וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בלה צ'או" לקורונה: באיטליה ציינו מהחלונות 75 שנה לנפילת הפשיזם

המגיפה הובילה לביטול האירועים השנתיים לציון שחרור המדינה ממשטרו של מוסוליני, אך התושבים שמרו על המוראל בשירת שיר הפרטיזנים, שהפך להמנון הלא רשמי נגד הפשיזם. סלביני לא התלהב: "עדיף לעזור לנזקקים"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

תושבים המסוגרים בבתיהם ברחבי איטליה ציינו אתמול (שבת) את יום השנה ה-75 לשחרור המדינה בידי כוחות הברית במלחמת העולם השנייה בשירה ממרפסותיהם. מטוסי קרב טסו בשמי הבירה רומא כחלק מהיום החגיגי, אך אירועים אחרים בוטלו בשל מגיפת הקורונה שגבתה את חייהם של יותר מ-26 אלף איש במדינה.

האירוע הגדול של היום כלל שירה ביתית של ההמנון הלא-רשמי נגד הפשיזם, "בלה צ'או". סרטון מהעיר ברגמו, אחד המוקדים שנפגעו בצורה הקשה ביותר מהווירוס, שבו נראו תושבים ברחוב שרים לעבר אנשים בחלונות שותף בהמוניו ברשתות החברתיות.

ראש עיריית מילאנו, ג׳וזפה סלה שר במפרסת ביתו במהלך חגיגות יום השחרור באיטליה ברקע מגפת הקורונה 25 באפריל 2020. רויטרס
ראש עיריית מילאנו, משמאל, שר מהמרפסת, אתמול/רויטרס
חגיגות יום השחרור ברומא ברקע מגפת הקורונה 25 באפריל 2020. AP
תושב רומא מנופף בדגל איטליה מחלונו, אתמול/AP

באפריל 1945 שוחררה איטליה ממשטרו הפשיסטי של בניטו מוסוליני על ידי כוחות אמריקניים ואירופיים, שבועות לפני כניעתה של גרמניה הנאצית. ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה מרבה לתאר את מגיפת הקורונה כאתגר הגדול ביותר של המדינה מאז אותה תקופה, אך הימין הקיצוני עדיין זוכה לתמיכה בצפון איטליה, מוקד הנגיף.

חגיגות במילאנו במסגרת יום השחרור ברומא ברקע מגפת הקורונה 25 באפריל 2020. רויטרס
האתגר הגדול ביום של המדינה מאז מלחמת העולם ה-2. תושבים במילאנו, אתמול/רויטרס

מתאו סלביני, שר הפנים לשעבר ומנהיג הימין הקיצוני, הביע מורת רוח מהשירה. "אני מכבד את אלו שנתנו את חייהם עבור חירותה של המדינה שלנו", כתב בטוויטר. "אבל עתה, במקום לשיר 'בלה צ'או', אני חושב שעדיף שנעזור כלכלית לנזקקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully