וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התובעת הראשית בבית דין בהאג: "לסיים את האלימות בעזה"

פאטו בנסודה קראה לצדדים למנוע את ההסלמה על גבול הרצועה, ואף ציינה כי אלימות נגד אזרחים כפי שמופעלת בעזה, כמו גם שימוש באזרחים כמגן אנושי למטרות צבאיות, עלולים להיות בגדר פשע בינלאומי. "אני מפצירה בכולם להימנע מהחמרת המצב"

רויטרס

התובעת הראשית בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, פאטו בנסודה, התייחסה היום (ראשון) למתיחות בגבול הרצועה, על רקע הפגנות חמאס סמוך לגדר המערכת. "יש לסיים את האלימות בעזה", הצהירה בנסודה בהודעה מיוחדת, בה ציינה כי על הצדדים לפעול להרגעת הרוחות באזור.

בפתח דבריה ציינה בנסודה כי היא עוקבת בדאגה אחר האירועים שהתרחשו בשבועיים האחרונים בגבול הרצועה, "במהלכם נהרגו לפחות 27 פלסטינים ונפצעו יותר מאלף, כתוצאה מירי אש חיה של כוחות צה"ל". בנסודה הזהירה כי אלימות נגד אזרחים כפי שנצפית בעזה, כמו גם שימוש באזרחים כמגן אנושי למטרות צבאיות, עלולים להיות בגדר פשע על פי אמנת רומא המהווה מקור הסמכות לפעילותו של בית הדין הפלילי הבינלאומי.

ויזואליה - הפגנות לאורך גבול רצועת עזה 6 באפריל 2018. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
"האלימות חייבת להסתיים". ההפגנות ברצועת עזה בסוף השבוע האחרון/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

התובעת הראשית ציינה כי "המצב בפלסטין נתון לבדיקה מעמיקה" של משרדה, ואף ציינה כי כל אירוע דומה באזור עלול להיות נתון לביקורת המשרד. "אני אף מודעת לכך שההפגנות ברצועת עזה מתוכננות להימשך", אמרה. "המשרד שלי ימשיך לעקוב ולתעד כל מקרה של ההסתה או שימוש בלתי חוקי בכוח. אני מפצירה בכל הנוגעים בדבר להימנע מהסלמה נוספת של המצב הטראגי הזה".

בנסודה אף הזהירה: "כל אדם המסית או עוסק באלימות, לרבות בעידוד ובתרומה בכל צורה אחרת לביצוע עבירות עלול להיות מועמד לדין בינלאומי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פאטו בנסודה התובעת הראשית בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. AP
קראה להימנע מההסלמה. בנסודה/AP

הצהרתה של בנסודה מצטרפת להודעת האיחוד האירופי אתמול, שהתייחס להרג הפלסטינים ולטענתם בדבר מותו של עיתונאי מאש צה"ל. "הדברמעלה שאלה רצינית לגבי השימוש המידתי בכוח באירועים", אמרו באיחוד. עם זאת הדגישו כי "יש לבדוק גם את הדיווחים על זריקת האבנים ובקבוקי התבערה על כוחות צה"ל, והניסיונות לפגוע בגדר".

"אני חוזרים על קריאתנו הקודמת לאיפוק מרבי", אמרו. "העדיפות צריכה להיות הימנעות מהסלמה ואובדן חיים. על הפלגים הפלסטיניים לפעול כדי לאפשר לרשות הפלסטינית לחדש את מלוא האחריות שלה בעזה, שהיא חיונית לשיפור מצבם של תושבי הרצועה", הדגישו. "האיחוד האירופי מוכן להמשיך לתמוך בתהליך בכל הכלים העומדים לרשותו".

תא"ל מוטי ברוך ראש חטיבת תורה והדרכה באמ"ץ. ויקיפדיה, מערכת וואלה! NEWS
יעמוד בראש צוות הבדיקה. תא"ל ברוך/מערכת וואלה! NEWS, ויקיפדיה

מוקדם יותר מינה הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט מינה את תת אלוף מוטי ברוך, ראש החטיבת התורה וההדרכה בצה"ל, לעמוד בראש צוות הבדיקה המטכ"לי לבחינת אירועי ההפגנות בגבול עזה. הצוות יכלול מוקדי ידע מתחומים שונים כדי לבחון את ההכנות להפגנות מבחינת הכוחות סמוך לגדר, וכן את תפקודם.

בעקבות דברי התובעת, יש לציין כי החלטת הרמטכ"ל למנות את ועדת הבדיקה המטכ"לית, תאפשר לישראל לטעון כי מתקיימת בדיקה פנימית, עצמאית, ובלתי תלויה של האירועים על גדר הגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully