וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופטימיות באפגניסטן: הפסקת האש נשמרת, 2,000 אסירי טליבאן ישוחררו

AFP

25.5.2020 / 13:07

לרגל עיד אל-פיטר, הכריז הארגון על הפסקת אש בת שלושה ימים ובתגובה הודיעה הממשלה על שחרור לוחמים. "מקווים לשלום קבע שאזרחי אפגניסטן כל כך מצפים לו, וראויים לו"

צילום: רויטרס

אפגניסטן חווה היום (שני) את היום השני להפסקת האש המפתיעה של טליבאן, בעוד שהרשויות מתכננות לשחרר כ-2,000 מלוחמי הארגון המוחזקים בידי כוחות הביטחון.

הארגון הקיצוני הכריז על שלושה ימי הפסקת אש, שהחלו אתמול, לרגל ציון עיד אל-פיטר, והממשלה מיהרה לברך על הצעד והגיבה בהכרזה על כוונתה לשחרר אסירים משורות טליבאן.

הנשיא אשרף גאני אמר כי הממשלה מתכננת לקיים שיחות שלום עם טליבאן, ההכרחיות לסיום המלחמה בת שתי העשורים במדינה הענייה.

"הפסקת האש מחזיקה, לא היו דיווחים על הפרות שלה עד עכשיו", אמר דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'אוויד פייסל, לסוכנות הידיעות הצרפתית. "אנחנו מקווים שבסופו של דבר זה יוביל לשלום קבע שאזרחי אפגניסטן כל כך מצפים לו, וראויים לו".

שוטרים אפגנים מאבטחים כניסה למוקד תפילה בקאבול, אפגניסטן 24 במאי 2020. רויטרס
שוטרים מאבטחים מקום תפילה בקאבול, אתמול/רויטרס

האלימות במדינה הסלימה מאז שטליבאן חתם על הסכם שלום עם ארצות הברית בפברואר על נסיגת כל הכוחות האמריקניים עד תחילת השנה הבאה. ההסכם סלל את הדרך גם לשיחות שלום פנים-אפגניות וקבע כי הממשלה תשחרר לראשונה עד 5,000 אסירים מטליבאן, שמצדו ישחרר כאלף שבויים משורות כוחות הביטחון.

לפני ההכרזה אתמול של ממשלת טליבאן, כ"מחווה של רצון טוב", שחררה קאבול כבר כאלף אסירים מטליבאן. הארגון שחרר כ-300 אנשי כוחות ביטחון. טליבאן מתעקש כי על קאבול לשחרר 5,000 מאנשיו כפי שהוסכם בעסקה עם ארצות הברית, שבה ממשלת אפגניסטן לא הייתה חלק.

"יש להשלים את התהליך הזה על מנת להסיר את המכשולים בדרך לתחילת המשא ומתן באפגניסטן", אמר דובר מטעם טליבאן.

מאז פלישת ארצות הברית לאפגניסטן ב-2001, בעקבות פיגועי 11 בספטמבר, נרשמה רק הפסקת אש אחת נוספת, גם היא נמשכה שלושה ימים לרגל עיד אל-פיטר. אז, הייתה זו יוזמה של הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully