וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלקים מזון ומלווים בלי ריבית: המאפיה מנצלת את הקורונה באיטליה

מומחה לארגוני הפשיעה במדינה, שחיבר את הספר "גומורה", הזהיר כי הם משתמשים במגיפה כדי להרחיב את השפעתם. "אם אירופה לא תתערב במהירות, הכסף של המאפיה יוכפל בקרוב ללא הגבלה"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

ארגוני הפשיעה באיטליה מחלקים מזון ומאפשרים הלוואות ללא ריבית לנזקקים כדי לנסות ולהגביר את השפעתם בזמן שהמדינה מושבתת בשל מגיפת הקורונה - כך הזהיר מומחה למאפיה. רוברטו סביאנו, שחיבר ספר בנושא, אמר לכתבים כי הארגונים נחושים להשתלט על העסקים הנאנקים תחת המשבר הכלכלי, בזמן שאיטליה ממתינה לכספים מהאיחוד האירופי.

"אם אירופה לא תתערב במהירות, הכסף של המאפיה שכבר קיים בגרמניה, בצרפת, בספרד, בהולנד ובבלגיה יוכפל בקרוב ללא הגבלה", הזהיר אתמול. סביאנו, המוכר בזכות ספרו "גומורה" על המאפיה בדרום איטליה, מומחה לארגוני הפשיעה ולהצלחתם להרחיב את פעילותם מעבר לסחר בסמים ומעשים בלתי-חוקיים לתוך עסקים ומגזרים לגיטימיים ברחבי העולם.

לדבריו, ברמה הבסיסית ביותר, ארגוני הפשע מספקים מצרכים לעניי המדינה. יתרה מכך, בנאפולי, בירת דרום איטליה, המלווים ביטלו את הריבית על החובות, בהוראת הקמורה, המאפיה המקומית. "מה המטרה? טובות", הסביר. זה יכול להיות דרך קולות או דרך חתימה של מישהו על חוזה בתור כיסוי למאפיה.

חיילים שומרים על העוצר במילאנו, 20 במרץ 2020. אי-פי, AP
חיילים שומרים על העוצר במילאנו/AP, אי-פי

סביאנו חי בניו יורק תחת הגנה משטרתית אחרי שקיבל איומים על חייו בעקבות פרסום הספר, שהפך בהמשך לסרט ולסדרת טלוויזיה. הוא מתאר כיצד המאפיה בנאפולי שגשגה בזכות כספים שגרפה משורה ארוכה של מגזרים, מאופנה ועד מחזור אשפה.

דבריו הגיעו באותו האיום שבו הזהיר מאמר דעה בעיתון הגרמני "די וולט" כי אם הקנצלרית אנגלה מרקל לא "תעמוד בנחישות" מול קריאותיה של איטליה ליצור אגרות-קורונה - שישמשו חוב משותף של גוש האירו - המאפיה תרוויח מכך. הלילה הסכימו שרי האוצר של הגוש, אחרי שבועות של דיונים ממושכים, על חבילת סיוע בסך חצי טריליון אירו עבור המדינות שנפגעו מהווירוס, אולם דחו את הבקשות של איטליה ושל צרפת ליצירת מנגנון הלוואת שכזה.

"באיטליה, המאפיה ממתינה לזרם חדש של כספים מבריסל", נכתב במאמר הדעה, שבו הזהיר הכותב - כריסטופר שילץ - מפני חלוקת כספים "ללא הגבלה וללא שליטה". שר החוץ של איטליה, לואיג'י די מאיו, מתח ביקורת על המאמר, שאותו כינה "מביש ובלתי-מתקבל על הדעת".

עוד בוואלה!

איטליה: ללא סיוע כלכלי למי שנפגע מהקורונה, האיחוד האירופי בסכנה

לכתבה המלאה
תושבי נאפולי עם מסיכות מגן בזמן הסגר כחלק מהמאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. 10 באפריל 2020. רויטרס
תושבי נאפולי עם מסיכות מגן בזמן הסגר על העיר/רויטרס

כשנשאל בנושא, אמר סביאנו כי הנחת היסוד של כותב המאמר "הגיונית", אבל מוטעית. "ההיפך הוא הנכון, המאפיה רק מחכה למשבר", הדגיש. הוא אמר כי חברות בפשיטת רגל ימצאו את עצמן לפתע קשורות לגורמים בפשע המאורגן. "אתה הופך לשותף, אתה נכנס לעסק. זה לא שמישהו בא עם אקדח, אלו היועצים הפיננסיים שבשלב מסוים אומרים 'עם השותפים האלו נעמוד בתקציב, עם השותפים האלו נחזיר לבנקים.

בחודש שעבר הזהיר סביאנו כי המאפיה הצליחה לחדור למגזרים רבים החיוניים למגיפת הקורונה, כמו תחבורה, בתי הלוויות, נפט וחלוקת מזון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully