינו התקהלויות".

אזרחים נפגשים ברחוב במילאנו באיטליה במסגרת החזרה לשיגרה, מאי 2020. רויטרס
האטה בקצב המתים מקורונה. תושבים אוכלים גלידה במילאנו, היום/רויטרס

מפעלים קיבלו אור ירוק לחדש את פסי הייצור שלהם, וגם פארקים נפתחו מחדש והעניקו לילדים הזדמנות לשחק. עם זאת, מפגשים בין חברים עדין אסורים ורוב החנויות יישארו סגורות עד 18 במאי. מסעדות וברים מורשים להגיש רק טייק אוואי, ואילו בתי הספר בתי הקולנוע והתיאטרות יישארו סגורים בעתיד הנראה לעין.

"זה טוב לחזור, אבל העולם השתנה לחלוטין", אמר ג'יאנלוקה מרטוצ'י, ששב לעבודתו במחסן קטן ברומא, לראשונה מאז 12 במרץ, עם תחילת הסגר הכלל ארצי. המקום שבו הוא עובד מארגן בדרך כלל חתונות ואירועים, אך אלו בוטלו ועתה היא מציעה שירותי קייטרינג.

אף שהוא שמח לשוב לעבודה, הוא חושש שמספר הנדבקים יעלה שוב. "הממשלה הייתה מאוד חכמה עד עכשיו, אני חושש שהתחלנו מחדש מוקדם מדי. אני לא יודע אם המדינה תשרוד גל שני", הזהיר.

מפגש משפחתי ברומא איטליה, מאי 2020. רויטרס
בני משפחה נפגשים ברומא, היום/רויטרס

מספר המתים באיטליה הוא השני בגובהו בעולם, אחרי ארצות הברית, עם כמעט 29 אלף מאז פרוץ הנגיף ב-21 בפברואר. בנוסף לכך, ההאטה היומית במספר המתים והנדבקים הייתה נמוכה יותר ממה שקיוותה הממשלה, ובעקבות זאת אימץ ראש הממשלה ג'וזפה קונטה גישה מדודה. ההקלות הבאות יהיו תלויות במגמות של המגיפה.

"אנחנו עדיין בשיא עוצמתה של המגיפה", אמר קונטה אתמול, והדגיש ש"השלב השני" בסגר אין פירושו ש"כולנו חופשיים". זאת על אף המיתון החמור ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. "אם אנחנו רוצים להימנע מצעדים כואבים, אנחנו זקוקים לשיתוף פעולה, לאחריות ולקיום החוק מצד כולם", אמר קונטה. כאלף נדבקים חדשים עדיין מדווחים מדי יום באיטליה.

ההקלה בסגר לוותה בבלבול לגבי אילו פעילויות יתחדשו החל מהיום, ואפילו באיזה בתים מותר לתושבים לבקר. הממשלה זכתה ללעג ולביקורת אחרי שבהנחיות מסוף השבוע היא מסרה כי מותר יהיה לבקר אפילו קרובי משפחה רחוקים, כמו ילדיהם של בני דודים, או בני דודים של בני זוג, בנוסף לכל אחד עם "קשרי חיבה מבוססים" - הגדרה שאותה נאלצה הממשלה להבהיר ולומר שאינה כוללת חברים.

קונטה אמר שהשלב השני יכלול את הרחבת מערך הבדיקות לנגיף, ויותר מחמש מיליון ערכות יישלחו למחוזות בחודשיים הקרובים. בנוסף לכך, החל מהשבוע ייערכו כ-150 אלף בדיקות דם כדי לגלות כמה אזרחים פיתחו נוגדנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully