וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: ללא סיוע כלכלי למי שנפגע מהקורונה, האיחוד האירופי בסכנה

ראש הממשלה, שבארצו מתו 17,660 איש מהווירוס - הכי הרבה בעולם - מזהיר כי המיזם האירופי בסכנה. זאת לאור המחלוקות בגוש על מדיניות כלכלית משותפת. "המבחן הגדול ביותר מאז מלחמת העולם השנייה"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה הזהיר היום (חמישי) כי האיחוד האירופי נמצא בסכנה אם המדינות החברות לא יגבשו פתרון כלכלי למשבר שנוצר כתוצאה ממגיפת הקורונה. "אם לא ננצל את ההזדמנות כדי להפיח רוח חדשה במיזם האירופי, הסכנה לכישלונו ממשית", אמר קונטה לרשת BBC על רקע הקושי של שרי האוצר של הגוש להגיע להסכם על מדיניות אחידה במהלך שיחותיהם בבריסל.

איטליה ומדינות אחרות בדרומה של היבשת, שנפגעו בצורה הקשה ביותר מהנגיף, רוצות שבריסל תזרים בנדיבות כספים לאור השבתת הפעילות העסקית והזינוק בשיעורי האבטלה. ואולם, אתמול הסתיימה ללא תוצאות שיחת וידאו שנמשכה 16 שעות, כשהולנד דורשת להציב תנאים כלכליים נוקשים כדי להיות זכאים לסיוע.

ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה. רויטרס
בדרום אירופה רוצים שבבריסל יפתחו את הברז. קונטה/רויטרס

קונטה שב על קריאתו לאירופה להתעלות על עצמה ולעבור את "המבחן הגדול ביותר" שלה מאז מלחמת העולם השנייה. איטליה הייתה המדינה הראשונה במערב שנכנסה לסגר כמעט מלא, עוד ב-12 במרץ, בשל התפשטותו המהירה של הווירוס שגבה את חייהם של יותר מ-90 אלף בני אדם בעולם. הצעדים הנוקשים שהטילה רומא עזרו לבלום את קצב התפשטות הנגיף, שממנו מתו 17,669 בני אדם באיטליה - הכי הרבה בכל העולם - מאז פברואר.

לאור האופטימיות הזהירה, ממשלת איטליה שוקלת עתה איך ומתי להקהל על צעדי הסגר, שתוקפם הוארך עד 13 באפריל. קונטה אמר כי הוא יתייעץ עם גורמי הרפואה הממשלתיים לגבי חידוש פעילות העסקים והמפעלים.

"עלינו לבחור את המגזרים שיכולים לחדש את פעילותם", אמר קונטה. "אם המומחים יאשרו זאת, אנחנו עשויים להתחיל בהקלות עד סוף החודש". כלי תקשורת באיטליה דיווחו כי ייתכן שהצעדים הנוקשים ביותר יוסרו בשלבים ב-26 באפריל ואז שוב ב-3 במאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully