וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אסירים שוחררו: מתקפה של דאעש על כלא באפגניסטן

3.8.2020 / 9:19

ההתקפה החלה עם פיצוץ מכונית תופת בכניסה לבית הסוהר בעיר ג'לאלאבד שבמזרח המדינה, ולאחר מכן פתחו מחבלים של הארגון באש לעבר סוהרים. כוחות מיוחדים של הצבא הגיעו לאזור, שם עדיין מתנהלים קרבות בין הצדדים. זאת אחרי שבכיר בדאעש חוסל יממה קודם לכן

בווידאו: עשרות אסירים שוחררו במתקפה של דאעש על כלא באפגניסטן/צילום: רויטרס

לוחמים של דאעש מנהלים הבוקר (שני) קרבות עם כוחות אפגניים בעיר ג'לאלאבאד שבמזרח המדינה, אחרי מתקפה שביצעו על בית כלא שהובילו לבריחה המונית של אסירים.

המתקפה החלה אתמול בשעות הערב, כשמכונית תופת התפוצצה בכניסה לכלא, שבו כ-2,000 אסירים ופיצוצים רבים נשמעו לאחר מכן, בזמן שהמחבלים פתחו באש לעבר הסוהרים. לפחות 24 אזרחים ואנשי כוחות הביטחון נהרגו וכ-40 נוספים נפצעו במתקפה שנמשכה אל תוך הלילה, כשכוחות מיוחדים של הצבא הגיעו לזירה כדי לתמוך במשטרה.

לפי גורמים רשמיים, במהלך המהומות שפרצו עם המתקפה, יותר מ-75 אסירים נמלטו והמשטרה נדרשה להקצות כוחות כדי לנסות ולתפוס אותם בחזרה. ג'לאלאבאד נמצאת כ-130 ק"מ ממזרח לבירה קאבול, והיא שוכנת על כביש מרכזי המוביל למעבר גבול עם פקיסטן.

כוחות של צבא אפגניסטן ליד מתחם הכלא בעיר ג'לאלאבאד אחרי מתקפה של דאעש, 3 באוגוסט 2020. רויטרס
האיום של דאעש טרם הוסר. כוחות אפגנייים בזירה, היום/רויטרס

סוהרב קאדרי, חבר פרלמנט מהעיר, בירת מחוז ננגהראר, אמר כי כ-30 מחבלים היו מעורבים במתקפה על הכלא, שבו מוחזקים גם אסירי טליבאן ואסירים פליליים רגילים. לדבריו, כאלף אסירים כבר נתפסו, מבלי שאמר כמה עוד נמצאים במנוסה.

"כל העיר בעוצר, החנויות סגורות", אמר. "ג'לאלאבאד כולה ריקה".

שלוחת "המדינה האסלאמית" באפגניסטן קיבלה אחריות על המתקפה, שקרתה יום אחרי ששירות המודיעין האפגני אמר כי כוחות מיוחדים חיסלו מפקד בכיר בארגון ליד העיר. לפי דוח של האו"ם מהחודש שעבר, לדאעש יש כ-2,200 לוחמים באפגניסטן. על אף שהקבוצה נמצאת בנסיגה והנהגתה ספגה מכות קשות, היא עדיין יכולה להוציא לפועל מתקפות גדולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully