וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טליבאן הרג 291 כוחות אפגניים בשבוע הקטלני ביותר ב-19 שנות המלחמה

בכיר בממשלה האשים את הארגון בהפרת התחייבויותיו בהסכם השלום עם ארה"ב, אך בטליבאן הכחישו זאת: "האויב מנסה לפגוע בתהליך". ההחרפה באלימות מגיעה למרות מגעים לפתיחת שיחות שלום פנים-אפגניות

צילום: רויטרס

(בווידאו: פיגוע של הטליבאן על בית חולים בקאבול)

בכיר בממשלת אפגניסטן אמר כי 291 אנשי ביטחון נהרגו בשבוע שעבר במתקפות של טליבאן. דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'אוויד פייסל, אמר כי היה זה השבוע "הקטלני ביותר" בכל 19 שנות המלחמה, והאשים את הארגון הקיצוני בגל של אלימות לפני שיחות עתידיות עם הממשלה. בטליבאן דחו את הנתונים שהציג. לדבריו, הארגון הוציא לפועל 422 מתקפות ב-32 מחוזות, שבהן נפצעו גם 550 איש.

"המחויבות של טליבאן להפחתת האלימות היא חסרת משמעות, והמעשים שלו לא תואמים את הרטוריקה שלו על שלום", כתב בטוויטר.

דובר טליבאן, זביהוללה מוג'האד, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "האויב מנסה לפגוע בתהליך השלום ובשיחות הפנים-אפגניות באמצעות דיווחים שקריים כאלו". הוא הוסיף: "אכן ביצענו כמה מתקפות בשבוע שעבר, אך רובן היו הגנתיות".

כוחות מיוחדים בצבא אפגניסטן אחרי טקס סיום הכשרתם בקאבול, 17 ביוני 2020. רויטרס
כוחות מיוחדים בצבא אפגניסטן אחרי טקס סיום הכשרתם בקאבול, החודש/רויטרס

למרות ההכחשות, נשיא אפגניסטן אשרף גאני האשים את טליבאן בהסלמה ואמר כי מעשי האלימות "מנוגדים לרוח המחויבות לשלום".

באחת התקריות, חמושים התנקשו אתמול בשני תובעים ובשלושה עובדים אחרים העובדים בשלכת התובע הכללי. המתקפה התרחשה בפאתי קאבול, כשהחמושים פתחו באש על המכונית שבה נסעו החמישה. לא ברור מי אחראי למתקפה, וטליבאן הכחיש את מעורבותו בה.

השליח האמריקני המיוחד לאפגניסטן, זלמאי חלילזאד, גינתה את המתקפה. הוא אמר כי הצוות שקד על עסקת חילופי אסירים שהשלמתה נתפסת כחיונית לקראת פתיחת השיחות בין ממשלת אפגניסטן לטליבאן. השליח, שהוביל את המשא ומתן מטעם וושינגטון שהסתיים בחתימה על הסכם שלום בינה לבין טליבאן בפברואר, קרא לצדדים שלא להירתע מהמתקפות הללו, ולנקוט צעדים שיאפשרו את תחילת המשא ומתן ביניהם.

עוד בוואלה!

למרות ההסכם עם ארה"ב: טליבאן שומר על קשריו עם אל-קאעדה

לכתבה המלאה
פינוי פצועים לבית החולים לאחר פיגוע תופת ב'לאלאבאד, אפגניסטן 12 במאי 2020. רויטרס
פיגוע של הטליבאן על בית החולים בלאלאבאד, אפגניסטן. מאי/רויטרס

היקף האלימות ברחבי אפגניסטן ירד משמעותית מאז שטליבאן הכריז על הפסקת אש בת שלושה ימים ב-24 במאי, לרגל עיד אל-פיטר, אך בקאבול אומרים כי הארגון האסלאמיסטי הגביר את מתקפותיו בימים האחרונים. הממשלה כבר שחררה כ-3,000 אסירי טליבאן, והיא מתכננת לשחרר כ-2,000 נוספים, כפי שנכתב בהסכם בין הארגון לבין ארצות הברית. טליבאן, ששלט במדינה בין 1996 ועד הפלישה האמריקנית ב-2001, אומר שהוא מוכן לשיחות שלום, אך רק לאחר השלמת שחרור יתר האסירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully