וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום קוריאה: סיאול סוגרת שוב את חיי הלילה בשל התפרצות חדשה של קורונה

אחרי שהחלה בחזרה אטית לשגרה, הבירה שוב בדריכות אחרי שצעיר חולה הסתובב בחמישה מועדונים ופאבים שבהם שהו אלפים. "זה לא נגמר עד שזה לא נגמר", אמר הנשיא. האזרחים זועמים: "מקומם עד כמה אפשר להיות אנוכיים ובורים"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

סיאול, בירת קוריאה הדרומית, סגרה את כל המועדונים והפאבים אחרי פרץ של נדבקים חדשים בנגיף הקורונה שגרם לחשש מפני גל שני של המגיפה. זאת אחרי שהמדינה זכתה לשבחים בינלאומיים על הצלחתה להכיל את המגיפה העולמית.

מקורה של ההתלקחות באיטוון, אחד מרובעי הבילויים העמוסים ביותר בעיר. יותר מ-25 מקרים חדשים נקשרו לצעיר בן 29, שאובחן חיובי אחרי שבילה בחמישה מועדונים וברים ברובע במהלך סוף השבוע. עתה חוששות רשויות הבריאות מזינוק מחודש במספר הנדבקים, אחרי שזוהו כ-7,200 בני אדם שביקרו בחמשת המקומות.

"חוסר אחריות עלול להוביל לפיצוץ במספר הנדבקים", אמר ראש עיריית סיאול, פארק וון-סון. הוא הוסיף כי המגבלות יישארו על כנן עד להודעה חדשה. ראש העירייה קרא למי שבילו באותם מועדונים ופאבים בימים אלו להזדהות מרצונם. מתוך 34 הנדבקים החדשים שהתגלו ביממה האחרונה (ראשון), לפחות 17 היו קשורים למוקד זה. בסך הכול, עומד מניין החולים במדינה על 10,874.

אישה חולפת על מועדון סגור ברובע הבילויים איטאוון, סיאול, קוריאה הדרומית, 10 במאי 2020. AFP, GettyImages
האזרחים חוששים מגל שני. אישה חולפת על פני מועדון סגור ברובע הבילויים אטיוון/GettyImages, AFP

ההתפרצות המחודשת מגיעה בזמן שהשגרה בקוריאה הדרומית חוזרת לאטה. ביום רביעי הקלה הממשלה על המגבלות, אך אתמול אמר הנשיא מון ג'ה-אין כי המוקד החדש "מראה לנו שאפילו בשלב ההתייצבות, מצבים דומים יכולים לקרות שוב בכל זמן. זה לא נגמר עד שזה לא נגמר".

בנאום לרגל שלוש שנים לכהונתו, אמר הנשיא כי "בזמן שאנחנו שומרים על דריכות גבוהה עד הסוף, אסור לנו אף פעם לא להיות על המשמר למניעת התפרצות המגיפה". הנשיא נהנה מאחוזי תמיכה גבוהים בזכות טיפול ממשלתו בנגיף, ובחודש שעבר מפלגתו זכתה בניצחון סוחף בבחירות לפרלמנט.

עוד בוואלה!

לראשונה זה חודשיים: אפס נדבקים חדשים מקורונה בדרום קוריאה

לכתבה המלאה

האזרחים הגיבו בזעם למשמע החדשות על ההתפרצות המחודשת. "איזה אסון, האם זו התחלה של גל חדש במדינה של התפרצות קורונה?", כתב גולש אחד. אחר הוסיף: "זה מקומם עד כמה אנשים יכולים להיות אנוכיים ובורים. על כולנו להישאר בבית".

בתחילת המשבר העולמי, קוריאה הדרומית הייתה מוקד המגיפה הגדול ביותר מחוץ לסין. היא אמנם לא הטילה סגר מחייב, אך היא הוציאה תקנות לשמירת מרחק וריחוק חברתי שנשמרו מאז מרץ. תכנית ה"איתור, בדיקה וטיפול" שלה זכתה לשבחים בעולם.

בימים האחרונים נפתחו מחדש מוזיאונים וכנסיות, וחלק מענפי הספורט, בהם בייסבול וכדורגל, פתחו את העונה. בתי הספר יחזרו ללימודים בשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully