וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: ייתכן שעריק שחזר מהדרום הוא נשא הקורונה הראשון במדינה

26.7.2020 / 2:40

קים כינס ישיבת חירום והטיל סגר על עיר בגבול, אחרי שחזר מקוריאה הדרומית אחרי שלוש שנים נחשד כנושא את הנגיף. עד עתה טענה המדינה המבודדת שאין בשטחה נדבקים כלל, ומומחים מעריכים כי הצהרתה החריגה היא בקשה לעזרה מהקהילה הבינלאומית

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

(בווידאו: פיונגיאנג מאיימת לפרוס את הצבא באזור המפורז בגבול)

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, כינס היום (ראשון) ישיבת חירום בשל החשש שעריק שחזר מהדרום לפני כשבוע נושא עמו את נגיף הקורונה - כך נמסר מכלי התקשורת במדינה. אם יאושר כי האדם אכן חלה בנגיף, יהיה זה המקרה הראשון של המגיפה שיוכר רשמית על ידי הרשויות בקוריאה הצפונית, שעד כה טענו כי אין מקרי קורונה במדינה. בעקבות כך, קים הכריז על מצב חירום והטיל סגר על עיר הגבול קייסונג, ואמר כי מדובר ב"מצב קריטי אחרי שהנגיף האכזרי נכנס למדינה".

על פי נתונים של כלי התקשורת הממלכתיים במדינה, אדם שערק לקוריאה הדרומית לפני שלוש שנים, חזר מעבר לגבול המבוצר כשהוא עם תסמינים של קורונה.

"מצב חירום התרחש בעיר קייסונג, שם אדם שברח לדרום לפני שלוש שנים ונחשד כי נדבק בנגיף הקורונה האכזרי, חזר ב-19 ליולי לאחר שחצה באופן לא חוקי את קו התיחום", כך דיווחה סוכנות הידיעות הממשלתית.

קים בישיבת הממשלה בקוריאה הצפונית בעקבות אדם חולה קורונה שחדר למדינה = 25/7. רויטרס, רויטרס
"הנגיף האכזרי נכנס למדינה". קים בישיבת הממשלה, היום/רויטרס, רויטרס

כלי התקשורת לא ציינו אם האדם עבר בדיקת קורונה, אך ציינו כי "תוצאות לא וודאיות התקבלו מכמה בדיקות רפואיות על קנה הנשימה של האדם וכן דם". הממשלה פועלת לאתר מי בא אתו במגע.

קוריאה הצפונית קיבלה אלפי ערכות בדיקת קורונה מרוסיה וממדינות אחרות, והטילה סגירת גבולות קפדנית. אלפי אנשים בצפון נשלחו להסגר, אולם לאחרונה אושרו הגבלות.

מומחים מעריכים כי הצהרתה החריגה של המדינה הקומוניסטית המבודדת היא בקשה לעזרה מהקהילה הבינלאומית, לאור הנזק העצום שגרמה המגיפה העולמית לכלכלתה המתפרקת תחת הסנקציות הבינלאומיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully