וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הטילה סנקציות על התובעת הכללית בהאג בשל חקירת פעילותה באפגניסטן

עודכן לאחרונה: 3.9.2020 / 14:09

פומפאו הכריז על צעדי הענישה נגד פאטו בנסודה, שחוקרת אם כוחות אמריקניים ביצעו פשעי מלחמה באפגניסטן. בימים הקרובים אמורים להכריע בבית הדין הפלילי הבינלאומי אם לאשר לתובעת לחקור את ישראל ואת חמאס

צילום: אבי כהן ורויטרס, עריכה: עמית שמחה

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו הודיע היום (רביעי) על הטלת סנקציות על התובעת הראשית של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג פאטו בנסודה. זאת בשל חקירת פשעי מלחמה אפשריים שבוצעו בידי כוחות אמריקניים באפגניסטן.

פומפאו אמר כי הוטלו סנקציות גם על פקישו מוצ'וצ'וקו, בכיר אחר בבית הדין הפלילי, בהמשך לאישור שנתן הנשיא דונלד טראמפ בחודש יוני. על הבכירים ייאסר לנסוע לארצות הברית ונכסיהם במדינה, אם יש כאלו, יוקפאו.

"היום אנחנו לוקחים צעד נוסף, משום שבית הדין ממשיך, לצערי, להתמקד באמריקנים", אמר פומפאו לכתבים. הוא הזהיר כי אנשים וגופים שימשיכו לתמוך בעבודתם של השניים עשויים להיכנס לרשימת הסנקציות גם כן.

פאטו בנסודה התובעת הראשית בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, 8 יולי 2019. רויטרס
על הכוונת של ממשל טראמפ. התובעת בנסודה/רויטרס

מחלקת המדינה אף הקפיאה הנפקת ויזות לגורמים שלטענת פומפאו היו מעורבים במאמצים של בית המשפט לחקור גורמים אמריקניים, אולם הוא לא נקב בשמותיהם. בנסודה קיבלה אור ירוק במרץ ךחקור אם בוצעו פשעי מלחמה באפגניסטן על ידי טליבאן, הצבא המקומי והכוחות האמריקניים.

ארצות הברית ביטלה את אשרת הכניסה של התובעת הכללי כבר בשנה שעברה, אבל במסגרת הבנות בין האו"ם לוושינגטון, היא עדיין הייתה יכולה להגיע לניו יורק בקביעות כדי לתדרך את מועצת הביטחון של האו"ם על המקרים הנידונים בבית המשפט בהאג.

בהאג גינו את הסנקציות האמריקניות בתור "ניסיון נוסף להתערב בעצמאותו". בית המשפט מסר בהצהרה כי הוא מגבה את העבודה של אנשיו.

"צעדי ההפחדה האלו, המכוונים לעבר בית משפט בינלאומי ומשרתי הציבור שלו, הם חסרי תקדים ומהווים מתקפה חמורה נגד בית המשפט, אמנת רומא של הצדק הפלילי הבינלאומית, ושלטון החוק בכלליות", נמסר בהצהרה חריגה מטעם כל בית המשפט.

עוד בוואלה!

מנדלבליט דוחה את החלטת בית הדין בהאג: "בלתי מתקבלת על הדעת"

לכתבה המלאה

דוברו של מזכ"ל האו"ם אמר כי הוא מודאג מההכרזה של פומפאו. "אנחנו סומכים על כך שכל מגבלה נגד גורמים פרטניים תיושם בהתאם", אמר סטפן דיואריץ' על ההסכמות בנות כמה העשורים של ארצות הברית והאו"ם על אירוח מטה הארגון בניו יורק.

ארגוני זכויות אדם הצטרפו לגינויים לממשל טראמפ, בהם ריצ'ארד דיקר, מנהל תחום משפט בינלאומי בארגון "משמר זכויות האדם". לדבריו, מדובר בעיוות של הסנקציות האמריקניות. "ממשל טראמפ מעוות את הסנקציות הללו בכדי לחסום את הצדק, לא רק עבור קורבנות פשעי מלחמה מסוימים, אלא עבור קורבנות זוועה מכל מקום, הפונים לבית המשפט הפלילי הבינלאומי לצדק", אמר.

ההחלטה מגיעה בזמן שהרכב שופטים בבית הדין שבהאג אמור להכריע בימים הקרובים אם לאשר לבנסודה לפתוח בחקירה נגד ישראל וחמאס בנוגע למלחמה בעזה ונגד ישראל בנוגע לבנייה בהתנחלויות בגדה המערבית.

ברק רביד השתתף בהכנת הידיעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully