וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 103 מאיטליה שהחלימה מקורונה: "בזכות אמונה ואומץ"

9.4.2020 / 17:36

אדה זנוסו, דיירת בבית אבות בצפון המדינה בעלת האוכלוסייה הגדולה ביותר של אזרחים בני יותר ממאה, הבריאה לאחר שחלתה בנגיף. כעת, לאחר ששוחררה מאשפוז, היא חולמת על טיול רגלי קליל בעיר מגוריה

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

כדי להחלים מנגיף הקורונה, כפי שעשתה זאת בעצמה, אדה זנוסו ממליצה להתאזר באומץ ובאמונה, אותן תכונות שסייעו לה במשך כמעט 103 שנותיה.

איטליה, לצד צרפת השכנה, היא בעלת האוכלוסייה הגדולה ביותר שכונתה "סופר קשישה" - אזרחים בני יותר ממאה. כאומה שספגה את מספר הקורבנות הגבוה ביותר מקוביד-19, איטליה מנסה לספוג השראה מאזרחיה הקשישים.

"אני מרגישה טוב", סיפרה זנוסו בשיחת וידאו עם סוכנות הידיעות "אי-פי" מהדיור המוגן בו היא מתגוררת בלסונה, עיר בצפון מחוז פיימונטה. "אני צופה בטלוויזיה וקוראת עיתונים". זנוסו עטתה מסיכה, וכך גם רופאת המשפחה שלה שמטפלת בה כבר 35 שנה, קרלה פורנו מרצ'סה.

עדה זנוסו,בת 103 מאיטליה, החלימה מקורונה, 1באפריל 2020. AP
"בזכות אמונה ואומץ". אדה זנוסו לצד אחות מטפלת/AP

כשנשאלה על מחלתה, ענתה הקשישה בצניעות: "היה לי קצת חום". לפי ד"ר מרצ'סה, זנוסו שכבה במיטתה במשך שבוע. "הענקנו לה נוזלים בגלל שהיא לא אכלה, ואז חשבנו שהיא לא תשרוד את זה כי היא הייתה ישנונית ולא הגיבה", אמרה. "יום אחד היא שוב פקחה את עיניה והמשיכה כהרגלה". הרופאה שחזרה כי הקשישה הצליחה להתיישב ובהמשך קמה ממיטתה.

נגיף הקורונה עשוי לגרום לתסמינים כלים בלבד, ורוב האנשים הנגועים בו לבסוף מתאוששים. עם זאת, קשישים ובעלי מחלות רקע נמצאים בקבוצת סיכון גבוהה יותר והתסמינים שיקבלו אם יידבקו בנגיף יכולים להיות קשים.

עד כה גבה הווירוס את חייהם של כ-18 אלך בני אדם מארץ המגף, ויותר מ-88 אלף איש ברחבי העולם. ארגון הבריאות העולמי אמר כי 95% מהמתים ביבשת אירופה עבר את גיל 60.

עוד בוואלה!

המדען הראשי באיחוד האירופי פרש: "לא היו משאבים להיאבק בקורונה"

לכתבה המלאה
עדה זנוסו,בת 103 מאיטליה, החלימה מקורונה, 6 באפריל 2020. AP
חולמת על טיול רגלי. עדה בת ה-103 שהחלימה מקורונה בבית האבות בו היא מתגוררת/AP

בחמשת השבועות האחרונים בהן נערך סגר באיטליה, שמטרתו להכיל את התפרצות הנגיף ששלח המונים לבתי חולים, אורחים אינם רשאים לבקר בבתיהם של אזרחים קשישים.

בתשובה לשאלת ד"ר מרצ'סה מה תרצה זנוסו לעשות "כשהדלתות שוב ייפתחו", השיבה בת ה-103 כי הייתה "רוצה לצאת לטיול רגלי נהדר". "ומה עם שלושת הנכדים שלך", נשאלה. "לצפות בהם משחקים יחדיו", השיבה.

בעוד מקרי מוות, אשפוזים בבתי חולים ומקרי הידבקויות מתמעטים בהדרגתיות באיטליה - אחד ממוקדי ההתפרצות החריפים ביותר באירופה - ראש הממשלה ג'וזפה קונטה צפוי להודיע כמה זמן עוד צפוי להימשך הסגר, בציפייה כי ייושמו הקלות בכמה מהמגבלות על חופש התנועה במדינה.

מתים בבתי אבות באיטליה לא נבדקים

לעת עתה, זנוסו מבודדת מדיירים אחרים כשהיא ממתינה לבדיקת מעקב כדי לאשר פעם נוספת שהיא שלילית לנגיף. היא גדלה טרוויזו, שבמחוז הצפון-מזרחי וונטו, שם עבדה לאורך שנים בתעשיית הטקסטיל. לזנוסו, שתהיה בת 104 בחודש אוגוסט, יש ארבעה ילדים, ארבעה נכדים ושלושה נינים. רופאתה אמרה כי "היא זקנה, אך בריאה, ללא מחלה כרונית".

השבוע הקדיש עיתון "קוריירה דלה סרה" היוצא לאור במילאנו עמוד שלם לסיפוריהם של "סופר קשישים" ששרדו את הקורונה, תחת הכותרת "ריפוי בגיל מאה". הפורטרטים מעוררי ההשראה הם נקודת אור בסדר היום החדשותי במדינה על המספר הגדול של מקרי המוות בקרב קשישים המתגוררים בבתי אבות איטלקיים ובמתקני הדיור המוגן.

מבין המתים, אם הקשישים מתו בבית האבות מרביתם לא נבדקו, כך שהמספרים אינם נרשמים במספר המתים הכולל באיטליה, אחד מהגבוהים בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully