וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המומחה של הבית הלבן: הפצה מוקדמת של חיסון לקורונה עלולה להיות מסוכנת

25.8.2020 / 3:20

ד"ר אנתוני פאוצ'י הזהיר כי אם יאושר להשתמש בחיסון לנגיף תחת הנחיות חירום, הדבר עלול להיות מסוכן ולעכב חברות תרופות מלייצר חיסון מוכח ואפקטיבי. המומחה שמלווה את הנשיא במהלך המשבר אמר את הדברים לאחר שטראמפ הפעיל לחצים בנושא, כדי שיימצא חיסון עד הבחירות

רויטרס

המומחה הבכיר למחלות זיהומיות בארצות הברית, ד"ר אנתוני פאוצ'י, הזהיר הלילה (שלישי) כי הפצת חיסון לנגיף הקורונה תחת הנחיות מיוחדות לשימוש חירום, לפני שהוכח שהוא בטוח ויעיל במחקרים גדולים, היא רעיון רע שיכול להשפיע לרעה על בדיקת חיסונים אחרים.

הוא אמר את הדברים לאחר שמדענים ומומחי בריאות הביעו חשש כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מפעיל לחץ על מנהל המזון והתרופות האמריקני, כדי שיאשר חיסון לפני נובמבר, על מנת להגביר את סיכוייו להיבחר מחדש.

פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות זיהומיות בארצות הברית, סירב להתייחס לתכניות הנשיא שאותו הוא מלווה לאורך המשבר, אך אמר כי ישנם סיכונים בהוצאת החיסון בשלב זה, על אף הצורך הדחוף בו. "הדבר היחיד שאסור לעשות עם החיסון הוא לקבל אישור לשימוש חירום לפני שיהיה לנו מידע אמיתי על היעילות שלו", אמר פאוצ'י בראיון טלפוני לסוכנות הידיעות רויטרס.

הנשיא דונלד טראמפ והמומחה למחלות זיהומיות ד"ר אנתוני פאוצ'י, בתדרוך בנושא נגיף הקורונה בבית הלבן. וושינגטון, ארצות הברית. 22 באפריל 2020. AP
נגד עמדת הנשיא. טראמפ והמומחה למחלות זיהומיות ד"ר אנתוני פאוצ'י בתדרוך בבית הלבן/AP

הוא הסביר כי "אחת הסכנות הפוטנציאליות של חיסון בטרם עת, היא שהדבר יקשה, אם לא יהפוך לבלתי אפשרי לגייס משתתפים לניסויים עבר שאר מפתחי החיסונים". לדבריו, מדובר בצעד שעלול לעכב את הוצאת החיסון המוכח בסופו של התהליך.

כמה חברות תרופות מוכרות כבר החלו לבצע ניסויים קליניים בהיקף נרחב. בין החברות שהוזכרו כמובילות בדרך לפיתוח חיסונים נמצאות "פייזר" ו"מודרנה", ועליהן לרשום עשרות אלפי מתנדבים לניסויים. "ג'ונסון אנד ג'ונסון" אמרו בשבוע שעבר כי הם מקווים לכלול כ-60 אלף נבדקים במחקר שלהם למציאת חיסון.

עוד בוואלה!

ד"ר פאוצ'י סתר את טראמפ בפומבי. ואז התחילו האיומים

לכתבה המלאה

טראמפ הביע חששות מפני פוליטיזציה של הליך האישור הרגולטורי לחיסון, והודיע ביום ראשון על אישור לשימוש חירום בפלזמת דם מחולי קורונה שהחלימו, לפני שהוכחו היתרונות שלה במחקרים קליניים. טראמפ צייץ בשבת בטוויטר כי גורמים בתוך ה-FDA מעכבים את ההתקדמות בנושא החיסונים עד לאחר הבחירות ב-3 בנובמבר, כדי לפגוע בסיכויו להיבחר מחדש.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, במהלך סיור במרכז החדשנות של פוג'פילם ביו-טכנולוגיות, מפעל לייצור תרופות, שבו מפתחים רכיבים לחיסון פוטנציאלי נגד הקורונה. מוריסוויל, צפון קרוליינה. רויטרס, רויטרס
הפעיל לחצים. טראמפ מבקר במפעל שבו מפתחים רכיבים לחיסון פוטנציאלי נגד קורונה/רויטרס, רויטרס

חיסונים בטוחים ויעילים נראים חיוניים לסיום המגיפה שגבתה את חייהם של יותר מ-800 אלף בני אדם ברחבי העולם, יותר מ-177 אלף מהם בארצות הברית. אך במנהל המזון והתרופות האמריקני חוששים שזירוז ההליך למציאת חיסון, עלול להזיק יותר מאשר להועיל. ד"ר פיטר הוז, מומחה למחלות זיהומיות וחוקר חיסונים במכללת ביילור לרפואה אמר כי "אני מודאג מאוד משימוש במנגנון החירום למשהו כמו חיסון".

פאוצ'י אמר כי הנחיות ה-FDA בנושא חיסונים מחייבות במפורש הוכחה לכך שהחיסון בטוח ויעיל, הן לאישור מלא בארצות הברית והן עבור האיחוד האירופי. הוא הבהיר כי בדרך כלל הנחיות לשימוש חירום משמשות לאבחון, מניעה וטיפול במחלות קשות, "כאשר היתרונות הידועים עולים על הסיכון הפוטנציאלי למוצר". הוא הוסיף כי "מבחינתי זה בהחלט ערך עליון להוכיח באופן מוחלט שהחיסון בטוח ויעיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully