וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופטימיות באיטליה: מספר המתים היומי מקורונה - הנמוך ביותר זה שבועיים

525 איש מתו מהווירוס ביממה האחרונה, הכי מעט מאז 19 במרץ. גם מספר המאושפזים בטיפול נמרץ ירד זה היום השני ברציפות. "אלו חדשות טובות, אך עלינו להמשיך לעמוד על המשמר"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

איטליה רשמה היום (ראשון) את מניין המתים הנמוך ביותר מנגיף הקורונה זה שבועיים, כשגם מספר המטופלים בטיפול נמרץ המשיך לרדת זה היום השני ברציפות. 525 המתים מהנגיף היו המספר הנמוך ביותר שדווח על ידי שירות ההגנה האזרחי מאז 19 במרץ, אז מתו 427 בני אדם.

"אלו חדשות טובות, אך עלינו להמשיך לעמוד על המשמר", הדגיש. ראש הסוכנות להגנה אזרחית, אנג'לו בורלי.

בנוסף לכך, הרשויות אמרו כי חלה לראשונה ירידה גם במספר החולים בקורונה המאושפזים בבתי החולים, שאינם במצב קריטי - מ-29,010 אתמול ל-28,949 היום. מספר החולים שמצבם אנוש ירד מ-3,994 ל-3,977 היום.

מניין המתים הרשמי באיטליה, הגבוה ביותר בעולם, הוא 15,887. אחריה ספרד, שגם בה נמשכת מגמת ההתמתנות, וארצות הברית, שלפי מומחי הרפואה המקומיים, עומדת בפני השבוע הקשה ביותר שלה מאז פרוץ המגיפה.

איש צוות רפואי עוטה מסכה באחד מבתי החולים בטורינו לצורך התגוננות מנגיף הקורונה 5 באפריל 2020. רויטרס
אור בקצה המנהרה. איש צוות רפואי בטורינו, היום/רויטרס

איטליה הייתה המדינה הראשונה באירופה שהטילה סגר כמעט מוחלט על מנת לבלום את התפשטות המגיפה, וחודש לאחר מכן, היא מתחילה לראות תוצאות. שר הבריאות רוברטו ספרנצה הציג היום תכנית להרחבת הבדיקות ולחיזוק שירותי הבריאות, כחלק מחבילת צעדים שתנקוט הממשלה לאחר הקלת הסגר בעתיד. עם זאת, הוא אמר שעדיין מוקדם מדי לומר מתי בדיוק זה יקרה.

לצד האבידות הרבות בנפש, ממשלת איטליה מתמודדת עם משבר כלכלי שנגרם כתוצאה מההשבתה הפתאומית של הפעילות במשק ברחבי המדינה. "יש לפנינו חודשים קשים. המשימה שלנו היא לצור את התנאים שבהם ניתן לחיות עם הווירוס", אמר השר לעיתון לה רפובליקה. זאת, לדבריו, לפחות עד שיפותח חיסון לנגיף. הוא הוסיף כי חלק מהצעדים להרחקה חברתית יהיו חייבים להישאר על כנם.

עוד בוואלה!

התמונה האופטימית מבית החולים באיטליה

לכתבה המלאה
גבר עוטה מסכה ברקע רחובות שוממים בונציה, איטליה 5 באפריל 2020. רויטרס
שמירת המרחק תצטרך להישאר למשך זמן רב. אדם עם מסיכה בוונציה, היום/רויטרס

הסימנים הראשונים לכך שייתכן שאיטליה עברה את שיא המגיפה ממקדת את תשומת הלב בשלב הבא במשבר. הסגר הארצי, שהגביל את תנועת האזרחים והקפיא את כל הפעילות הכלכלית הלא חיונית, יסתיים באופן רשמי ב-13 באפריל, אך הממשלה צפויה להאריך אותו.

"אם לא נהיה תקיפים, אנחנו מסתכנים בזריקת כל המאמצים שעשינו לפח", אמר שר הבריאות בריאיון אחר, שהעניק לעיתון קוריירה דלה סרה ופורסם הבוקר, עוד לפני הנתונים האחרונים. ספרנצה אמר כי "השלב השני" במשבר יכלול חמישה עקרונות, לפני שניתן יהיה לשוב לשגרה מוחלטת. לדבריו, גם הבדיקות והמעקב אחר המגעים של החולים יורחב, וזה יכלול שימוש באפליקציות ובשיטות טכנולוגיות אחרות. במקביל, תוקם רשת של בתי חולים המוקדשים אך ורק לטיפול בנדבקים בנגיף הקוביד-19.

"עד לפיתוח חיסון, אי אפשר לשלול גל חדש של הנגיף", הזהיר שר הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully